♥ Jom Klik Sini Macam² Ada ♥

Sabtu, 4 April 2015

Home » , , , , » Waktu Sesuai Untuk Mengemas Rumah

Waktu Sesuai Untuk Mengemas Rumah



Tak pastilah orang lain, tapi kalau aku ni suka mengemas bila waktu pagi lepas solat subuh dan hari cuti .. macam hari sabtu ... memang itulah masa yang sesuai sangat untuk pulunnnnn semua sesi mengemas rumah hihihihihi .....

Kalau hari lain tu biasanya memang tak berkemas pun, adalah jugak sapu² sampah tu.. tapi kalau dah teruk sangat memang terpaksalah jugak mengemas malam lepas balik kerja .. itu pun vacum je mihmihmihmih ...;p

Dan kebiasaannya bila diri dengan suka rela mahu mengemas rumah, hubby pun dengan suka relanya akan membeli sarapan .. yeahhhhhh ... sudah jimat tenaga disitu .. kadang kalau mood hubby baik .. terus lepas berkemas ajak keluar lunch .... (^_____^)v




Image result for gambar kartun mengemas rumah


Kebiasaanya perancangan untuk mengemas rumah ni kenalah amik kira baik ruang tamu, dapur, ruang belajar, bilik² dan jugak bilik² air .... kalau korang rajin buatlah jadual .. sebenarnya lebih baik .. rumah pun akan sentiasa kemas jer, tidak lah tetiba ada tetamu datang rumah bersepahkan ..... dan kalau ada tetamu suprise pun tidaklah terkujat sangat nak mengulung toto depan tv hahahahaha ... ;p

Okey kalau masa ada anak kecik dulu² salunya kena pandai bahagi masa ni bila nak mengemas .. salunya waktu dia tidur memang pulunnnn lah dokk mengemas semua .. lepas tu dapat peluang tidur ... tidurlah sepuasnya sebab bila anak bangun kita pun kenalah bangun menjaga dia pulak. Tapi salunya kerja² rumah yang berat² hubby buat .. senang sistem macam ni .. saling bertolak ansur.

Oklah .. sebab hari ni cuti, jemputan semua pun tak dapat nak pergi ... maka moh ler.. kita mengemas rumah .... dengan senang hati .. rela hati, sibujang pun dah boleh diharap mengemas ... jadi ringanlah sikit beban ibu ni .. ada anak boleh di harap.






Bicara Hati : Yeahh makan free ada jemputan kawin, siap kemas rumah kita pergi kenduri yer.... 






16 ulasan:

QasehnyaRania berkata...

yeay makan pree. dapnya.

betul tu.
mmg kna pndai pandai curi masa.
mcm sy skrg mmg xdan. yang penting mop lantaimsti setiap hari. kalau nk sapu pon tgk juga kalau ada sampah besar ke. sbb mostly byk habuk j so, baik mop.kalau sapu habuk berterbangan

skrg ni memanjang toto berhamparan di depan tibi. kehkehkeh.

Puan Kutu berkata...

sy mengemas tak Kira masa.asal ada masa terluang.selalunya setiap hari wajib kemas bodo2 sebelum tido..tu ruang tamu je la..tempat lain tnggu off or ada org nk dtg.hahaha

ieza ashaari berkata...

Za ikut dan. Ikut suka je nak kms bila. Hihi.

♥♥azatiesayang ♥♥ berkata...

Salam..Betul tu,paling penting kena ngemas ruangtamu..tu ruang yg paling utama kita kena mengemas
Sbbnya kita pon tak jangka tetamu akan mai umah kan..xder la tetamu dtg..ruangtamu mcm tongkang pecah! :D

Kakzakie berkata...

Amir semakin boleh diharap. Makin besar makin mengerti.

Ibu dpt peluang tak masak happy:)

Sya Nadia berkata...

sya mengemas tak kira masa. walaupun suri rumah, bukanlah rajin pun nak kemas hari-hari..hehe..ikut mood n tahap sepah..haha

lieyalatif berkata...

betul tu masya...ape yg penting tolak ansur dan gotong royong..same2 buat.... bab menyapu ni kalo kat dapur mmg tiap ari lee menyapu...tapi kalo hall tu weekend mmg pulun vakum satu rumah pastu mop....biase nye tu keje hasben lieya laaa eheheeheh....

ArY+ShA=AmZaRFaYyAdH berkata...

Assalam eny,
iols kalo bab ngemas dapor memang tetiap hari
tiap kali lepaih masak konppem kemaih semuaaaaaa
tapi bab hall & bilik2 tu yang payah sket
selang 3-4 hari atau selang seminggu baru kemaih
tak lalu kemaih tetiap hari kekdahnya
sebabnya ramai pengguna a.k.a boboboy & hubby he3
dapor kan territory iols sorang he3

MizzTina berkata...

sy mengemas umah bkn wktu cuti, tp curi waktu..hahaha.. kemas sikit².. sbb anak suka nauuu main vacum.. klu vacum tu off, dia nanges.. on vacum, dia suka..

::EIDA:: berkata...

ida kemas malam malam. hihihi. sambil tgok tv sambil sapu sambil mop kahkahakhakhah. lepas tu kerja tak jalan mata duk tenung TV jekk hihihi

LYAfrina berkata...

lya pon klo mgemas time hari cuti...
hari-hari bekerja kemas biasa-biasa je..


**bru smpat nk BW ni...

Hamelia Hamid berkata...

bahagianya rumahtangga kita kalau suami sentiasa bagi kerjasama dan ringan tulang.. :)

Tihara berkata...

akak pun kemas seminggu sekali,
yang sapu-sapu tu memang tiap-tiap hari
lama juga akak tak menyinggah ke sini
yana apa khabar :)

Amanina Mads berkata...

selalunya seminggu skali kemas rumah.. sbb weekend je yg free.. hehe. salam kenal. singgah sini

aji nugraha berkata...

sangat rajin sekali ,,,













Obat Penyakit Ginjal Kronis

Eka Tikah berkata...

nak mengemas rumah pun ade masa sebenarnya. hehe. kalau time malas tu, jangan harap nak mengemas, pegang penyapu pun taknak. haha xD

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...