♥ Jom Klik Sini Macam² Ada ♥

Memaparkan catatan dengan label Hujung Minggu. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label Hujung Minggu. Papar semua catatan

Jumaat, 13 Januari 2017

Gambar Mia Ahmad Nikah



Ada ni haaaaaaaaa .... fuhhh lama sungguh tak update blog, tup² update pasal artis muahahahaha .... Mohon jangan kecam Blog saya (^______^)v. Memamng sejak akhir² ni sibuk sikit ... boleh di katakan sejak setahun nilah ... agak bz dengan komitmen kerja yang baru ... Alhamdulillah sekarang dah makin serasi. Dah berlalu 2 minggu rupanya tahun baru 2017.

Sempena hari jumaat 13.01.2017 yang mulia ni nak ucap tahniah pada Mia Ahmad (walaupun dia tak tau pun blog saya ni... jauh sekali baca kot) maklumla.. blog suam² kuku. Moga ikatan perkahwinan Mia Ahmad dan Izham Tarmizi kekal hingga akhir hayat .... kenal mia berlakon dalam cerita Hati Perempuan sejak tu suka tengok muka dia.. cute je.. manja jer... dalam cerita tu berlakon okey .... paling suka adegan romantik tapi tak pegang tangan pun.. pandang mata je pun tapi dah rasa sweet,  walaupun ramai dokkk kecam kata kayu hahaha... lantak pi lahhhhhh ... suka² tengok dia berlakon itu jer ... belulahhh tahap meroyon sampai hal peribadi pun nak amik tahu.

Jom la layan gambar² pernikahan Mia Ahmad daripada ig Mia Ahmad. Walaupun diri ini tak di jemput muahahaha (ko bajet mia kenal ko hahahaha ....)



















Tahniah Mia Ahmad .. tak sabar nak tengok baju sanding esok 14.01.2017.



Bicara Hati : Ikatan perkahwinan ialah satu titik permulaan hidup baru dalam perkongsian hati dengan orang yang kita sayang, usahalah dalam perkahwinan mencari persefahaman dan cipta kebahagian dengan cara kita sendiri disamping mencari Redha Ilahi, jangan cari persamaan tapi wujudkan keserasian .. moga akan ada persefahaman antara satu sama lain.




 


Selasa, 19 Mei 2015

Aktiviti Cuti Panjang Hari Buruh Hingga Hari Wesak


Muehehehehehe ..... ni kisah awal bulan hari tu, sayang rasanya kalau tak abadikan dalam blog .. walaupun banyak benda nak cerita ... kita mulakan je lah dulu entry di bulan baru ni dengan kisah cuti 4 hari masa awal bulan mei hari tu. Kira cari moodlah nak mengarang entry lain... sebelum tu nak bagi tau entry ni banyak gambar dan cerita sepanjang 4 hari cuti tu hihihihihi.

Kisahnya memang percutian tu tak kemanalah pun... kan selain kat rumah, kemas rumah, makan, tidur, makan dan tidur dan melayankan movie (dapat jugak keluar rumah) ... huhuhuhu sebab bieeee sibukkkk buat kerja sekolah. Eh² dah tukar panggil bieee pulak .. bahana² aku terjebak tengok cerita akasia 'Hati Perempuan'. Orang lain ober emo tengok cerita ni .. isteri derhaka dengan somi kononnya ermmmm dah nama pun cite .. dah nama pun adaptasi ikut novel dah memasing emo dah kenapa??? aku tengokk okeyy je cerita tu bahahahaha ... pandai dia orang jaga batas lakonan tidaklah tergedik² nak muntah ijo layan.






Macam biasalah cikgu amir ni kalau cuti sekolah memang banyak kerja dia akan bagi baik sekolah pagi mahupun petang, memang awal² lagi ibu akan suruh amir siapkan kerja sekolah dulu .... sebelum dia lupa hinggatan main dan layan kartun. Ibu teruja tengok amir tulis jawi nak melukis .. lagi² kalau subjek bahasa arab .... tak sangka anak ibu pandai melukis .. kemas jugaklah tulisan tu ... selagi ibu boleh baca dan boleh paham maknanya tulisan anak ibu tu takdalah teruk sangat.














Okeyyyy dalam bulan 4 tu hari tak taulah berapa kali .. dah kami makan dan tapau satay kajang Hj Samuri hahahaha ... orang lain gst tak makan luar, yang kami ni .. sibuk makan kat sini .. kang bawak mertua, kang datang dengan ipar² ... sekali jumaat malam sabtu tu amir kata nak tidur rumah embah .... cuti sekolah ni.. haihh kunun sangatkan.. sejak² dok kampung ni .. jangan haraplah nak tidur rumah mak tu .. panas je montot dia nak balik rumah .... alang² amir nak tidur rumah mak .. ajaklah mak dengan abah dan adik² makan satay ni ...  keluar kejap.












