♥ Jom Klik Sini Macam² Ada ♥

Selasa, 12 Januari 2016

Home » , , , , , » Tahun Kedua : Sesi Persekolahan Di Sekolah Dan Pengalaman Baru Buat Amir Hazim

Tahun Kedua : Sesi Persekolahan Di Sekolah Dan Pengalaman Baru Buat Amir Hazim



Alhamdulillah tahun ni dah tahun kedua amir hazim sekolah rendah, ini maknanya dah darjah 2 ... ibu tengah biasakan diri dengan jadual sekolah amir yang bertukar sesi sekolah agama waktu pagi dan sekolah rendah kebangsaan waktu petang ... confuse jugaklah 4 hari ni asal nak bagi baju pakai waktu pagi mihmihmihmih .... 


Oleh kerana jadual sekolah agama amir pagi, jadi sekarang ibu lah amik alih untuk menghantar amir pulak .. kalau tahun lepas amir pergi sekolah dengan hubby jer .... waktu keluar rumah masih sama.. cuma bezanya kenalah amir ikut ibu pergi rumah embah dulu hantar barang² untuk sekolah nanti dengan baju kemudian barulah ibu hantar amir pergi sekolah.


Bila dah tahun kedua ni dah takdalah masalah sangat dah ada pengalamankan berbanding tahun lepas.. cuma sekarang sekolah agama tak boleh bayaran yuran waktu pembelajaran hari pertama kena bayar waktu 11 pagi hingga pukul 2.00 petang iaitu sesi balik dan sebelum waktu belajar bagi pelajar petang masuk pfttt pasrahlah mak kooo mir kena bayar kul 11 tu mujo sorang kalau 4 orang, mau 4 kali beratur mihmihmih ... ;p



Putera yang tegas, cermat, bijak dan teliti itulah satu²nya putera ibu .. maksud disebalik namanya. Dah takda nak berdrama pagi hari buat masa ni masih bersemangat lagi ... sebab dah lama tak sekolah rindu kengkawan lah tu .. tu semangat lebih.


Balik² daripada sekolah amir pagi tahu sekolah kebangsaan dia kena jadi ketua kelas .. mulalah aku pasrah kena dengar dia bercerita takmoo jadi ketua kelas ... masih lagi kedengaran jugak keluhan² dia minggu ni kena angkat buku cikgu .. kena suruh kawan dia .. amir penat sangat ... hahaha.. macam² lagilah dia membebel aku layankan je lah.. sebab amir memang rapat dengan aku pun kalau ada masalah berbanding ayahnya.


Sesi pembelajaran pun dah bermula .. maklumlah jadual waktu dah terima .. boleh dikatakan seminggu lebih sekolah ni .. lepas dapat buku aktiviti .. memang banyak je kerja sekolah dia setiap malam .. sebab tu masa cuti hari tu hubby bagi dia kebebasan sikit tak mendesak sangat cuti sekolah baca buku. Kemain kan.. cuti sakan ... mendapatlah dah sekolah ni memang balik penat, malam ngaji .. lepas siap kerja sekolah .. pukul 10.00 malam paling lewat tidur.



Bicara Hati : Mujo buku teks semua dah siap balut, tinggal buku aktiviti je belum balut lagi .... Dah mula sekolah ni, mulalah jadual masak aku semula di pagi hari hihihihi 























14 ulasan:

lia ummiirfan berkata...

semoga sukses dan menjadi pelajar yang cemerlang :))

miss eimanhikmah berkata...

selamat bersekolah ye

LYAfrina berkata...

cpt sungguh ank2 kita mbesarkan..
owhh..amir dh sek petang ye..kt sini skrang dh selaras..semua sesi pagi...
dan kat sini tak ada sekolah agama.. kna ambk sndiri kelas tu kat mana2 pusat y sediakan kelas kafa ni..

::EIDA:: berkata...

bljr pandai2!! hehe

lieyalatif berkata...

bagus amir...tahun ni jadi ketua kelas...tahun depan in sha Allah pengawas plak...mane tau masin mulut aunty lieya kan....

gee berkata...

Amir sekolah agama kat mana yana?
Tisya thn ni walaupun tahun 2 tp sekolah baru, so sama mcm thn 1 hrtu jugak la, belum ada kawan lg..tp xde lah drama air mata pg2 mcm thn 1 dulu..segak amir..dh besar..Tisya kecik jer..org igt masih thn 1. hahaha

ch@ berkata...

bagus sistem skola agama ni, smua serba pantas, 4 hari buka sekola da pun dpt jadual. sng emak2 nak arrangekan buku2.
all the best amir, auni pun da skola agama, satu tak phm dgn that makcik, dia suka benar berlari. udahla pakai baju kurung. isk-isk=isk!

Mila Hilas berkata...

lama sungguh x dtg cni..hensemnya amir pakai baju sekolah agama tu

Kakzakie Purvit berkata...

Dah tahun 2 dah Amir ye
Kakak masih ingat masa mula tadika dulu masya buat enteri
Tahu-tahu dah nak masuk 8 tahun.

LYAfrina berkata...

as-salam masya ;-)

Karimah Abd Hamid berkata...

lor dah besar dah amir... kejap je masa berlalu..

belajar rajin2 ye amir...

Puan Kutu berkata...

bagus amir jadi ketua kelas..sama macam aiman tahun lepas.semua aiman kena buat katanya.hehe..semoga terus rajin belajar dan sukses amir ye

QasehnyaRania berkata...

jadi ketua kelas. bestnya. bakal pemimpin..

akak, lamanya sepi.ke mana hilanng mood bebrblognyaya tu ?

Nora Karim berkata...

Wah, jadi ketua kelas... mesti amir yang paling outstanding dlm kelas... sebab tu cikgu pilih.. hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...