♥ Jom Klik Sini Macam² Ada ♥

Sabtu, 19 November 2011

Home » , » TeluR PiNDANG Bukan TeluR PiNANG Tau....

TeluR PiNDANG Bukan TeluR PiNANG Tau....

Assalamualaikummmm Semua......



Takpe warne tak cantik janji rasanya sedappp.... (^__^)v


Pernah nampak tak telur ayam warne macam tu... itulah namanya telur pindang (bahasa jawa).. bahasa melayu piawww saya tak pastilah telur herba kot orang panggil sebab dimasak dengan pelbagai herba selama seminggu tau sekurang²nya.. paling cepat pun 4 hari.. wowww bayangkan tu.. memang tak terbayanglah dibuatnya kan... 

Apepun saya suke telur ni.. kalau baru lepas masak makan lagi sedapp terasa sesangat herba²nya... memang banyak khasiatnya kerana direbus dengan herba²kan... tapi selalu dapat masa kenduri kawin jer... kalau dapat lebih saya suke masak kicap telur ni sedapp tau.... tak percaya cubelah.. jangan buang pulak kalau dapat telur ni.. susah nak masak tau.... ;p

Dulu masa saya kawin pun ade saudara buatkan telur ni bagi untuk tetamu... dalam 600 biji berebut² orang nak bunga telur masa tu.. maklum lah susah nak jumpe telur ni... kali ini pun saya dapat masa pergi kenduri kawin minggu lepas....




1 ulasan:

Bazlia Amoza berkata...

telur pindang feveret saya...suka sangat2 :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...