Tips kalau nak pergi makan satay kajang hj samuri ni kat bukit tinggi digalakkan datang selepas pukul 10 malam hahahaha .. barulah ada banyak tempat kosong ... kalau pukul 8 jangan haraplah.. memang sentiasa ramai orang pftttttt ...;p kita orang makan satay ayam, daging dan kambing malam tu. Adik makan nasi ayam ... amir dah mengantuk kita orang bagi layan youtube hihihihi .... sesekali ajak mak berjalan malam suka dia.. kira ni sambut hari ibu lah ni.. awal seminggu hihihihihi .. (^____^)v











Sepanjang cuti tu jugak barulah berkesempatan tengok kebun kecil sebelah rumah .. muehehehehe .. wahh teruja pokok terung dah berbuah kooooo ... alhamdulilah ada jugak rezeki boleh masak nanti. Pokok cekur pun dah banyak membiak .. jangan tak tau pokok bawang pun ku tanam .. bolehlah daun bawang tu buat cekodok nyum² sedapppp ..... Pokok bendi pun dah mula tumbuh.. nanti bolehlah alihkan ke tanah. Masa cuti panjang ni barulah ada masa nak belek² pokok² bunga depan rumah, yang tak berapa nak berbunga sangat pun hahaha ... cukuplah sekadar penyeri depan rumah.











Okeyyy tekak dah mula mengada² nak makan cheese kek meleleh leleh gitu .. nak beli cuti² dah kat mana .. sudahlah terperap kat rumah ... jadi tak payah nak meroyan sangat .. sebab ada bahan² cuma pergi beli kek je kat kedai 99speedmart pekan depan rumah, marilah kita membuat sendiri di rumah hihihihi .. klik sini untuk resepi lengkap. Dah siap buat boleh makan depan tivi fefiling bagus je kan dok kat sofa .... itu je lah kerjaannya.







Dah banyak kali tertunggak nak tengok wayang, amir pulak pesen tak suka tengok wayang .. ibu dia meronta² nak pergi muahahahah .. ayah dia kenalah lah layankan .... mujolah pujuk amir ajak tengok avengers ni dia nak .. kemahin ... siap pujuk nak mainan x?? kena pakai kemeja .. balik tengok wayang kita beli ... muahahahaha .. motip sangat .. yang sebenarnya amir nak lego .. tapi lego semua mahal² .. jadi sebagai ibu yang bijaksana jimat berbelanja ni .. kalau takmoo belikan lego .. belikan mainan (hadiah) lain .... tapi yang mencabar minda jugak ala² lego dan amir suka (^____^)v






Taaarrraaaaa inilah mainan tu, hah dah beso² pun nak kereta ada rail camni ... layankan je lah... tapi dah besar ni dia buat sendirilah gigih balik terus buat, sampaikan ibu siap mandi .. dia tak mandi² lagi dok ralit buat benda alah ni .. dah siap baru mandi .. lepas mandi puaslaaaa dia main ... sampai penat tertidur.








Eh² banyak pulak gambar dalam entry kali ni kan ... alaaa korang pun suka tengokk gambarkan daripada baca ape yang aku meraban tulis tu ... okeyyy ni saja nak kongsikan rezeki main kutu tupperware kali ni ... ni tahun kedua main ... meriahkan .. meriahkan .. alhamdulillah .. kalau tak main kutu gini memang kempunanlah nak merasa pakai barang tupperware ni. Jumlah kali ni main RM 400 Siap beli bekas beras baru lagi .. jangan tak tau mak kutu aku tu kali ni kemain berhemah dia kemas barang susun² dalam semua kotak ... jimat ruang dan bijak jugak untuk mudah penghantaran .. yang penting semuaaaanyaaa sampai dengan selamat.


Oklah jumpa lain entry ... tunggu mood bercerita datang ye ...  (^____^)v







Bicara Hati : Salam 1 Syabaan, insyaallah tak lama lagi Ramadhan akan menjelang.




Sabtu, 4 April 2015

Waktu Sesuai Untuk Mengemas Rumah



Tak pastilah orang lain, tapi kalau aku ni suka mengemas bila waktu pagi lepas solat subuh dan hari cuti .. macam hari sabtu ... memang itulah masa yang sesuai sangat untuk pulunnnnn semua sesi mengemas rumah hihihihihi .....

