♥ Jom Klik Sini Macam² Ada ♥

Isnin, 10 Jun 2013

Home » , , , , , » Seorang putera yang fanatik pada mainannya

Seorang putera yang fanatik pada mainannya


Ok.. kita lupakan tentang entry luahan hati pagi tadi, jangan ikut emosi sangat .. percaya Allah sentiasa berada disisi hambanya, yakin .. yakin.. insyaallah .. Allah akan melindungi hambanya untuk berada di samping mereka yang sentiasa positif diri .. yang sentiasa percaya Allah akan melindunginya, sahabat yang baik dunia akhirat ialah sahabat yang tidak suka bercerita hal sahabat baiknya kepada orang lain ... apatah lagi mengaibkan sahabatnya betul tak?? betulkan.... betulkan .. angguk banyak kali kalau setuju ... 

Ok .. sebenarnya minggu ni saya nak kongsikan kisah putera kesayangan saya ni, sapa lagi putera yang bijak pandai lagi cermat orangnya kalau bukan amir hazim kan, alhamdulillah dah 5 tahun putera ibu ni, tapi manjanya mengalahkan budak setahun.

Fanatiknya putera ibu ni, herooo yang sorang ni kalau di bawak kemana² di dalam kereta sukalah sangat melihatkan lori sampah, lori pasir dan segala mala lori lah... dan fanatiknya jugaklah sampaikan koleksi kat rumah dari yang kecik sampailah yang besar semuanya pun ada.

inilah kerjaannya kalau dikampung bangun seawal pagi tahu ....
janganlah sesekali dilarang selagi dia belum puas main, walau nyamuk sudah hinggap penuh dimuka dan peha.. sudah tergaru² disana sini .. dia masih lagi leka bermain .. siap bersama bunyi mulut.




Betapa tingginya imaginasi seorang anak .. amir akan memyangkan macam inilah kerjaannya, macamlah dia berjalan. dan kalau menonton ke youtube ini jugaklah yang dicarinya.



Puas sudah kadang² ibu merang, tapi itu jugaklah yang disukakannya, puas sudah koleksi yang ada berderaian tapi ayahnya tak pernah melarang untuk membelikan haihh.. anak²....

Anak lelaki korang fanatik tak macam ni??? memang anak lelaki kegemaran maianannya begini bukan, jadi janganlah nak menyekat perkembangan dirinya.. biarlah dia terokai apa yang disukakannya kita pantau jerlah daripada jauh ... selagi bukan yang tidak² dibuatnya.




Bicara Hati : Esok kita up story tumbesaran amir yer.. sepanjang 5 tahun.










15 ulasan:

QasehnyaRania berkata...

ya betul tu.
kdang2 bila anak2 bermain maka otak mereka bekerja utk fikir

*jom sama2 kita doakan yg terbaik buat adik ina intanberlian.
dup dap je jantung bila terbaca info dari eca kat fb tadi

eita berkata...

kita takde anak..jadi takleh tau karenah nye macamana..

tapi bagus lah sekurang2 amir seorang yang aktif...

cahayahidupku.blogspot.my berkata...

Sama lah hero Masya ni dgn anak akak Nabil.. segala jenis kenderaan berat ada.. Lori, bomba, bas, tanker, jentolak, segalanya abah dia Layan beli ;)

Seronok Masya tengok hero tu cerita sendiri ;)

CtAyue berkata...

hehe.. tu dia amir..br betul kegunaan mainan tu..betul2 punya dia angkat batu2 tu guna maianan dia..hehe..cerdik budak amir ni..baguslah sbb dia tahu apa fungsi kerja lori2 tu kan..

NzA berkata...

biasalah ank2 yg sdg membesar....abg farouk mcm tu jugak.masa kecik minat dgn bajak..prkataan prtama yg dia pndai sebut "bajak"....skrg di usia 10 thn dia bralih minat pd hot wheels pulak....entah brapa ratus koleksi kt rumah dan si ayah pula xlupa belikan HW kalau p OT or oversea......

mamaarifakeemaisy berkata...

Ambooi finatiknye hero sorang ni... gitulah kalau boboy.. :-)

dear anies berkata...

cara mcm ni lg bgs drpd mengadap game dr g smpi mlm...

♥♥azatiesayang ♥♥ berkata...

Anak2 llaki mmg suka main lori..kete2 nih!

Unknown berkata...

tgk menannya tu teringat ank buah deqla masa kecik, kalo nmpk menan cam tu dia panggil lori bahaya.. hahahaha.. kusyuk sungguh tu amir main.. ;)

- AZIE - berkata...

eh memg anak lelaki gitu kot.anak2 buah sy yg lelaki mesti mainan diorg kena ada lori, motosikal dan kereta..plg byk keta la..tp ok la kan jiwa lelaki..maunya diminta barbie pengsan hehehehe

Nory Zoulkefle berkata...

masa kecik2 , nory pon ada mainan kapal korek tu...hehehe..tiba2 teringat zaman kanak2 plak...

Zana Adieyza berkata...

wah, sampai ke luar dia main.. mmg suka betul tu..

Ibu Lala berkata...

leka dia bermain. klw anak sy kejap je main. pastu tinggal.

Unknown berkata...

anak lelaki,...lain sikit ngan cr anak pompuan main..ehe

Puan Kutu berkata...

bijak amir ni.sungguh2 main siap bawak keluar mainan main betul2 ikut fungsinya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...