♥ Jom Klik Sini Macam² Ada ♥

Isnin, 10 Disember 2012

Home » , , , » Kegemaran Bermusim

Kegemaran Bermusim

  
Bile dah ade anak ni.. banyak selera kami suami isteri mengikut seelra anak, tak kiralah sama ada nak makan di kedai atau pun menu yang nak di masak kat rumah. Sejujurnya bile nak masak mesti ikut citarasa amir.. hihihihihi... jadi takdlah pedas² sangat... kadang² 2 batang cili jer tau .... tu pun maulah amir makan bercawan² air huhuhuhuhuhu....

Eh² ade yang bosan ke.. asyik cerita pasal amir jer ni??? saya tak berniat pun nak menyinggung sape².. janganlah ade yang terasa pulak... ni kan blog kisah hati .. jadi saya tulis kisah hati saya bersama insan² di sekeliling saya yang saya sayang.... kalau takmmooo baca takpe.. bolehlah klik X kat kanan sebelah atas tu....

Kegemaran bermusim... tajuk yang sesuai kot.. kalau ade yang follow saya daripada awal mesti dah tau.. amir ni dulu sukelah makan ayam masak kicap.. sampai kan ade jiran jauhhhhhhhhhhhhh saya perli hihihihihihi... sentap kejaplah masa tu... masa tu jer.. tak amik pusing sangat pun.... yang penting ibu suke tengok amir makan dengan selera ape jua yang ibu masak.



Pau hijau inti kaya pandan ni kegemaran terbaru ...
Penangan tengok masterchef musim kedua baru ni.. ade tengok chef buat pau...



Lepas suke makan ayam masak kicap, amir suke ayam masak lemak kuning lah pulak.. memang jenuhlah masak menu tu setiap hari ...... Sebelum pau ni dia suke makan dobut coklat (pernah saya buat entry tu..).. hampir setiap hari kami beli tau.. sampai dia kata takmoo barulah saya tak belikan.. anak².. hadoilah....

Hari ni.. percayalah amir dah suke laukkk sardin... yeahhhhhhhhhhhhhh suka ibu sebab amir dah mule nak makn pedas².. ikan pun dia suke jugak.. alhamdulillah.... tapi heran.. sejak sekolah ni takmoo makan sayur pulak gegegegegege.. ape sudah jadi huhuhuhuhuhu .....



Bicara Hati : Dalam peti sejuk penuhlah hubby belikan stok pau ni tau.. pagi² mesti kukus untuk bawak bekal dia ke taska...






12 ulasan:

Unknown berkata...

samalah kita,..sejak ada anak..mmg selera kena ikut anak....ish..saya xbosan kalau baca pasal anak sbb..best..hihihi....mmg kegemaran naka akan bermusim...

- AZIE - berkata...

pau nie yg agak kenyal2 tue ke? sy xpernah mkn kalau pau yg kenyal2 gini..kalo pau kraf tue pernah jgk mkn..sbb gebu

NORSHAHFEZA HAMSAN berkata...

hehehe takpe kak, yg penting amir nk mkn,hehehe

Tie HT berkata...

as salam

bestnya inti pandan lak tu :)

QasehnyaRania berkata...

oklatu ..
menambah koleksi selera anak beranak.
cukup bahagia bila hasil air tangan kita disukai oleh anak2..
tak sabar nak rasa tau ;D

Nieyla Nadia berkata...

hihihi~nieyl pun kdg2 cmtu gak kak..pepagi goreng...tapi bawak bekal sendiri g opis..hehe`

wanie amerie berkata...

Ank sy pun suka pau,tp kaya punya..budak2 mmg selera berubah2,,ank sy mmg x suka mkn nasi,tp dia suka mkn mee..

emarieys berkata...

tak kisahlah nak kongsikan apa cerita...tp tetap ada yg membaca..pelik tu sayur dah tak makan ni

Madam iEeDaZ berkata...

betul masya.. anak ni mmg kite kena ikut cita rase die..yg penting die mahu makan kan..

**maafler lame tak singgah ni...morning sickness agak teruk sketlaa..

Puan Kutu berkata...

sy selalunya masak ikut tekak n kegemaran en suami..utk aiman tak kisah sgt..dia telur mata dengan kicap pun jalan..hehe

tp aiman mmg kebanyakkannya mewarisi selera sy..:)

sedap nmpk pau peberet amir tu

Nora Karim berkata...

Sedapnya nmpk pau tu... saya kalau msk ada lauk khas tuk anak... tak pedas.. lauk saya mesti pedas.. lauk en hubby pula mesti berkuah.. so ada 3 lauk la biasanya.. hihih

fieda berkata...

anak2 kak fieda pun suka pau ni tp yg inti kacang merah..mmg selalu gak simpan stok kt peti..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...