Kalau hari lain tu biasanya memang tak berkemas pun, adalah jugak sapu² sampah tu.. tapi kalau dah teruk sangat memang terpaksalah jugak mengemas malam lepas balik kerja .. itu pun vacum je mihmihmihmih ...;p

Dan kebiasaannya bila diri dengan suka rela mahu mengemas rumah, hubby pun dengan suka relanya akan membeli sarapan .. yeahhhhhh ... sudah jimat tenaga disitu .. kadang kalau mood hubby baik .. terus lepas berkemas ajak keluar lunch .... (^_____^)v




Image result for gambar kartun mengemas rumah


Kebiasaanya perancangan untuk mengemas rumah ni kenalah amik kira baik ruang tamu, dapur, ruang belajar, bilik² dan jugak bilik² air .... kalau korang rajin buatlah jadual .. sebenarnya lebih baik .. rumah pun akan sentiasa kemas jer, tidak lah tetiba ada tetamu datang rumah bersepahkan ..... dan kalau ada tetamu suprise pun tidaklah terkujat sangat nak mengulung toto depan tv hahahahaha ... ;p

Okey kalau masa ada anak kecik dulu² salunya kena pandai bahagi masa ni bila nak mengemas .. salunya waktu dia tidur memang pulunnnn lah dokk mengemas semua .. lepas tu dapat peluang tidur ... tidurlah sepuasnya sebab bila anak bangun kita pun kenalah bangun menjaga dia pulak. Tapi salunya kerja² rumah yang berat² hubby buat .. senang sistem macam ni .. saling bertolak ansur.

Oklah .. sebab hari ni cuti, jemputan semua pun tak dapat nak pergi ... maka moh ler.. kita mengemas rumah .... dengan senang hati .. rela hati, sibujang pun dah boleh diharap mengemas ... jadi ringanlah sikit beban ibu ni .. ada anak boleh di harap.






Bicara Hati : Yeahh makan free ada jemputan kawin, siap kemas rumah kita pergi kenduri yer.... 






Selasa, 20 Januari 2015

Mengidam Char Kotiaw Katanya ....


Bila tekak tak lalu nak makan nasi ... bila perut meragam asyik membuang² adehhhhhh .. ni memang kes haru .. kes haru dibuatnya... nak makan pun jadi cam fobia takut membuang² semahunya .. dah macam membazir jer ..... hubby tanya nak makan apa pun semua geleng ... ate yang tak makan aku .. takkan 2 beranak tu pun tak makan jugakkan kuikuikuikui ....

Oleh yang demikian (haha dah macam buat surat pulak ayat ni) hubby ajak makan char kotiaw ... dah lama mengidam nak makan kat tekak ni tau ... lagipun dah lama tak makan yang sedapppp char kotiaw ni kadang senstip ada org jual rasa hangit ngeeee .... choiii potong selera.




Mengiurkan tak .. hihihihi penuh sepinggan kuah dia ... adalah udang 3 ekor kot dalam tu ... memula cam tak berani nak makan .. tapi kot tak makan ni.. bila lagi nak merasa hahahaha .. dasar sangatkan .... jadi bacalah doa banyak² dengan harapan tak sia² kena membuang ... pftttt .... sua kat amir .. dia geleng kepala ... takmoo makan.. dia rasa sikit jer.






Kat kedai ni banyak menu sebenarnya .... tapi semua pun tak membuka selera ni .. layan char kotiaw jer... itu pun sebab hubby kata sedappp rugi tak makan.. kemahin kan baikk punya meracun. Kedai ni area jalan hj sirat kat bt belah sana tu ... kat kedai ni ada orang jual berger bakar tau.. tapi takdalah nafsu nak makankan.. lagipun masa ni kedai burdger tu baru nak bukak ... jadi tak sempat nak order.







Anak² memula sua geleng kepala .. dah nak habis barulah sibuk nak merasa... tengok tu.. kemahin lagi hirup kuah dia.... macam sedapppp sangat je kan. Kalah orang mengidam makan char kotiaw tu ... pada tekak aku biasa je rasanya ... takdalah yang istimewa sangat pun .. sebab kuah dia cair sangat huhuhuhu ... tapi kalau teringin makan okeyy jew .. sebab rasa dia okeyyy serba serbinya cuma kuah jer melimpah ruah.





Bicara Hati : Bila cpu mabuk masuk sepital pasrahlah lepas ni tak dapat update blog huhuhuhu .. sehingga cpu sembuh.

