♥ Jom Klik Sini Macam² Ada ♥

Khamis, 28 Jun 2012

Home » , » Cara untuk buat tanda kuasa / angka berganda di atas

Cara untuk buat tanda kuasa / angka berganda di atas

  

Cepatnya masa berlalu dah tengahari rupenya.. kalau dah tengahari dalam opis ni memang rajin ade yang matikan lampu kat unit saya ni.. bukan satu lampu tapi semua lampu dibahagia ini.. jimat² jadi.. saya BW dan menaip drat entry dalam bergelap jerlah huhuhuhuhu... ( org kata tak elok untuk kesihatan mata jangan tiru saya)

Lunch pun jarang keluar makan.. selalunya makan sarapan sekali lah untuk tengahari.. ate kalau dah makan pukul 10.30 @ 11.00 elok sekali lunch lah kan... 

Kawan bertanya kite menjawab.. yang mane saya termampu jerlah yer... yang sebenarnya lebih pada nak berkongsi ilmu (tibe² muka jadi malu²) sebab saya pun tak pandai sangat, pada yang dah tahu takpe... buat² amik tahu jer... pada yang tak tahu... jom belajar.

Hadoii panjang kemain kelaut bagai mukadimahnya haihh.. ok... sebelum tu saya mintak maaf dulu.. memang sebelum ni ada yang bertanya dan ade yang komen nak tahu juga macam saya boleh buat kuasa² dua tu jadi kecik.. tapi saya tak berkesempatan nak buat entry.. yang benarnya lebih pada tak tahu cara nak mengajar sebab tu lah tak jadi cikgu hihihihihi.... ok meh saya ajar yer... percuma jer.. takde pengeras² nya... ;p

1. Cara nak buat ( ² ) - Tekan Alt jangan lepaskan dan taip nombor 0178 secara laju dan lepaskan Alt.

2. Cara nak buat ( ½ ) - Tekan Alt jangan lepaskan dan taip nombor 0189 secara laju dan lepaskan Alt.
 
3. Cara nak buat ( ³ ) -  Tekan Alt jangan lepaskan dan taip nombor 0179 secara laju dan lepaskan Alt.
 
4. Cara nak buat ( ¼ ) - Tekan Alt jangan lepaskan dan taip nombor 0188 secara laju dan lepaskan Alt.
 
ok jadi tak x ??? jadikan.. yeahhhh berjaya... cuba tinggalkan komen kat sini kalau berjaya dan sebagai bukti korang mencuba..... hihihihi.. tak tinggalkan komen pun takpe.. takde hadiah....
 
 Terima kasih bertanda... ok saya dah tunaikan.. takmooo lupe² lagi tau hihihihi.... (^___^)v


Bicara Hati : Kalau rajin macam² lagi nombor / angka / simbol boleh jumpe.... nanti korang share lah dengan saya pulak hihihihi... nombor 3/4 pun boleh buat tapi saya lupelah kodnya .... saya pun tak khatam lagi.





20 ulasan:

lia berkata...

meh nk try tp byk nk d ingt he³ ehhhhh jadiiiiii da lah...

tq² yeayyyyy jd lagiii

tp cmner nk ingt nombor2 4 angka tu ek? hurmmmm

Ujie Othman berkata...

Oh..ada kod2 la pulak ya.
Thanks ilmunya.

Fiza Rahman berkata...

Nak kena ingat nombor lah plak ☺☺

Saya slalu buat alt and + tekan serentak pastu taip 253.

mama aryan berkata...

jadi²...tengok dah test sekali kat sini..haha,saya baru tau ni..

IntaNBerliaN berkata...

OOOO MCM TU... DULU SY SELAlu guna2 tp skrg dh lupa... ni yana dh ajar, oklah.. hihii

|| NaFiRaa || berkata...

OOhh.. rupernye ade kod2 dia.. nak try jugak lah lepas nih!!

*SiRibenMerah berkata...

hehehe.. bagus2 sharing.. saya slalu guna terlupa nk ajar org lain skali..

msredcheesecake berkata...

best ni tahu benda ni... thanks for sharing

LydSunshine berkata...

Kalau guna PC jadi. Tapi kalau guna notebook tak jadik.

fieda berkata...

nak jgk tanya aritu..

Ruse Sulaiman berkata...

Mainan saya tak boleh sebab takde button alt :( masa kerja dulu last buat tanda2 mcm ni ;) itupun tak guna formula, cari kt bar je hehe

umiawadah berkata...

dapat ilmu baru lagi...tq ye berkongsi..

Cikrosecute berkata...

Baru ku tahu...mana tahu sangat pasal kod2 nie hihihi

Liyana Anuar berkata...

oooooo...alaa, tak jadi pun kak..

qaseh johanna berkata...

wah...baik punya info..toce..toce.. :))

eija_sweetmama berkata...

bagus ni, tq berkongsi ilmu..
selama ni eija guna no 2 jerk..

selalu eija buat love ♥ n tanda muzik ♫ yg guna ALT + no...he²

Cendol berkata...

err kenapa tak jadi??

mummy berkata...

jadik2..tq2..hehe

Syahidah Fadilah berkata...

x jadi pun, huhu

Maria Firdz berkata...

Baru tahu... Hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...