♥ Jom Klik Sini Macam² Ada ♥

Isnin, 3 November 2014

Home » , , , , , , , , , , » Rahsia Di Sebalik Rasa Pavlova Yang Sedap

Rahsia Di Sebalik Rasa Pavlova Yang Sedap





Assalamualaikummmmmm ... Selamat menyambut awal muharran 1436H dan 10 muharram .... tiada rasa yang mengembirakan .. melainkan rasa syukur yang tidak terhingga di dalam hati. Yupsss hari ini 10 muharram 1436H , tak sempat nak buat entry pada 1 muharram hari tu ... kira jumudlah hari ni sekali ... tahniah dan syukur buat rakan² yang berpuasa semalam dan hari ini ... aku??? (@@) tak dapatlah rasanya .... marilah manfaatkan diri pada hari ini dengan berzikir .. insyaallah allah permudahkan hajat kita.


Rezeki dapat makan pavlova ni hari jumaat minggu lepas kawan opis belanja .. kemahin besarrr lagi .. meriah melimpah ruah buah²an atas tu.. sampaikan krim pun tak nampak dah daripada atas. 



Sambutan di opis tahun ni ala kadar sahaja, macam biasalah hari jumat lepas dah adakan ceramah .. ramai jugaklah yang dapat join ... itu pun dah rasa syukur .. sesekali bila kita diberi peluang hadir ceramah² agama ni hati rasa lebih tenang sahaja. Malam tadi patutnya hadir ceramah di surau kg, tapi hubby penat .. tak menyampai hati pulak nak ngajak paksa²kan ... baik dia berehat jer .. kebetulan ipar duai datang rumah mak mertua .. mengemas.. dah lepas maghrib barulah balik.. jadinya tak dapatlah nak dengar ceramah.







Bila korang padang pavlova yang meriah macam ni .. apa yang korang rasa, ok pada yang tak pernah makan ... saya bagi tahu rasanya yer.. dia rasa tepung bawah tu ranggup jer.. mudah berderai.. dia bukan macam kek atau biskut pun ... lepas tu rasa krim yang lembut dan buah² tu tengoklah pada buahnya macam stoberi tu masam, anggur hitam manis, anggur hijau masam sikit .. tapi rasa² itu semua lah yang membuat pavlova tu jadi tak muak ... jadi korang bayangkanlah kehidupan seharian kita yang macam tu .. ada rasa masam, lemak, manis .. mungkin sedikit kelat² buah freshh gitu .... yang menjadikan kehidupan kita lebih sempurna ... sesempurna rasa pavlova .. hahahaha gitu .. kemahin masya kan simbolik sangat makna di sebalik rahsia pavlova yang sedap. Dah jangan korang ingat masya nak kongsi resepi .. kosalah haiiihhh nak buat... kalau nak makan beli jer salunya.. tapi .. jarang beli pun.. salunya budak² opis ni beli kita join makan jew hahahahaa ... ;p






Bicara Hati : Yang tak sabar nak tunggu 5 nov ni jeng jeng jeng ..... nantikan update di ig wakakakaka (gelak jahat)










11 ulasan:

Falsya berkata...

erghhh!!..pavlova!!..adeh..dh berapa lama dh duk postponed nak buat pavlova..kengkonon nak wat last weekend tpppp ke alut angan2..sobssss..

Ida Puanstoberi berkata...

tak pernah makan.. huwaaaaa.....

Ann Ishak berkata...

memang meriah betul buah2an dekat atas pavlova tu :)

mama sara nur berkata...

meriahnya buah2 diatasnya
sedapppp, baru umphhh dgn rasa manis pavlova kan

LYAfrina berkata...

hehe..penuh puitis ni masya..
pavlova n kehidupan.. tp lya pnh mkn pavlova y mnis giler..smpai xleh telan.. hehe

apakah itu 5 nove ni??? jeng jeng...di IG ye.. OK tunggu...

Mar Mansor berkata...

pavlova kan sedap..semua orang suka makan..buah dia bukan main meriah

- AZIE - berkata...

manis...manis sgt ni, sesudu boleh la makan heheheh..

::EIDA:: berkata...

smpai skrg xreti buat pavlova! okbaiiii HHAHHA

Mas Zull berkata...

assalamualaikum masya...sedapnya tengok...;)

Fiza Rahman berkata...

Pernah makan pavlova serai...sedap. Tapi pavlova sendiri belum pernah buat lagi...hehe...

aryan azra berkata...

sedapnya pavlova tu,cantik je kejadiannya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...