Selasa, 4 November 2014

Kelebihan Berkongsi Rezeki Dengan Keluarga



Assalamualaikummmmm ... daripada kecik abah memang tak pernah nak manjakan kita orang dengan benda² yang mewah, kalau ada kelahiran pun kadang² tak wish ... ada rezeki lebih abah akan belikan makanan sahaja sama ada seguni durian, ketam, kerang atau apa² jer lah .. lepas tu mak masak special makan ramai² berkumpul, kfc??? ntah tak hinggat pernah ke tak abah beli makan reramai ... kelupaan pulak .. yang pasti raya memang kita orang adik beradik tak pernah pun abah bagi duit raya .. abah kata nak duit pergi beraya .. kumpul duit sendiri huhuhuhuhu .... gigihlah mengayuh basikal sekampung, tapi .. aku percaya satu .. sikap tegas abah tu buat aku lebih hargai setiap rezeki yang aku perolehi sekarang. 

Jauh disudut hati ini tak pernah lah pulak aku nak berkira untuk berbelanja kalau ada rezeki lebih memang keluargalah keutamaan kami. Jom layan apa menu kami malam 2 minggu lepas .. hubby belanja ... wiiii happy sangat² (^_____^)v





Rezeki makan malam baru² ni .. saja nak merasa kedai baru bukak dekat pekan nun ... takda jauh sangat pun .. keluar daripada kampung sikit jer.... Menu malam tu kami amik pakej jer siakap 3 rasa, ketam poktek, ayam goreng kunyit, kangkung goreng belacan, paprik, air satu jug dan nasi 2 mangkuk besar makan untu 7 orang .... harga semuanya rm 79.90 .. memang kami amik pakej sahaja.. patutnya ada lala .. tapi sebab bukan musim lala .. jadinya kangkung goreng belacan dan paprik tokey kedai bagi lebih 2 bekas .... bertabahlah kami nak makan anak beranak ... 







Sementara tunggu makanan sampai .. meh kita possing² dulu hihihihi .. dengan muka aku yang tak semenggah itu di malam hari .. mujo tudung dan baju padan .. kalau tidak tu .. pepl pun ku gabung sahaja dengan tudung biru wakakakaka ... dah macam hapa jer ... 




Tq hubby belanja kami sekeluarga malam tu .... nanti lain kali ibu belanja pulak eh .... yang sebenarnya amir meragam malam tu ... nak pujuk dia lah ni tu yang hubby ajak makan kat luar .. kat kedai baru ni.. dah alang² tu ajaklah mak dengan abah dan adik² beradik kita ... tapi adik perempuan kita tak dapat join .. suami dia tengah mabukkkkk ... opsss .. tahun depan keluarga adik nak bertambah ahli .. hihihi .. meriahlah raya kami nanti ... isteri ngandung suami adik yang mabuk teruk huhuhuhu ... cian dia ...





Ini adik lelaki saya yang bongsu ... tengah melayankan ragam amir ... nak wish good luck sekali kat adik saya (cam lah adik baca blog ni) wish good luck for final exam spm, do the best ... u cant do it .. eh² tetiba keluar bahasa jawa pulak nak wish wakakakaka ... ;p




Percayalah ustaz saya masa sekolah dulu pesan kalau kita ada rezeki lebih belanja keluarga ... insyaallah rezeki yang kita dapat lebih berkat dan akan bertambah² .... kemudian barulah belanja orang lain .... apa pun rezeki kami jugak .. kalau amir tak meragam malam tu .. takdalah makan kat luar hihihihihi .. tq hubby .. sayangg ketat² eh² tetibakan .. dah belanja terus sayang lebih ... ketat.






Bicara Hati : Tetiba terbayang sedappnya kalau dapat makan satay kajang kambing kat bkt tinggi tu ... ada orang kata sedapp .. ntah tak pernah cuba lagi.








Selasa, 24 Jun 2014

Riadah Petang Hari Di Taman Alam Impian



Bila dapat peluang riadah kat taman hujung minggu hari terakhir ahad sebelum menjelang musim persekolah baru, kemahin teruja anak bujang saya .... lagi² bukan selalu dapat pergi taman sejak duduk kampung ni. Memang sakanlah dia kan.. suka sangat.

Asal²nya singgah rumah lama, penyewa mintak kipas angin sebab kipas angin yang lama rosak .. dah sekali jalan.. balik terus singgah taman alam impian ni . dulu rumah dekat tak pergi pun, nak pergi tapi tak terpegi² .. sudahnya dapat peluang ni teruslah singgah.



Amir yang teruja sangat² ... tak turun kereta lagi dah cakap, amir nak main belon buih, amir nak main layang² .. amboi semua nak dimainnya yer.. jam dah 6.15 petang masa tu ... main belon buih je cukuplah ... nanti lain kali boleh datang lagi .. main layang² pulak.




