♥ Jom Klik Sini Macam² Ada ♥

Sabtu, 21 September 2013

Home » , , , , » Resepi Agar - agar Oreo Paling Senang Dan Sedap

Resepi Agar - agar Oreo Paling Senang Dan Sedap



Bila anak dah buat permintaan di malam hari, iyer di malam hari yang tak berapa nak malam lagi .. kira² lepas maghrib gitu .... ibu nak makan agar² oreo lah sedappkan. Manalah ada ibu yang sampai hati nak kata .. ala .. ibu penatlah, ala.. takda bahanlah .. kalau takda bahan pun saya akan suruh hubby beli ... jugak, mujurlah ada bahan²nya kat rumah .. dan agar² yang dah lama beli tu tak tamat tempoh lagi kikikikiki ...;p


Bahan² yang saya gunakan super duper senang .. yang ada kat rumah sahaja .. janji oreo ada .. itu yang penting.

Agar² 20g
Oreo
Susu Cair
Serbuk koko dan gula (tiada dalam gambar.)
Air secukupnya


Caranya pun mudah sahaja basuh agar² .. masukkan air.. saya ikut sukatan panjang plastik agar20g yang saya gunakan.. maknanya kan ada plastik agar² tu .. korang dah bukak jangan buang, korang dah basuh agar².. gunakan plastik agar² tu .. buat sukatan untuk letak air kat agar² tadi... pastikan basuh plastik tu dulu.. bukan basuh dengan air sabun yer.. kang pingsan pulak korang makan... kira macam bilas² dengan air gitu.. itulah tips supaya agar² tidak terlalu cair atau keras wiwiwiwi .....
ok dah masukkan air masak dia ... letakkan gula ikut selera masing² nak manis ke tidak.




Sementara air agar² mendidih... si bujang buang krim oreo .. haruslah tolong ibukan.. sebab amir yang buat permintaan. hihihihihi .. lepas buang krim masukkan biskut oreo dalam blender dan campurkan satu tin susu cair serta satu sudu besar serbuk koko. Bila agar² tadi dah mendidih barulah masukkan semua bahan yang dah blander ni ... senang jerkan... (^____^). Tunggu sampai beul² masak dan likat.. barulah matikan api.





Tara... inilah hasilnya ... ada lebihan oreo tu saya saja patah² masukkan kat agar² ni .. jadi bila makan terasalah sikit kerangupan biskut oreo u.. emmm sedappnya.. senang jerkan....



Percaya tak inilah kali petama saya buat, memula tu macam ala... macam mana nak buat ni ... ala .. macam mana ni , saya pikirkan secara logik dan senang jer.. inilah resepinya.. inilah hasilnya.. alhamdulillah menjadi .. sebekas saya bawak pergi opis, satu bekas untuk makan kat rumah ... kalau ikutkan yang sebekas tu amir nak makan dengan kawan² tadika .. no.. no .. no.. kang tak cukup haru .. baik makan kat rumah jer... dan percaya tak.. sebelum tidur.. dia dah mintak tolong potongkan dia nak makan... ni memang betul² nak makan ni .. dia makan 2 potong jer.. dia kata sedapp.. esoknya dia sambung lagi makan... siap bawak pergi rumah akak ipar kikikikikiki .... sebekas tu banyak sangatkan... tak habis kami 3 beranak.


Selamat Mencuba .....



Bicara Hati : Hnaya buat agar² atas permintaan amir sahaja, kalau tiada permintaan memang tak buat.



12 ulasan:

Puan Kutu berkata...

sedap.hari tu buat aiman pun kemain suka..nti nak cuba buat agar2 lapis oreo pulak

Zee Suhaini berkata...

ramai yang kata sedap..cam nak try buat la hari ni..
rajin amir tolong ibu erkkkk..

SeputihSalju berkata...

senang je buat agar oreo ni masya.. sy nak cuba buat lah.. tq masya kongsi resepi... :-)

Ann Ishak berkata...

pandai anak bujang tolong mak masak
:)

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) berkata...

Rajinnya ibu... Hantar sikit kat akak boleh.. Sedap tengok tu ;)

lizz berkata...

sedap tu anak2 memang suka..nanti boleh la nak try...

eita berkata...

sedap..nak2 taruk dalam peti makan masa hari panas...mabeles...

IntaNBerliaN berkata...

mmg sedap kalu guna oreo

nanakimie berkata...

kasih seorang ibu:)

Deqla Manjew berkata...

wahh rajinnya ada org yg tlg.. nmpk sedap la masya..

Wanieys a.k.a IbuQalief berkata...

rajin la amir tolong mama dia masak

QasehnyaRania berkata...

agar agar oreo mmg sedap.nk nk mkn time sejuk kan agar agar ni.

mmg tahu akak sibuk sgt sbb jrng dh nmpak kelibat time bw.

dh siap buat persiapan raya ke?
byk ke buat baju raya? tempah sedondon atau beli siap?
sekut buat sndiri atau tunjuk?

pape nak ucap selamat hari raya la maap zahir batin.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...