♥ Jom Klik Sini Macam² Ada ♥

Rabu, 19 Ogos 2015

Home » , , , , » Kemeriahan Beraya Di Pantai Timur

Kemeriahan Beraya Di Pantai Timur



Hamboi kemahin .. gitu tajuknya, sebab cam tak kena jer .. kalau nak cakap beraya ke pahang raya ketiga sebab dah habis syawal muahahahaha .... Tahun ni kami beraya ke pahang, kira aci pantai timur jugaklah tu kan ... walaupun kat jengka je pun ... 

Sebenarnya kita orang ni jarang bapak mertua ajak pergi beraya ke pahang ni .. salunya balik johor ... tapi sebab tahun ni dah takda sapa dah kat johor tu .. abang ayah mertua baru je meninggaldunia awal tahun ritu .. makanya kami akan beralih angin raya seterus²nya bermula tahun ini akan kepahang sahaja .. selain sekinchan.

Awal jugaklah kita orang bertolak pagi tu .. dalam pukul 5.30 pagi .. solat pun kat petronas karak tu ... sebab takut jalan jem tu bapak mertua ajak keluar awal, alhamdulillah kul 9 lebih kami sampai ... tu mujo tak jem tau .. balik??? hohoi jangan cakaplah kematu montot .. nak hala ke tol tu huhuhuhu .... 


Kami tema pink hihihihihi.. sukelah kitew tahun ni somi kita nak melaram warna pink ... alhamdulillah sampai² kami di jamu nasi lemak. Yang sebenarnya .. kami ni nak pergi ziarah mak cik ni sebab anak dia tak sihat, kiranya dugaanlah buat mak cik somi tahun ni 2 orang anaknya masuk hospital daripada mula ramadhan sampailah raya hari tu .... raya mereka pun tak berapa nak meriah .... tapi biasanya belah sini raya aidilfitri memang tak berapa nak meriah sangat... berbanding raya haji.





Sebab dah tahu jalan balik akan jem teruk, masa kami pergi hospital temerloh .. balik hubby lalu jalan kampung sampailah karak ... nak masuk tol kat highway bentong tu barulah keluar ... kat pekan karak tu.. area masjid tu meriah kemahin orang jual durian .. lepas pekan tu pun meriah .. tapi susur belah kanan lah ... kami borong masa kat pekan tu jer.. tu pun dah penuh bonet kereta.. sudahlah kami kali ni naik kereta comel jer ... pasrahlah bau durian tu ... 





Sakan memilih durian ... kalau tak silap sekilo 3 hinggit kot .. lupelah dah lama sangat ... tapi seyes cakap puashati sangat dengan rasa durian tu ... sudahnya lepas makan .. 2 minggu anak beranak demam .. somi paling teruk sampai batuk dan hilang suara .... berlarutan ... sebab dia belasah makan lagi banyak daripada kami ni .. kami yang makan sikit ni pun demam perit tekak huhuhuhuhu ...




Sesekali beraya ke pantai timur redah jem ni ... merasa jugaklah keluahan orang lain balik beraya tempuh jem.. jujur cakap tak kuat iman hohoi... kot nak memulas sakit perut memang hazablah ... alhamdulillah pukul 10 malam sampai rumah sebab singgah rumah akak ipar dulu kat batu belah ..... makan² lepas tu barulah balik tidur.. esoknya sambung beraya rumah embah saya pulak kat sekinchan .... pfttt penuh kan jadual kami ... raya pertama baraan kat kampung, raya kedua baraan orang² kampung lelaki .. yang ketiga ni ke pahang, ke empat pergi sekinchan ... raya kelima kemas rumah .. berehat kununnya sebab esok nak kerja dan sekolah memasing .. tapi memang taklah .. ada jugak kami keluar beraya sekejap petang tu (^_____^)v






Bicara Hati : Seronok tengok amir membesar dapat jugak beraya jumpa sedara mara atuk dia dengan embah dia ... sakan dia berjalan, mujo raya kali ni demam dia tak melarat sangat .. kami² je yang teruk ...


















11 ulasan:

Nieyl berkata...

Selamat Pagi...
Singgah sini...
sedapnya laaa...baru tgk kulit durian..
blm rasa lagi nie..haha

♥ ROS ♥ berkata...

Jem paling tkut.. ros tahun ni raya kelate jugak tp balik awal.. raya kdua dh blk utara.. risau jem tu la.. hihihi

QasehnyaRania berkata...

jauh berayanya tu
bertukar angin ke pantai timur pulak la ye..

saya hri tu blk kedah bawa durian dr perak juga. biras bgtau ambil tangkai droyan tu.kendian belah tgh, letak dkt lubang ekon keta.
alhamdulillah x da bau pon.

Falsya berkata...

falsya pun beraya kat temerloh..hehe...

duriannnnn...sedapnyee..

eita berkata...

memang beraya sakan ni...sedap nyer durian..

eija_sweetmama berkata...

mmg time ni durian tgh murah kan, k.eija time durian murah ni dok pakat beli jgk..

Yana Libra berkata...

saya sejak kahwin, mmg wajib beraya di kemaman, terengganu..mmg hazab kak..huhu

Nurul Aini berkata...

Sakan beraya makan durian ;-)

Puan Kutu berkata...

Tu dia sakan depa beraya smp pahang..best la seskalinamir dpt raya jauh..bawak dia kenal sedara mara.

LYAfrina berkata...

sikit lagi..sampai la teranung kiter plok

Nora Karim berkata...

sedap betul nampak durian2 tu... tapi kalau bawa masuk kereta mmg pening n muntah2 la saya... huhuhu saya pun merasa la tahun ni raya haji aritu meredah jem... aduhai...sabar jela...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...