Untuk permulaan main yang ni pun dah teruja nanti dah pandai boleh main yang giant bubble pulak eh ... harga berbeza² tau ikut lubang² untuk buih belon tu .. yang amir main ni rm 3.50 satu bekas .. kalau tambah buih rm 1.50 .. ini pun jenuh nak habiskan .... asalnya nak main yang rm 2.00 dah habis pulak ... ramai betul yang datang riadah petang tu.




Sorry tak dapat nak tayangkan video ... layankanlah amir main sambil berlari²an hihihi .. kemahin suka lagi dia.. bebas lari ... saya pun jadi teruja jugak .. sebab angin petang tu banyak dan cuaca dah mula redup. Korang nampak tak pemandangan belakang amir lari tu .. ada ruang rock climbing .. wahh bestnya kan .. takdalah tinggi sangat .. tapi mengujakan nak mencuba .. sebab dah lama tak buatkan. 




Lepas dah puas main .. memasing kehausan .... kat sekitar taman ni ada jual air dan keropok .. bolehlah korang beli .. hilangkan lapar dan haus. Hubby pun macam teruja je tengok kawasan joging kemahin besar lagi kat taman ni.



Lokasi taman alam impian ni senang jer kalau daripada kampung jawa, lalu susur econsave tu masuk kiri.. yups econsave berada disebelah kiri ... korang akan jumpa bulatan, dan bulatan yang kedua korang masuk kiri .. jam berapa eh .. 9 kot haha.. bab ikut kiraan jam ni gagal sikit .. tp korang jgn risau .. sesat barat ke hapa ...  kita orang pun memula risau jugak lps bulatan tak jumpa.. rupanya bulatan yang kedua daaaa... masuk kiri korang akan nampak taman ni sebelah kanan korang.



Bicara Hati : Nanti ada kesempatan saya cerita pasal farm in the city, korang pernah dengar tak???









Isnin, 2 Jun 2014

Aktiviti Hujung Minggu Sepanjang Bulan Mei



Pfttt dah masuk bulan jun masya oiittt dah kenapa nak mengarang entry masih bulan mei kui kui kui kui ... sajalah nak abadikan kat sini, kalau korang nak tahu rasanya hujung minggu sepanjang bulan mei ni memang tak berehat langsung dibuatnya .. itu yang demam baik .. demam baik .. sampaikan mood nak mengarang entry pun kelaut... 

Dengan kerja kat opis yang memang tak pernahnya nak habis, asal tengahari dapat peluang memang mentidurlah jawabnya ... nak rehatkan mata dan kepala ni.

Mulakan masa awal mei daripada cuti 1 mei lagi sampailah hujung minggu tu anak buah suami kawin, cucu sulung mak mertua kawin.. yeahhh ayong dah kawin dah selamat dah ... alhamdulillah dengan pilihan hatinya sendiri.. moga berkekalan hingga ke hujung nyawa.. aloh² tomeyy² .. gambar² kami memang takdalah weiiiiii .... kehulu kehilir.. ini pun colek daripada gambar fb ayong, kira halal lah eh yong.





Lepas majlis rumah abang ipar, hujung minggu kedua pulak pergi kerumah pengantin lelaki, kami?? tak dapat join .. sibuk mengemas rumah lama .. dah ada penyewa nak masuk.. ishhhlah.. nak tolak rezeki, kalau ikutkan hati memang sayang nak sewakan rumah tu ... banyak sangat kenangannya ... mengimbau sangat² memori berdua²an ngeh .. ngeh .. ngeehhhh ...;p tapi baru 4 bulan kena tinggalkan dah ade anai² camne .. mak kata takda bau orang macam tulah kalau rumah ni .. tu yang hubby kata nak sewakan jugak .. dah kebetulan ada kenalan yang nak menyewa.. memang dia nak sangat rumah .. sewalah.. jangan kata nak beli sudah.







Setel bab rumah, siap kemas... malam tu jumpa bakal penyewa bagi kunci .... setel bab rumah sambung cuti nak ke terengganu ... memang penat mengemas tak hilang lagi .. dah nak berjalan jauh.. sudahnya balik bercuti demam ..... sakit² badan ... bisa².. mata gatal², sampai saya naik cuak kot² suspek denggi ... nanti sambung balik stori mori tu.







Balik daripada terengganu .. penat tak hilang, adik nak buat majlis kesyukuran sikit ... terus setelkan majlis adik pulak .... maklumlah masak adik beradik jer .. kengkunun nak buat sikit².. takda maknanya .. kalau dah dijemputnya kengkawan sekolah achaner tu .. mestilah ramaikan. takpa yang penting menu semuanya habis hahahaha ... (^___^)v







Hahahahaha .. entry sukan ni masih tertangguh lagi .. gambar² dah upload... ni esok paginya hari ahad 18 mei, gigih tak gigihlah nak pergi sukan tadika amir ni ... pertama kali nak jugak merasa kemeriahannya ... amir kata seronok sangat sukan tabika kemas ibu ... lagi best daripada al-hufaz, pulak.. nanti stori mori eh.. kalau ada yang nak baca. tak baca pun takpa ibu amir memang suka nak dedikasikan cerita amir dekat blog.







