♥ Jom Klik Sini Macam² Ada ♥

Khamis, 10 Mei 2012

Home » , » Kucing makan ape???

Kucing makan ape???

   


Alhamdulillahhh... dah 10 Mei rupanya.. cepatnya masa berlalu sekarang ni.. pejam celik.. pejam celik dah nak setengah tahun... 
Lagi sebulann bestday boboi amir yang ke-4 tahun pada 09 jun 2012... anak ibu yang bam bam.... hihihihi.... tahun ni tak pasti lagi ade majlis tak... sebab tahun lepas dah buat majlis besar².. tahun ni mungkin biaser² jer.. pergi jalan² ke... kebetulan jatuh hari sabtu.

Malam tadi melayan amir menulis.. sekarang mood dia nak menulis biaser² jer... tapi amir lebih suke aktiviti suaikenal atau pun padankan.... saya tak ambil gambar pun masa dia tengah rajin buat kerja malam tadi.. semuanya berlaku spontan... amir menulis.. saya baca novel kat sebelah.. kunun² saya pun rajinlah baca buku kan.... ;p

Amir kalau buat kerja bukan dengan tangan jer.. dengan mulut sekali bercakap....

Amir : ibu macam mane nak buat ni??
Ibu : buat ape?? saya pun tengok.. owhh ini senang jer.. 
       ok amir gariskan macam ni... yang mane yang sesuai dengan makanan haiwan ni.....
Amir : owhh kene garis yer ibu... monyet makan pisang... selamba dia garis pakai pensil warna tanpa pembaris.... memang comotlah.. tapi garisan tu sampai....
Amir : Anjing makan tulangkan ibu....
Ibu : iyer.... pandai amir... saya terus cium dia.. macam mane amir tahu.. saje saya nak uji....
Amir : Amir tengok kat tv disney junior....
Tibe² Amir : Ibu kucing makan ape???
Ibu : Sambil baca novel tanpa tengok buku amir saya dengan muka selambanya... kucing makan tikus....
Amir: Salah ar ibu kucing makan ikan.....
Ibu : hahahahaha.. gelak besar saya.. iyerlah kucing pun makan ikan... sambil tengok buku dia.. 
       Takde pun gambar kucing..... saya tanye.....
Amir : Senyum jer.... selebar²nya.......
Ibu: Mane amir tahu kucing makan ikan.....
Amir : Kat rumah ibu shima.. ibu shima bagi kucing makan ikan.....
Ibu : hahaha.. iyer ker.... (dalam hati nasib amir tak jawab makan frieskis macam iklan kat tv) haru dibuatnya....

Ayah yang tengok situasi kite orang dua beranak tergelak² tersipu².. tu gelakkan ibu lah tu...... huhuhuhuhu.... Terkejut saya memang betullah amir cepat membesar.. sebab saya tak sangka dia nak jawab makan ikan... yang saya pun salah jugak.. tak tengok buku terus jawab.. pandai betul amir nak uji ibu balik kan.. kan... hadoilah.. kantoi sudah...

Gambar masa ulang tahun pertama amir bersama sepupu².. sekarang masing² dah sekolah....



14 ulasan:

Kakzakie Purvit berkata...

Amir semakin cerdik ibu dah tak boleh sebarang jawab dah sekarang nie...

Afasz berkata...

hepi besday, lama tk makan kek :)

nk ajak awk join giveaway mudah:

Kalau korang nak menang hadiah RM10 & hadiah misteri dari Maxis korang terjah blog shakiddo.com .Setiap hari sehingga 13 Mei 2012 ni, Shakiddo ada buat giveaway. Sy pun dah menang RM10 dalam Giveaway Hazman VS Food Siri ke-2 !!!!! JOM !

sal ya berkata...

memang cepat besar anak2 ni. Alya tu pun dah terlebih cakap. Anis tukang ikut la sekarang ni. Azfar up lagi. hehehe...

Saya Disini berkata...

nk kek

..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::.. berkata...

budak² cerdik ni kita salah jawab kita balik kena marah. hihihihihi..

semoga amir cerdik dan cepat belajar. amin...

nur anis berkata...

huhu...nasib dia tengok kucing makan ikan..kalau dia tengok kucing makan nasi..hehe

saffiya_aleesya @ echa berkata...

hahaha akak kantoi ngan amir laa..

noor berkata...

hihihi tulah anak nih kdg buat kita gelak jer dgn jwp2nya

CtAyue berkata...

pandai amir kenakan ibu dia.hehe.. dah pandai amir suaikan mana yg betul ye..seronoknye kan bila anak dah pandai macam2. :)

amiey lee berkata...

hehehe pandaiiiii nyeee..

lawak la kucing makan friskies la kan

Pokok Manggis Depan Rumah berkata...

pandai amir..
nanti tahun depan dah boleh masuk sekolah mcm ni.. nti boleh belajar2 baca Iqra pula..nanti saham pun ibu dpt juga.. :)

IntaNBerliaN berkata...

amir budak pandai..!!! siap knekn ibu lg..hihii

sy pun xdpt msk blog muni.. xtau nape

Tie HT berkata...

bijak amir ni kan ..moga berjaya di dunia dan akhirat :)

fieda berkata...

budak2 sekarang petah betul..sebab tu jgn la ckp mende tak elok depan dorang kan..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...