♥ Jom Klik Sini Macam² Ada ♥

Isnin, 6 Ogos 2012

Home » , , » Doa sebelum dan selepas membaca al - quran / tadarus

Doa sebelum dan selepas membaca al - quran / tadarus

 
 
DOA SEBELUM MEMBACA AL-QURAN
 
 
Ertinya: “Ya Allah, bukalah hikmah-Mu padaku, bentangkanlah rahmat-Mu padaku dan ingatkanlah aku terhadap apa yang aku lupakan wahai Zat yang memiliki keagungan dan kemurahan.”
 
 
DOA SELEPAS MEMBACA AL-QURAN
 
 
 Ertinya: “Ya Allah, rahmatilah aku dengan Al-Quran yang agung, jadikanlah ia bagiku ikutan cahaya petunjuk rahmat. Ya Allah, ingatkanlah apa yang telah aku lupa dan ajarkan kepadaku apa yang tidak aku ketahui darinya, anugerahkanlah padaku kesempatan membacanya pada sebagian malam dan siang, jadikanlah ia hujjah yang kuat bagiku, wahai Tuhan seru sekalian alam.”


Sumber : murabbiy.wordpress.com
 
 
Bicara Hati : Selamat bercuti nuzul quran semua, bacalah al-quran dibulan ramdhan dan hayatinya.
 
 
 

11 ulasan:

Saya Disini berkata...

:)

lia berkata...

Al-Quran makanan hati kita ;)

Unknown berkata...

salam ramadhan dan salam nuzul Quran.Terima kasih diatas perkongsian ini.. :)

Afasz berkata...

tq for sharing the doa :)

nazayiena berkata...

Tq atas perkongsian nie masya.

eija_sweetmama berkata...

Yana kerje di selangor, msti sedang bercuti skrg ni kan..selamat bercuti ye,
kita yg bekerja di putrajaya x cuti..huhu.., tp besh hari ni g keje jalan lengang jerk..

Doa selepas membaca al-quran tu dulu masa sekolah mmg selalu nyanyi doa ni..terima kasih mengingatkan sbbnya skrg ni bila baca al quran mmg jarang sgt disudahi dgn doa ni..

|| NaFiRaa || berkata...

thanks for sharing..:)

IntaNBerliaN berkata...

salam nuzul quran jugak utk yana..

Ruse Sulaiman berkata...

Perkongsian yg bagus :)

nur anis berkata...

selamat bekerja kembali....:)

fieda berkata...

sharing is caring..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...