Ni gambar hujung minggu 24 mei, semua dok pakat pergi stadium .. kami melayankan amir nak makan kfc, kununya nak pujuk hatilah tu tak pergi stadium .. kot pergi pun haru .. selangor kalah .. berbaloi² kita tengok kat tivi je nak oii.... ;p masa ni demam saya baru nak kebah .. itu pun sebab 2 hari berturut² makan sup ketam .. alhamdulillah dah ok.







Ni minggu terakhir bulan mei, teman amir berendam .. haih air masih keruh.. jenuhlah tunggu air nak jernih.. rasanya dah sebulan kot duduk rumah .. air masih keruh .. seyes kami nak rebus air pakai air mineral yang beli jer .... tak lalu kot.. ni pun pasrah basuh hall depan belakang gunakan air ni.. risoookan amir je mandi air keruh takut gatal² badan .... Alhamdulillah .... semalam 1 jun air dah jernih.. akhirnya ... syukur sangat².





Pfttt rasanya inilah bulan yang penuh cabaran dan dugaan di tahun 2014, hari ni dah masuk hari baru, minggu baru, bulan baru ... moga semangat pun baru .. biasanya Jun adalah bulan yang ditunggu² dan detik yang mengembirakan bagi kami sekeluarga.








Bicara Hati : Hari ni ada majlis APC kat ibu pejabat, tahniah buat kawan² yang dapat.



















Isnin, 19 Mei 2014

Percutian Singkat Lagi Bajet Ke Ganu Kita


Hihihihihi .... gelak dulu ... kemahin bajet dan singkat percutian kali ni, kalau ikutkan nafsu gajah ni jangan di cakaplah kalau boleh nak pergi 3 hari 2 malam, mujurlah sebab pergi ada urusan dan hubby suprise ajak pergi sekali jadi 2 hari 1 malam pun dah rasa puashati jugak ... janji dapat berjalan² .. sebab dah lama tak pergi bercuti, dan yang paling gamble isi borang cuti last minit .. mujur big bos luluskan gegegege ..... okk bos saya janji minggu ni setel hal audit mihmihmihmih   >______< sebab bos bagi saya cuti minggu lepas.

Okk mana nak mula ni ... kalau ikutkan perjalanan pagi tu kami sekeluarga 3 kereta gerak pukul 4 pagi daripada rumah mertua, opss lupa bagi tau percutian ni dengan keluarga mertua. Sebab perjalanan jauhkan kenalah keluar awal dan yang penting keselesaan ruang dalam kereta .. jalan jauh tau ... kalau sempit tak selesa no no no ....

Pernah ada pengalaman pergi ganu ni sebenarnya dulu²lah tapi pergi dengan opis naik bas jer pun sebab kursuskan eh kerombongan... haihh jauhh wehhhh bangun, tdo, bangun tdo belum tentu sampai² .. kira puaslah dalam bas tu ... sebab tu rasa macam serik nak pergi, bertabahnya kan orang yang kampung halamannya disana dan duduk diselangor memang puaslah dalam kereta.



Alhamdulillah akhirnya setelah puas berjalan tdo, berhenti, minum sikit² sampailah kami ke pantai batu buruk .. destinasi pertama .. jam menunjukkan pukul 12.40 tengahari .. apa lagi perut dah kelaparan moh lah makan .. sini jelah tempat yang senang di tuju adik ipar bawak .... intai² ... moh le intai apa yang sedapp .. yang pasti semuanya sedap dan murah.. berbaloi² makan .. amir pun makan nasi dengan ayam oreng kemahin lagi berseleranya. 


Lepas makan barulah cari homestay .. sekali lagi gambel .. dah habis makan dah kenyang baru boleh berpikir mana nak tidur hahahahaha ... kalau takda tempat tidur .. memang tidur masjidlah malam tu .... alhamdulillah dapat homestay .. nanti kita syer yer kat entry lain.





Ya allah selalu nampak kengkawan jer review ... indah sungguh masjid kristal ni, tak sangka dapat jugak kami sampai kesini ... alhamdulillah sangat² .... lepas dapat homestay dah letak barang .. petang tu kami keluar balik teruslah solat maghrib di masjid kristal .. takkanlah nak balik rumah pulakkan .. nanti mesti memasing tak kosa nak keluar, lepas tu terus makan malam hihihihihi .. tu pun jenuh cari semua tempat penuh .. tak sangka pulak kami .. ingatkan takda orang .. rupanya malam meriah jugak ganu ni.




