♥ Jom Klik Sini Macam² Ada ♥

Isnin, 14 Mac 2016

Home » , , , , , , , » Menjelang Anniversary ke-10 : Hadiah Kawin Paling Berjasa

Menjelang Anniversary ke-10 : Hadiah Kawin Paling Berjasa



Lamaaaaa .. masya menyepi kan , macam membawa diri je mihmihmihmih .... bukannya membawa diri yer jangan salah paham. Cuma Sekarang ni masa terhad sikit nak mengarang entry .. kalau boleh sehari nak jeee publish 3 entry macam dulu ... atau pun sehari satu entry .. tapi sekarang ni kalau seminggu sekali pun dah syukur sangat ... apatah lagi kalau sebulan satu entry aduhhhhhhhhh parah sangatkan. Seyes rindu sangat nak bw kengkawan... kadang tu sempat baca jer laju² tak sempat pun nak komen.... sob sob .. sobb.... sampai terlupa nak publish entry akhir bulan lepas .. tahun ni special sikitkan bulan februari ade 29 hari.

Kemain tajuk entry kali ni kan ... tu dia.. sadis sangatkan .. lagi beberapa bulan je lagi nak menjelang anniversary kami yang ke-10 mihmihmihmih .. orang kata ini adalah fasa kedua yang mencabar untuk dilepasi selepas fasa pertama pada tahun ke-5.

Sebenarnya aku cuma nak cerita hadiah paling berjasa masa kita orang kawin ialah periuk nasi ni mimihmihmih ....


Kalau tak silap aku periuk nasi adalah dalam 4 kot kita orang dapat masa kawin dulu .... 3 yang jenis macam ni... 1.8L tapi jenama lain² dan ada satu besar.... besar dia melebar ... bukan yang tinggi tak hinggat untuk bape liter tapi arwah dah besar tu.. rosak sebab jarang guna.. tetiba nak guna dah tak boleh hidup nak masak .. ntah kenapa ntah majuklah tu. Semua hadiah periuk nasi pun kita guna ... tapi yang ni (yang gambar atas ni) special sikit paling berjasa sebab aku guna setiap hari untuk masak (^______^)v 10 tahun kooo berjasa ... daripada mula pindah rumah dulu.. sampailah pindah balik kampung ku bawak. Baru² ni je dia buat perangai .. tak boleh nak on cooking .. dokkkk lah kat warm je uwarrrrrrrrrr ko dah kenapa 10 tahun ko hidup penat dah eh, aku pulak pesen pakai barang letrik ni selagi tak jahanam .. selagi tu tak beli yang baru.


Sebulan jugaklah merana guna periuk masak kat api gas tu, dah lama tak guna koooo memang lupe nak kawal api tu ... adalah kadang tu tergaring kuikuikuikui ... somi kita pun jadi naya nak masak guna gas tu ... dah terbiasa masak guna periuk letrik ... jadi somi bagilah hadiah periuk nasi baru .... macam kat bawah ni ...

v



v



v


v


v


v






Kebetulan ada offer kat aeonbig bukit rimau somi kita belikan lah periuk nasi ni 2 minggu lepas kalau tak silap masa hari wanita tu ari cuma RM 59.90 jer .... semalam pergi lagi tengok harga dah lain dah ngeeeee .... dah selamat rasmikan pun minggu lepas .... teruja jugak lah guna yang baru ni ... sebab dalam dia jenis tak berkerak, anti melekat orang kata warna yang gelap ala² macam kuali ajaib tu .... lepas ni bolehlah masak nasi ayam, nasi tomato dan nasi minyak dalam tu jer... hamboi kemain poyo kan statement nak masak tu hahahaha ....

Yeahhh semangat memasak datang kembali ... tq hubby belikan periuk nasi baru, kalau tak rosak tak merasalah periuk baru kot .... blander pun baru je jahanam ni.. hadoilah masya ko ni kan... ada je barang letrik yang rosak yer... dah 10 tahun kot macam tulah ... memang mintak baru. Kita tengoklah sampai bila pulak hayat periuk nasi ni.




Bicara Hati : Sterika yang guna sekarang pun hadiah kawin jugak dah masuk 10 tahun dah .... ngeeeee ;p















11 ulasan:

Yana Libra berkata...

lama tu bertahan..best kan dpt periuk baru..hehe..murah gak tu..

Norhayati Mohd Isa berkata...

Banyak dah berjasa tu Masya..
Kat akak yg masih berjasa pada akak adalah microwave ..
Pemberian hadiah dari kakak ipar..
Dah 15 tahun berjasa kat akak..
Yg lain tu pun ada juga berjasa lebih 5 tahun..
Lepas tu rosak..
Akak pun sama.. selagi tak rosak tak adalah nak beli baru huhuhu

Nafira usof berkata...

bagus lah guna periuk yg x berkerak tuh. rasa senang jer nak ceduk nasi. langsung x de kerak. Zura guna piyuk letrik jenamna panasonic. tapi jenis yg boleh tinggal kerak. kadang2 bila asik panaskan nbasi, byk lah keraknye. geram sgt~

Puan Kutu berkata...

lama jasanya tu 10 tahun..puas la pakai pun nk dpt yg baru.sy punya hadiah kawen tak rezeku kot guna sebulan dua dh lingkup..padahal jenama popular..apa ni tak aci la hadiah annivesary periuk nasi.hehe

happy belated annivesary yana n hubby..Alhamdulillah sama usia perkahwinan kita..sy bulan 6 nti

Kesuma Angsana berkata...

Assalam...lama x jgk... wah happy aniversary yerk

LYAfrina berkata...

lamanya x nmpk awk..
xpela... y pnting fokus pd kerja..
lya pon kdg2 celah msa up entry n bw...
x mcm dulu..maybe fktor ank besar..
lya pon msih guna smpai skarang hdiah perkhwinan...peti ais & iron..
dh masuk 10tahun.. heheh.. brg letrik dulu2 tahan lama...

Nora Karim berkata...

Banyak jasanya tu masya... dah 10 tahun. Memang terbaiklah!...

ch@ berkata...

pandai eoni Yana jaga barang, kitorang nak masuk tahun ke lapan, dua kali pindah, dua kali tukar kelengkapan baru, yg tiba-tiba meragam rosak, tukar lagi dan entah berapa kali gaknya utk periuk nasi. alsudahnya, noxxa. huahaha, tggu dan lihat sajalah berbaloi tidak dgn reganya...

QasehnyaRania berkata...

alhamdulillah selamat ulangthn yg ke 10
nasib dh buat n mkn laksa. lau takjenuh lah dok telan air liur.

nape x update blog mcm dedulu.rindu tau.. ramai dh geng blogger dlu kurang skrg ni..
pape pon sy doakan semoga semuanya sihat sihat belaka lah..
selamat berpuasa akak..

Eca Dwinky Asha berkata...

wahh berguna jugak tu yer...
eca skrg dok bagi kawan2 hadiah rice cooker je tu pun share dgn mmbr2 yg lain.baru berbaloi.hahahaha!

baca entry ne tetiba rsa nak kawen lak.eh!
hhahaha

MizzTina berkata...

klu pandai jg, mmg blh bertahan lama.. sy punye iron sejak sebelum kawen msh elok..hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...