♥ Jom Klik Sini Macam² Ada ♥

Selasa, 4 Mac 2014

Home » , , , , , , » Cara Menghargai Anak Seusia Amir

Cara Menghargai Anak Seusia Amir



Berapa banyak entry penghargaan nak buat .. walaupun tajuknya kadang² berbeza² isinya lebih kurang sama, biarlah lagi banyak saya luahkan.. lagi saya nak amir tahu.. bila dia baca blog ni .. ibu sangat² menghargai kehairannya dalam hidup ibu. Ibu bersyukur sangat²...


Hari ini amir saya paksa bercuti, dengan erti kata lain ibu cutikan dia... sebab amir tak sihat (kemaluan dia sakit nak kencing .. nani ada kesempatan saya up entry ni) ... saya tak pasti kenapa.. tapi sejak hari ahad amir ngadu sakit dan susah nak kencing.. alahai.. jadi hai ni saya tak bagi dia pergi tadika.. suruh berehat kat rumah embah.. embah jagakan.. harap sangat tak melarat.


Saya tak tahu orang lain ... tapi cara saya hargai anak² seusia amir ni mudah sahaja ... saya suka kalau apa yang saya suruh dia buat atau pun kalau amir buat sesuatu dan berjaya siapkan sesuatu .... saya mesti nak bagi penghargaan .. walaupun cuma cium kat pipi hihihihihi .... 





Baru² ni cuti hujung minggu banyak sangat² cikgu bagi kerja sekolah ... boleh dikatakan ada 2 buku dan 3 helai kerja .. semua pun kena siapkan ... mujurlah hubby sabtu kerja, jadi mudahlah saya kemas rumah dan lepas tu terus tumpu mengajar amir ... biasalah kalau tak ibu kat sebelah mulahlah diakan.. kalau mewarna semua sama warna .. kalau menulis suka nak cepat siap.. sudahnya macam² bentuk ada.




Pagi tu dah sarapan isi telur mata letak mayonis, petang pulak amir nak roti letak telur hancur berkicap.. saya layankan jer.. kira macam upahlah dah berjaya siapkan semua kerja sekolahkan... sebenarnya saya lagi suka amir yang mintak dia nak makan apa.. tenghari pulak nasi dengan telur hancur kicap... menu sokmo ada telur huhuhuhuhu .... yang penting amir kata sedapnya ibu.. sedapnya..... 




Sebenarnya amir dah lama mintak ajak pergi fun fair jumaat malam sabtu baru ni kunun nak pergilah.. sekali fun fair tak bukak tutup huhuhuhu .. cian dia.. mujurlah sabtunya petang hubby ajak pergi giant main moor ni dia nak .... sebelum maghrib layankan dia dulu .... kira macam ganjaran lah jugak dia dah siapkan kerja .. kami bawaklah jalan² makan².. tak dapat main fun fair ini pun okeyy...




Bicara Hati : Dalam usia 6 tahun ni .. kalau boleh nak ajar amir riadah yang ada aktiviti sikit nak kurangkan ke kawasan mall .. tapi jerebu lah pulak sekarang ni .. nak tak nak ... aktiviti kat luar rumah kena kurangkan... jadi ke mall jugaklah.








12 ulasan:

mila berkata...

senang la amir dia mkn.x cerewet sgt..kak, better p cek klinik.kalo skt nak kencing ni tkt penyakit lain je

PetakBunga berkata...

ucapan bagus..
ciuman semua tu lekat kat minda anak2..

Sheila Salim berkata...

Assalamualaikum kak masya. kesiannya amir. semoga cepat sembuh ya nak.. betul kak, kena ajar beriadah sikit. baru sihat tubuh badan anak kan ~~~

Unknown berkata...

mudahnya nak bagi makn..ada sesetengah budak agak cerewet..

Tie HT berkata...

bila amir besar nanti
mesti dia terharu abca entry ni nanti :)

mamaarifakeemaisy berkata...

Loor nape amir tu..hope tk la serius ye...
Betul, kena kurangkan aktiviti outdoor ni, tak berapa sihat kawasan luar tu..huu..

lia berkata...

sungguh... wpon hanya ciuman d pp... depa da cukup hepi...

- AZIE - berkata...

wah amir pandai dh request ibu utk msk mcm2..mujur ibu kreatif,,bagus cara masya nie, lain ibu lain cara mendidik anak2, dan pasti seme ibu akan ebri yg terbaik pd anak..

QasehnyaRania berkata...

akak, bila amir dh tahu serba sikit nanti harus bg amir baca blog ni..

betul tu kena pilih xtvt yg besesuaian dg keadaan cuaca skrg.in shaaAllah lps boleh riadah kat taman ye amir.

Fiza Rahman berkata...

Sekali sekala kena lah bagi penghargaan kat anak kan. Ciuman tu memang hari2 ☺

Nora Karim berkata...

anak2 kecik ni mmg tak boleh dipisahkan dengan telur... hehe

Puan Kutu berkata...

terasa dir amir dihargai..klu hari2 cmni kan best ibu.hehe..

suka betul telur ye..satu hari menu telur je amir ni kan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...