Ni pulak pemandangan depan homestay tu hihihi meriahkan kawasan orang bela ikan keli kalau tak silap ... sabar yer.. nanti kisah homestay saya stori mori ngeh ngeh ngeh ngeh ......




Anak saya yang bertuah yang satu tu.. kalau pergi bercuti ni memang takmoo naik dengan ibu dengan ayah, kalau naik pun semua sepupu² semua pakat naik dengan kami baru dia nak naik ... jadi kali ni amir naik kereta sepupu dia ... kebetulan adik ipar yang bawak.... hamboi kemahin kereta myvi tu kalau amir baring kat belakang memang yang lagi 2 orang jadi mangsalah kena riba dia kikikiki .. bertabahlah korang yer ... mak mertua dengan adik ipar naik dengan kami hihihihi ...;p

Dan setiap kali hentian .. mesti singgah toilet dan playground bebudak melepak .. ayah² drive pakat rehatkan pinggang.

Kami tak kemana sangat pun.. hari esoknya pagi² dah ke pasar payang sebelum balik, itu pun sebab nak mencari ole² dan keropok kering .. keropok basah kami beli on the way balik kat dungun kalau tak silap kat tepi jalan jer .. sebab lalu pantaikan ... seronok jugak .. cuma terasa lagi jauhlah daripada pergi .. sebab pergi lalu highway sepenuhnya. Gambar ka pasar payang pun tak sempat amik sebab memasing nak cepat membeli hihihihi .... sebelum ramai orang lagi sesak .. pukul 11 pagi dah gerak keluar.

Kata percutian singkat dan bajet, memang bajet betul ni haha.. bukan takat bajet duit .. bajet masa jugak ...;p dah banyak berubah kat terengganu ni tau .. kat area pasar payang tu ada jeti yang cantik dah sekarang ni .. siap ada lampu macam i-city kooo memalam kemahin meriah lampu² tu ... dulu rasanya takda pun. Memang banyak dah berubah.



Bicara Hati : Terkejut masa kat terengganu tu kami dikabakan MB letak jawatn gegegege ...;p

























Selasa, 29 April 2014

Bowling - Juara Bergambar Sahaja



Bila sesekali nak join bersukan riadah ginilah jadinya ... menang bergambar sahaja pun sudah memadai walaupun main bukanlah beria² sangat.. jauh sekali bertuah menang cabutan pfttttt ... ;p main kelongkang sahaja .. buat gelak bolehlah.

Rasanya dalam bekerja saya jarang sekali nak join sukan² ni .. sebab bukan pandai sangat, selalu join pun sukan yang tak mencabar carom atau bowling .. sebab kalau yang lain tu ikut jugak kesesuaian kesihatan .. tak boleh nak lasak sangat.

Pagi sabtu tu sebelum keluar rumah sempat lagi kami berkemas rumah masukkan apa yang patut dalam kotak .. zazzz 9 pagi keluar rumah .. padahal ikutkan game mula pukul 9.30 hihihi.. biasalah dalam acara macam ni mana adanya masa yang tepatkan... nak harapkan semuanya berkumpul .... memang amik masa. Kami sampai² jer.. memang dah ramai .. tapi belum mula lagi ... baru nak daftar, amik sarapan dan test line 5 minit.. 






Duta juma kata .. pipi sembab macam kena tampoo jer hahaha .. sampaikan senyum pun mata makin kecik ...












Ni kumpulan yang sama line satu kumpulan ada 3 orang sahaja ... kecohh wehhh nampak jer cam skema .. tu yang baju merah tu kemahin lagi saikoooo .. terror² dia orang ni .. kecut perut ...













Kan dah kata juara bergambar sahaja.. sana sini sibuk masya interframe .. kenangan kan ... bos² pun semuanya sporting hihihihi ... macam² posisi dan gaya ada .. tapi cukuplah yang ini jer buat tatapan ... kang kalau lagi banyak meloya wehh tengok.












Anak ibu yang tengah moody .. sebab sakit perut, malam tu dia sakit gigi .. pagi pulak sakit perut.. risau ibu dibuatnya tetiba dia cakap sakit perut... jadi tak banyaklah gambar dia terakam .. tapi mujur jugaklah abang sepupunya datang adalah jugak dia kawan.. lepas tu memang mahin tak hinggatllah... terus hilang sakit perut.







Kemahin ramai melaram AJ hari tu sebab tokey yang jual pun ada kat opis kan.. mestilah kita orang rembat hahahaha .. tu yang memasing sakan pakai tudung aidijuma hihihihi   >____<


Kami main kat Klang Prade saje .. kalau nak tahu harga dan jadual bowling boleh klik sini.








