♥ Jom Klik Sini Macam² Ada ♥

Jumaat, 28 November 2014

Home » , , , , , , , » Jangan Mudah Cemburu

Jangan Mudah Cemburu



Jangan pernah mudah cemburu dengan apa yang orang lain miliki ... sebab kepayahan yang di lalui sebelum mendapat kejayaan tak semua orang tahu.

Setiap kejayaan mesti ada usaha .. setiap usaha yang gigih pasti akan berjaya bila kita sabar untuk menanti dan ikhlas dalam berusaha.




Kata² semangat ini bukan saya tujukan pada sesiapa .. cuma untuk menjadi peringatan buat diri ... bila kita lihat orang lain berjaya ... ambillah inspirasinya .. janganlah memandang daripada sudut negatif atau pemikiran yang singkat .. maksudnya.. mungkin kamu kenal orang itu selepas dia berjaya .. selepas di mewah .. selepas dia punya segalanya ... tapi mungkin kita tidak pernah tahu kepayahannya sebelum mendapat semua² itu ... mereka² yang memberi semangat, mereka² yang dijadikan inspirasi ..... siang malam tanpa jemu mereka berusaha .. sentiasa memandang kehadapan .... nak menjadikan kesusahan lalu sebagai satu titik tolak untu cabaran hari depan.


Salam pagi jumaat semua .. dah masuk 5 safar 1936H masa memang sangat cemburu, jadi hargailah masa yang ada ... janganlah asyik cemburu melihat kejayaan orang lain .... (^___^)v






Bicara Hati : Cemburu itu tanda sayang, jika dilihat daripada sudut yang betul ... 






15 ulasan:

Kakzakie berkata...

Ada cemburu yg baik bila melihat org lebih baik dari kita lalu kita berusaha utk menjadi menjadi baik seperti dia...

Nieyl berkata...

Cemburu yg berlebihan..tak baik jugak kan...:)

LYAfrina berkata...

setuju sgt masya...
Kita patut happy tgk kejayaan org lain..kejayaan anak2 org lain..rezeki y org lain terima..

kdg2 drp semua tu kt dpt kekuatan utk berusaha sama... utk perolehi kejayaan bukan semudah ABC, semuanya atas daya usaha..

eima berkata...

betul jd kan inspirasi utk kita berjaya jg ...

IntaNBerliaN berkata...

gunakan perasaan cemburu itu dari sudut yg positif... bila kita cemburu, usahakan diri utk jadi seperti mereka jugak kan...

Fiza Rahman berkata...

Cemburu bertempat tak per. Jangan cemburu memcadbury buta ☺

Julia Johari berkata...

assalam masya...saya setuju artikel ni, cemburu bertempat adalah diharuskan sebab ia pemangkin kepada semangat utk jadi seperti mereka juga...masya terima kasih ye, peringatan untuk julia juga

Puan Kutu berkata...

setujulah..cemburu klu amik dr sudut positif ok,bagus amik inspirasi utk berjaya dr cemburu buta pastu busuk hati

lieyalatif berkata...

cemburu dgn penoh positif bagus gak masya supaya jadi pendorong tuk kite lebih maju....tapi cemburu dgn hasad dengki tu tak bagus....

Nora Karim berkata...

setuju 100% dgn entri ni...
cemburu ambil dari sudut positif... insyaAllah kita pun boleh berjaya maca org tu...

::EIDA:: berkata...

kadang2 cemburu itu boleh mendatangkan hasad dengki dan perbuatan yg tak elok. no no no tak baikk! hihihi

Nafira usof berkata...

setuju dengan n3 ini. lihat kejayaan org lain dari sudut positif, insyaAllah.. aura positif pasti menyerap dalam diri kita juga.

aishah nin berkata...

Sentiasa doakan kejayaan untuk oranh lain Insyaallah kejayaan itu juga akan datang kepada kita.

Cemburu dengan orang yang sudah berjaya dan berusaha utuk menjadi seperti beliau.

Ini cemburu yang positif..hihi

NzA berkata...

semoga kejayaan org lain menjadi sumber insperasi dan pembakar semangat utk kita berjaya.....

QasehnyaRania berkata...

macam mcam jns cemburu ada.so, sndiri tntukan.. positif atau negatif. sebaiknya biarlah positif

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...