♥ Jom Klik Sini Macam² Ada ♥

Isnin, 19 Mei 2014

Home » , , , , , , , , » Percutian Singkat Lagi Bajet Ke Ganu Kita

Percutian Singkat Lagi Bajet Ke Ganu Kita


Hihihihihi .... gelak dulu ... kemahin bajet dan singkat percutian kali ni, kalau ikutkan nafsu gajah ni jangan di cakaplah kalau boleh nak pergi 3 hari 2 malam, mujurlah sebab pergi ada urusan dan hubby suprise ajak pergi sekali jadi 2 hari 1 malam pun dah rasa puashati jugak ... janji dapat berjalan² .. sebab dah lama tak pergi bercuti, dan yang paling gamble isi borang cuti last minit .. mujur big bos luluskan gegegege ..... okk bos saya janji minggu ni setel hal audit mihmihmihmih   >______< sebab bos bagi saya cuti minggu lepas.

Okk mana nak mula ni ... kalau ikutkan perjalanan pagi tu kami sekeluarga 3 kereta gerak pukul 4 pagi daripada rumah mertua, opss lupa bagi tau percutian ni dengan keluarga mertua. Sebab perjalanan jauhkan kenalah keluar awal dan yang penting keselesaan ruang dalam kereta .. jalan jauh tau ... kalau sempit tak selesa no no no ....

Pernah ada pengalaman pergi ganu ni sebenarnya dulu²lah tapi pergi dengan opis naik bas jer pun sebab kursuskan eh kerombongan... haihh jauhh wehhhh bangun, tdo, bangun tdo belum tentu sampai² .. kira puaslah dalam bas tu ... sebab tu rasa macam serik nak pergi, bertabahnya kan orang yang kampung halamannya disana dan duduk diselangor memang puaslah dalam kereta.



Alhamdulillah akhirnya setelah puas berjalan tdo, berhenti, minum sikit² sampailah kami ke pantai batu buruk .. destinasi pertama .. jam menunjukkan pukul 12.40 tengahari .. apa lagi perut dah kelaparan moh lah makan .. sini jelah tempat yang senang di tuju adik ipar bawak .... intai² ... moh le intai apa yang sedapp .. yang pasti semuanya sedap dan murah.. berbaloi² makan .. amir pun makan nasi dengan ayam oreng kemahin lagi berseleranya. 


Lepas makan barulah cari homestay .. sekali lagi gambel .. dah habis makan dah kenyang baru boleh berpikir mana nak tidur hahahahaha ... kalau takda tempat tidur .. memang tidur masjidlah malam tu .... alhamdulillah dapat homestay .. nanti kita syer yer kat entry lain.





Ya allah selalu nampak kengkawan jer review ... indah sungguh masjid kristal ni, tak sangka dapat jugak kami sampai kesini ... alhamdulillah sangat² .... lepas dapat homestay dah letak barang .. petang tu kami keluar balik teruslah solat maghrib di masjid kristal .. takkanlah nak balik rumah pulakkan .. nanti mesti memasing tak kosa nak keluar, lepas tu terus makan malam hihihihihi .. tu pun jenuh cari semua tempat penuh .. tak sangka pulak kami .. ingatkan takda orang .. rupanya malam meriah jugak ganu ni.




Ni pulak pemandangan depan homestay tu hihihi meriahkan kawasan orang bela ikan keli kalau tak silap ... sabar yer.. nanti kisah homestay saya stori mori ngeh ngeh ngeh ngeh ......




Anak saya yang bertuah yang satu tu.. kalau pergi bercuti ni memang takmoo naik dengan ibu dengan ayah, kalau naik pun semua sepupu² semua pakat naik dengan kami baru dia nak naik ... jadi kali ni amir naik kereta sepupu dia ... kebetulan adik ipar yang bawak.... hamboi kemahin kereta myvi tu kalau amir baring kat belakang memang yang lagi 2 orang jadi mangsalah kena riba dia kikikiki .. bertabahlah korang yer ... mak mertua dengan adik ipar naik dengan kami hihihihi ...;p

Dan setiap kali hentian .. mesti singgah toilet dan playground bebudak melepak .. ayah² drive pakat rehatkan pinggang.

