♥ Jom Klik Sini Macam² Ada ♥

Isnin, 31 Oktober 2011

Home » » Fakta ke Auta : BAWANG GORENG SEGERA

Fakta ke Auta : BAWANG GORENG SEGERA

Asssalamualaikummm semua......


Salam pagi isnin, bile hari baru.. minggu baru walaupun hari ini hari terakhir bulan Oktober mood lemau jer kan... hihihihihi... biaserlah mood baru nak start enjin ni... 


Saya nak berkongsi dengan kawan-kawan semua pagi ini, saya sendri pun tak pasti sama ada Fakta ataupun Auta.. tapi tak salahkan kite kongsi bersama untuk pengetahuan....  


" Seorang kawan melawat ke sebuah perusahaan kecil membuat bawang goreng, dan melihat terdapat banyak straw minuman. Yang bewarna dan tidak bewarna diasingkan. Apa yang mengejutkan ialah straw yang tidak bewarna dicampur bersama gorengan bawang yang bertujuan apabila plastik straw tersebut dipanaskan, ianya melebur lantas menyaluti bawang tersebut. Sebab itulah kalau bawang goreng segera yang dibeli terdedah kepada udara tak akan lembik tapi kalau kita buat sendiri lembik dalam masa yang singkat sahaja."

Takut pulak bile bace bende ni... sudahlah kite ni memang suke beli bawang goreng segera, bukan ape senang dan mudah lagi² kalau masak sup.. memang bawang goreng sentiase ade jer dalam stok peti sejuk tu... kalau dah nak habis .. cepat jer kite membeli yang baru hihihihi.... nampaknye bermule dari hari ini.. saat ini saya kenelah berhati².... tak bolehlah nak beli bawang goreng sesukahati lagi huhuhuhu.... kenelah rajinkan diri goreng sendri (^___^)v









terliurnye tengok bawang goreng macam inikan.... lihat sahaja boleh tau mesti ranggup hihihihihi......


Sebarkanlah maklumat ini kepada orang- orang yang anda sayangi dan pengguna yang masih belum disedarkan lagi semoga lebih berhati-hati.

3 ulasan:

Ucu Faridah berkata...

sebelum ni ucu pun dah dengar mcm tu jugak..harap2 selepas ni rajin2kan lah kupas bawang n goreng biar pun air mata mencurah2 mcm air hujan....
pedih tu...

fieda berkata...

btul la masya..kak fieda pun mmg selalu akan simpan stok bwg grg dlm peti sbb sng kan nk buat sup ke..alamak susah la pasni..

♥SyilaSyira♥ berkata...

ye ker...tapi klo goreng sendiri nak bg rangup petuanya kena letak garam rasanya...dulu mak kita buat sendiri yana...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...