♥ Jom Klik Sini Macam² Ada ♥

Jumaat, 5 April 2013

Home » , , , , » Amalan Makan Habbatus Sauda

Amalan Makan Habbatus Sauda



Selamat pagi, terima kasih pada kawan² yang bertanyakan kesihatan adik saya, maaflah komen kamu masuk di spam jadi saya tak perasan dan ada juga komen daripada cik annon yang memang sedia masuk di spam kikikikiki .....

Seperti yang saya ceritakan dalam entry² saya 2 minggu lepas ... klik sini dan klik sini pada yang masih tidak mengetahui semasa adik saya ditahan di wad selama seminggu.

Alhamdulillah adik dah selamat keluar, nasib baiklah dia keluar kalau tak memang tak buat kenduri lah yer.. minggu lepas.. iyerlah kenduri tu nak buat kenduri arwah sekali kenduri melenggang perut.

Saya dengan mak dan buntu sebenarnya nak buat macam mana dengan keadaan adik ni, sudahnya saya teringatlah kawan saya bagi tahu amalkan makan habatus sauda boleh mengurangkan kencing manis tak kiralah kencing manis biasa, waktu mengandung atau kencing manis basah. Dan kebetulan saya memang ada beli habatus sauda Ariff ni... jadi saya suruhlah adik saya makan.. alhamdulillah darah dia makin normah sekarang paling tinggi pun 5.5 sahaja... bersyukur sangat.. maklumlah dia kene kencing manis sebab mengandung ni jer.. takutlah jugak kalau melarat lepas bersalin pun tak hilang macam manakan.. jadi.. kami nasihatkan dia makan habatus sauda ni...






Sebotol Ariffbillah Habbatus Sauda mempunyai 60 biji kapsul dan dimakan 2 biji pada sebelah pagi dan 2 biji lagi pada belah petang. Sebotol tak hinggat pulak tapi tak sampai RM 50.00.

Antara kelebihan Ariffbillah Habbatus Sauda :-

1.Membantu dalam mengeluarkan Asid Urik dalam badan.
2.Mengelakkan dari terkena penyakit gout.
3.Membantu menyembuhkan selsema.
4.Meredakan dan merendahkan tekanan darah tinggi.
5.Mengurangkan alahan atau alergi kepada sesuatu jenis makanan atau minuman atau sebaliknya.
6.Melancarkan pengeluaran susu khususnya kepada kaum ibu.
7.Meningkatkan sistem imunisasi badan.
8.Membantu merawat penyakit kencing manis.
9.Merawat penyakit dan gejala cirit birit.
10.Melindungi tubuh badan daripada penyakit barah.
11.Meningkatkan tenaga dan kecergasan anda seharian.
12.Mengelakkan penyakit batu pundi hempedu.
13.Merawat penyakit lenguh-lenguh badan atau sakit-sakit sendi.
14.Uniknya,ia juga adalah solusi buat mereka yang mengalami gangguan sihir dan ilmu hitam.

Semoga usaha dan doa kita Allah kurniakan kita badan yang sihat setiap penyakit ada ubatnya,maka apabila telah diperoleh ubat bagi penyakit tersebut,nescaya akan sembuh dengan izin Allah Azzawajalla.(hadis Riwayat Muslim daripada Jabir r.a)



Bicara Hati : Sekarang saya makan habatus sauda minsyam pula.. sebab yang Ariff ni dah takda stok pulak.. kawan saya jual tu...







9 ulasan:

IntaNBerliaN berkata...

habbatus sauda mmg bagus... saya dah amalkan dari tahun lepas lagi... tapi bukan yg jenis pil.. yang jenis serbuk :-)

puanstoberi berkata...

retu akak consume juga nih. tp bukan dlm kapsul. trus bijik2 dia tu. cuma... akak stop lps baca kat somewhere yg kata utk TTC tak sesuai makan ni sbb dia cam salah satu kaedah perancang keluarga. Tp ada yg kata utk TTC elok. Entah. Tp akak amik jalan, stop ja. Pastu asben akak je sambung makan skang. Kecik je menda ni..kunyah2 gitu pun oke.

NinaAz berkata...

mama nina pun makan jugak. tp dia beli dalam bentuk kapsul y bulat comey lote. hehe :)

Unknown berkata...

oohhh.. banyaknye khasiat dia.. nak pi tgk kat farmasi lah nanti..:)

lia berkata...

saya makan yg biji2 tu... saja mkn sbb mknan sunah kan...

::EIDA:: berkata...

Ida makan. tapi kadang2 terskip jugak. huhuhuhu

Puan Kutu berkata...

betul la kata org habatussauda ni pengubat segala penyakit..Insyaallah klu usaha dan ikhtiar, segalanya mungkin..Alhamdulillah adik yana dh keluar wad

Unknown berkata...

Salam...
Memang bagus Ariffbillah Habbatus Sauda tu....
Boleh beli produk tu kat kedai online ni....
http://www.muslimchoices.com/?p=ariffbillah

Unknown berkata...

Kalau nak beli habbatus sauda kapsul dalam bentuk minyak jenama Baraka yg diimport secara sah dari Egypt boleh singgah ke fb pages saya. Saya jual murah-murah je.

https://www.facebook.com/pages/Cinderellacute-Baraka-Habbatus-Sauda-Kapsul/126502494148896

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...