♥ Jom Klik Sini Macam² Ada ♥

Isnin, 8 Jun 2015

Home » , , , , , , , » Rutin Sebelum Ramadhan Menjelang

Rutin Sebelum Ramadhan Menjelang




Hamboii masya gitu tajuknya yer.... oklah salunya kami sekeluarga sebelum ramadhan ni bila menjelang nisfu syaaban pasti akan solat berjemaah bersama dan baca yassin di rumah mertua. Kalau rumah embah pulak anak², cucu² dan cicit memasing sibuk nak bbq .. motipp sangat nak membako² di malam hari ... berkumpul ramai² ....tahun ni sambut pada tarikh anniversary kami kebetulan je tu pada 06.06.2015.. hihihihi ... tapi siang tak sempat nak rewang sebab ada kenduri .. jadi kami datang malam je lah.

Seronokknya memasing dapat berkumpul yer .... kita orang sebenarnya dah kepenatan tapi gagahkanlah jugak diri datang sebab masa ni lah pun nak berkumpul nanti jumpa lagi masa raya .. tak pun buka puasa tu pun kalau ada buat .... amir paling sakan main sampai takmoo balik, sudahnya malam tu kepenatan main .. merenggek² mintak urut kaki .. sabar je lah ....





Meriah potong kek malam tu ada 3 kek sekali potong, biasalah bulan jun ni memang istimewa sikit ... ada ramai cucu² lahir bulan 6, amir pulak antara cicit yang lahir bulan 6, tu belum lagi anniversary muahahahaha ... maklumlah cuti sekolah kan salunya ada kenduri kawin .. memang ada je anniversary bulan 6, tahun ni dah ada 4 orang sambut hari lahir 06.06. tapi tahun beza²... apa lagi potong sekali kekmalam tu jugak.





Ok selain daripada tu .. salunyalah dah lepas 15 syaaban ni ... kita orang dah mula kemas rumah hahahaha .... dulu rumah kecik bolehlah cite nak seminggu raya baru kemas ... hohoiii sekarang 4 bilik nak kemas, dengan 2 dapur, 3 bilik air ..... memang dari awallah dah berkemas .... huhuhuhu lagi² kipas hangin kan .... cat???? cat rumah tidaklahhh kot hubby kata takda mood lagi .. jadi warna masih kekal warna putih (^__^)'.



Mak dengan abah selalunya nak ramadhan ni akan ajak bersihkan kubur arwah adik ... salunya abah je pergi, bila ada orang meninggaldunia abah bersihkan sekali ... tapi .. bila nak ramadhan ni abah akan pergi dengan mak sekali.


Oklah tu je nak kongsikan ... nanti sambung entry anniversary pulak .. kot hadooolah ye .... maaflah tahap kebuntuan mengarang sekarang ni kritikal betul ... sebab asyik layan ig je kot.





Bicara Hati : Bila kita pernah melalui 1 kehilangan, atau pernah kehilangan seseorang yang kita sayang .. kita akan lebih menghargai masa bersama insan di sekeliling kita yang kita sayangi .. insyaallah .. Amin.






11 ulasan:

nini berkata...

Amboiiii 3 kek sekaligus tuuu.

Delores Hope berkata...

Nice, saya benar-benar suka it.if anda suka laman web kami, sila ikuti: http://www.robesdemariee2013.com/

Puan Kutu berkata...

tu la list betul mak update blog ye Semarang..nasiblah ikut juga perkembangan kt IG.hehe..

seronok famili yana rajin kumpul buat yasin..BBQ potong kek semua..meriah seronok sangat rasanya

ujie othman berkata...

HAPPY ANNIVERSARY yana & suami! :)

seronok family korang kumpul camni kan..kami nak kumpul susah, duduk jauh2.

Fiza Rahman berkata...

Bestnya dapat berkumpul macam nih.

LYAfrina berkata...

waah..meriah betol..3 biji kek tu..

Nora Karim berkata...

Meriahnya bila dpt kumpul ramai2 mcm tu... seronoknya...

Nora Karim berkata...

Meriahnya bila dpt kumpul ramai2 mcm tu... seronoknya...

Sweetmama berkata...

wah meriah..^_^..

QasehnyaRania berkata...

seronoknya dpt buat majlis begini.satukan aja, kan.

fmly saya bulan 6 just besday mak dgn adik no 4. mak saya 1/6.
adik 11/6

wah jenuh menngemas la jawabnya ye. besar tu..

QasehnyaRania berkata...

seronoknya dpt buat majlis begini.satukan aja, kan.

fmly saya bulan 6 just besday mak dgn adik no 4. mak saya 1/6.
adik 11/6

wah jenuh menngemas la jawabnya ye. besar tu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...