♥ Jom Klik Sini Macam² Ada ♥

Selasa, 13 Ogos 2013

Home » , , , , , » Menu Kegemaran Hari Raya

Menu Kegemaran Hari Raya



Lain orang lain citarasanya, lain orang lain kegemarannya .. dan lain negeri lain menu serta juadah di pagi raya nya ... apatah lagi kemeriahan di pagi raya kan .... 

Tapi pada saya menu mak masak semua pun yang sedapp, apa mak hidang masak itulah menu yang terbaik .. air tangan mak memang terbaik ....

Pagi raya saya mesti nak makan lontong mak buat, setiap tahun pun mak mesti buat ... kat rumah jarang buat ketupat .. kalau buat pun 50 biji jer.. sebab tak rajin nak menganyam .... lemang?? jauh sekali tak pernah nak masak ... nasi himpit tu biasalah.


Lontong mak yang akan menjadi menu wajib pagi raya, sampaikan adik² mak pun mesti order dengan mak ... nak buat juadah pagi raya. Hubby?? hubby pun suka hihihihihihi .. kalau makan dengan ayam masak kicp hamboii menjilat jari yer... lontong mak ni, kalau tak raya pun kadang² saya teringin iyerlah lontongkan susah nak jumpe masa raya jerlah baru dapat merasa.. sebab lontong ni lambat sikit nak rebus dia... jadi kalau dah dapat peluang makan lupakan sebentar idea nak diet eh.




Tahun ni tak buat ayam masak kicap, rasa macam lain macam jer.. tak dapat makan lontong dengan ayam kicap/ ayam masak kuning ... tapi mak masak ayam masak rendang tanpa kerisik hahahahaha .. boleh panggil rendang ke.. takda kerisik .. bolehlah sebab rasanya lebih kurang macam rendang, cara masak pun sama.. cuma takda kerisik jer.. sebab mak buat rendang kerang jugak, yang kerang letak kerisik ... sudah pagi² lauk semua menu rendang .. dengan kuah lodeh sebab permintaan abah.




Bicara Hati : Alamak!! dah buat entry menu raya pulak, entry mak buka kat rumah tak buat lagi .. hik.. hik.. hik.. yang mak datang 'suprise' kat rumah tu .... kemain mak eh .. pandai 'suprise' dah...





10 ulasan:

cahayahidupku.blogspot.my berkata...

Akak suka lontong sebab wangi bau daun pisang tu :D

Cho Zila berkata...

Lontong memang best.... rasa dia lebih umphhhh dr nasi impit dan ketupat.... rumah mertua tiap kali raya tempahjer

Fieza79 berkata...

Sdp nya lontong...my faberet..
Tp kita..ktupat mcm mn pn msti kna ada di pg rya..xpuas lau xda ktupat...

mamaarifakeemaisy berkata...

Masakan mak adalah yg terbaik :-)

Akak blk johor ni, mak mertua jns rajin masak..semua menu ada..merih sungguh :-)..

Puan Kutu berkata...

org johor mmg terkenal la dengan menu raya lontong kan..

Unknown berkata...

deqla pulak x kesah apapun yg terhidang.. cuma kureng la mkn ketupat..lemang tu ok la.. hihi..

Unknown berkata...

masakan mak yang terbaik kan.. tapi Noey cuma dapat makan masakan mak mertua je. jadila kan..hehe..

eija_sweetmama berkata...

betul tu masakan mak sememangnya sedap..

hidangan wajib pagi raya kami nasi impit, rendang dan kuah lodeh..

Cikrosecute berkata...

suka jugak lontong hihihi

puanstoberi berkata...

ni baru btul lontong kan..
kat umah akak tkde lontong ni.. buat nasi impit je, tp ada kuah lodeh ngan kuah kacang..
lontong cemni mmg takkan jumpa la kat rumah org Perak pure. hihik.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...