♥ Jom Klik Sini Macam² Ada ♥

Isnin, 15 April 2013

Home » , , , , , , , » Kad imbasan mengira

Kad imbasan mengira



Selamat pagi semua ... al kisah² hihihihihi.. hubby belikan amir kad imbasan nombor ni, sebenarnya sekali dengan beli barang lain .... tapi yang buat saya gelihati bila amir bisikkan sesuatu kat telinga saya.

Kad imbasan sayangku ni ada no 1-20, tapi no 1-10 tu depan nombor depan belakang gambar dan bilang ikut nombor yang tertera conohnya nombor 5, gambar belakang tu pun 5. tapi bila dah masuk nombor 11-20 depan belakang bernombor sahaja.. takda gambar² nak kira dah banyak sangat nanti...



 Kad imbasan 1 - 20



Gambar 10 cup cake, permintaan amir setiap kali tengok mesti mintak buatkan.. sampai sekarang tak terbuat².... huhuhuhuhu ..... 


Ok.. sambung balik, kenapa saya gelihati bila amir berbisik sesuatu kata saya.. korang nak tahu tak apa yang amir bisikkan... amir kata ..' kenapa ayah belikan sampai nombor 20 jer ibu... amir dah belajar sampai 100 kat sekolah' gegegegege..... saya nak gelak pun ada.. hubby pun satu hal jugak.. dah lupa hingatan agaknya anak ni dah 5 tahun... takkanlah asyik dok kenal nombor sampai 10-20 jer.... Bila saya cakap.. napa amir tak bagi tahu ayah tadi.. masa ayah bagi, pandai pulak dia buat muka.. takut ayahnya marah.. padahal hubby tu tak pernah pun nak marah² anak, tapi hubby memang tegaslah dengan anak kadang²... tu yang amir takut kot.


Sudahnya lepas amir cakap macam tu.. saya belikan lah amir buku tulis nombor yang baru, amir ni kalau nombor cepat sikit dia minta.. dengan erti kata lain... mudah belajar.. hubby ajar tambah dengan tolak pun dia dah paham.



inilah buku latihan matematik amir yang baru 1 - 100
suka betul dia...



Bicara Hati : Entry ni bukan nak menunjuk² pasal anak saya, saya cuma kongsikan kegembiraan hati saya sahaja.... jangan salah paham yer...







12 ulasan:

ieja amieja berkata...

budak2 sekarang mmg cepat belajar masya..alhamdulillah amir bdk yg bijak..

mamaarifakeemaisy berkata...

Hikhik... amir dh advance la ayah... :-)

Amir sememangnya bijak.. rajin plk bab belajar, syukur.. :-)

*itulsh kita terkdg terfikir mcm tu lah, asal nak tulis yg bagus psl anak, atau apapun perkra, mesti terdetik, tkt org fikir kita nak mnunjuk, padahal niat kita, nk abadikan tntg sesuatu je, yelah..blog kan mcm diary... apapun kalau blogger yg open minded, takkan terniat gitu.. in sha ALLAH..

Unknown berkata...

baguslah...nnt amir makin pandai.. :D

CtAyue berkata...

wah bestlah amir.. menarik ye flash card tu.. amir dah pandai tambah tolak ye.bagus amir.. belajar rajin2 ye amir.. pandai ni dak amir ni..

lizz berkata...

saya suka la buku menulis nombor tu...beli kat maner ek...

Ratu Hatiku berkata...

hihihi...pandainya Amir... saya x sabar nak tggu anak saya yg kecik tu start skolah thn depan :D

Tie HT berkata...

alhamdulillah, amir anak yang bijak :)

Saya Disini berkata...

:)

BERT berkata...

minat mengira.. boleh jadi jurutera nanti nih hehee..

dear anies berkata...

waaahhh amir...bkn setakat pandai je ni...da telebih advance ni..syabas!

Unknown berkata...

makin cepat pandai lah amir lepas nih.. macam2 buku ade~

Puan Kutu berkata...

haha bijak betul.kan ayah dah terkena..org dh belajar smp 100 tau..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...