Bicara Hati : Lupe nak amik gambar goodies dapat tuala, air dan duit rm 10.00 yahoo .... 




















Rabu, 19 Mac 2014

Selamat Pengantin Baru Sepupuku


Hujung minggu baru hebohhh dok takda air, dengan jerebunya yang tak berapa nak hilang ... tetiba takdir allah petang sabtu tu hujan lebat .. ributtttt tau kat area selangor ni.. termasuklah kat rumah sepupu saya yang buat majlis kawin.. dengan jemputan yang tengah ramai kat khemah.. memang memasing lintang pukanglah larikkkkk ....

Sepupu saya ni kira belah abahlah.. adik beradik dengan abah satu mak satu bapak, almaklumlah abah ada adik beradik tiri jugak... dan ni kali pertama sepupu kawin.. kira anak sulung mak cik saya ... terasalah kemeriahannya sikit sebab sedara mara abah semua daripada perak datang ... tak cukup kaki tangan kooo nak buat kerja nasib baiklah mak cik upah orang ala² water mengemas huhuhuhu .. kat kampungkan ... rewang hanya untuk masak² sahaja .. bab kemas² kat khemah mak cik upahkan orang.. kami?? sepupu² ni tolong apa yang patut jer ... saya bab makan² kat meja pengantin kikikiki .. mujur tak perlu berhias bagai, lepas masak .. masuk pinggan sahaja dan balut plastik.



Tahniah sepupu hihihihi .. yang lelaki tu sepupu saya, bila kenduri baru ni semua kata muka amir macam sepupu saya kecik² tak tahulah tang mana samanya.. tang muka bulatt tu kot hihihihi ... kemain merah menyala² baju pengantin.




Alhamdulillah semuanya berjalan lancar, dan yang penting doakan moga jodoh mereka berkekalan di dunia dan akhirat ... amin .... 


Kami sekeluarga yang tak sengaja tersama tema huhuhuhu .. lupa nak tanya tema pengantin, bawak je baju yang ada.. tak sangkalah pulak sama tema dengan baju kami 3 beranak, gambar² amir tak sempat snap pun.. kalau ada pun gambar dengan pengantin kat kamera pengantin huhuhuhuhu .... jadi tak dapatlah nak abadikan kat sini.

Sila abaikan tuan tanah yang tak sedar diri tu.. kemain lagi dagu dah berlapis² ish .. ishhh.. ishhh..... saja nak tayang shawl tu.. omeyy tak.. omeyyy tak... pestime buat shawl sendiri .. glitter² lagi tau.. >____< ada orang kata nak tempah .. malunya.. saya mak budak baru belajar ;p




Bicara Hati : Rumah mak tinggal 2 bujang jer, tak tahulah bila zamannya adik² saya tu nak nikah ... ada sesapa nak isi borang?? hahaha.. meh sini meh.. 





















Isnin, 17 Mac 2014

Tiada istilah cuti untuk diri sendiri



Alhamdulillahhhhhhhh hujan membasahi bumi selangor, jerebu dihari jumaat ..... Hari ini dan semalam hujan sudah.... Tak pastilah hujan semulajadi atau hujan pembentukkan awann... Yang pasti jerebu hilang yahooooooo.....

Kunun2 cuti hari ni nak selesaikanlah apa yang patut... Ermmmm ... Memang kita merancang allah jua yang menentukan.... Jadi ikut je lahhhh kalau dah itu ketentuannya, lain yang dirancang lain yang jadi kikikikiki...... yang pasti amir hari ni kesekolah macam biasa... Seronok betul dia ibu hantar ke tadika... Siap cakap kalau ibu hantar selalu kan best hihihihihi....

Hujung minggu sibuk kenduri kawin adik sepupu .... Tadi kerumah mertua dapat perkabaran bapak mertua tak sihat.... Ya allah dugaan kami agaknya ada hikmah juga ibu cuti... Hari ni, esok amir ikut ayah pergi rombangan sekolah.... Harap hari rabu bapak mertua dah sihat bolehlah hantar amir macam biasa.... Doakan yer moga bapak mertua saya cepat sembuh.

Oklah... Cuti kerja jer, tapi blog tak bercuti hihihihihi..... Dah malam baru sempat buka bw kengkawan..... Moh layan gambar anak bujang saya yang kepenatan.




Esokkkkk????? Pastinya kerja mengunung sedang menanti sob .... Sob ... Sob cpu masuk hospital, kalau boleh mahu je cuti huhuhuhuhu.... Harap dah setellah kalau tak memang esok buat file lagilah jawabnya.





















Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...