Kami tak kemana sangat pun.. hari esoknya pagi² dah ke pasar payang sebelum balik, itu pun sebab nak mencari ole² dan keropok kering .. keropok basah kami beli on the way balik kat dungun kalau tak silap kat tepi jalan jer .. sebab lalu pantaikan ... seronok jugak .. cuma terasa lagi jauhlah daripada pergi .. sebab pergi lalu highway sepenuhnya. Gambar ka pasar payang pun tak sempat amik sebab memasing nak cepat membeli hihihihi .... sebelum ramai orang lagi sesak .. pukul 11 pagi dah gerak keluar.

Kata percutian singkat dan bajet, memang bajet betul ni haha.. bukan takat bajet duit .. bajet masa jugak ...;p dah banyak berubah kat terengganu ni tau .. kat area pasar payang tu ada jeti yang cantik dah sekarang ni .. siap ada lampu macam i-city kooo memalam kemahin meriah lampu² tu ... dulu rasanya takda pun. Memang banyak dah berubah.



Bicara Hati : Terkejut masa kat terengganu tu kami dikabakan MB letak jawatn gegegege ...;p

























18 ulasan:

Nad MamaZN berkata...

mmg destinasi bajet ni hehe...
klu belah pantai timur atau utara mmg takleh 2h1m, byk masa dok dlm kete je

Nafira usof berkata...

wahhh.. sonoknyeeee~
sampai terengganu berjalan yer.
saya anak terengganu pon belom masuk lagi masjid kristal tuh.. hehehe.. malu plak tetiba..hehehe

Nory Zoulkefle berkata...

cantiknye masjid kristal...
nory last pergi tahun 2009 kot...
sekarang dah macam2 ada kat situ...bestnya...

lia berkata...

untung nyer da p masjid kristal... lia yg kampung kat sana pon x pernah jejak kaki lagi he3

IntaNBerliaN berkata...

eeee xsabar nak balik trg awai bulan depan...

Sweetmama berkata...

janji dapat berjalan..^_^..

k.eija selalu ke terengganu pun atas urusan kerja je, kalau bercuti betul² sekali je ke tasik kenyir..mmg terasa jauh perjalanan naik kereta, kalau atas urusan keje naik flight 45minit dah sampai..hehe.

cantik masjid kristal malam², k.eija pergi dulu waktu siang..

lieyalatif berkata...

wahh mmg gamble nie...main pergi jek, pastu kat sane baru cari tempat tdo bagai yeak heheheeh....

tingin nak pi ganu...jjcm kat sane best tuh...

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) berkata...

Akak dah hampir belasan tahun tak gi trengganu ni Masya.. tengok macam best jer.. nak jugak terjah satu hari nanti :)

Ummi Iman berkata...

Jauh berjalan ya :) jalan ramai2 seronok :)

Nieyl berkata...

huhu~hebat ar sampai sane baru carik tempat..hihi~

Ujie berkata...

Walau singkat, tapi yg penting best!

Akak pun baru ke sana..pun 1mlm je...jadikla kan.

Fiza Rahman berkata...

Bestnya. Last gi ganu beberapa tahun yg lepas.

shahdiana berkata...

percutian bajet ni ada baiknya..at least jimat sikit duit kan...kan...
tapi badan mesti penat gila kot kalo terkejar-kejar

Ida Reen berkata...

jauh. akak da rasa serik naik kereta. g redang tu ari naik bas, tak terasa sgt..skali g naik kereta..mmg mintak ampun.

eita berkata...

laaa..nape tak singgah tido umah ita je..

N.Aima K berkata...

salah satu tempat yang ingin saya pergi.. cantiknya masjid!

MissNadia berkata...

bestnya.. lama dah tak pergi.. macam-macam ada

- AZIE - berkata...

wpun singkat tp penuh dgn aktiviti..best!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...