♥ Jom Klik Sini Macam² Ada ♥

Rabu, 31 Disember 2014

Home » , , , , , , , » Hari Potensi Tabika Amir : Edisi Throwback

Hari Potensi Tabika Amir : Edisi Throwback


Bahahahaha ... tergelak jap, sebab ibu amir ni terlupa publish entry ni .... adehhhhh masalah hingatan sungguh sekarang ni .... ni faktor umur atau faktor persekitaran ni kuikuikuikui....

Oklah sebab edisi throwback .. gambar je lah banyak ... sebagai kenangan di dalam blog ni .... sayang sangat kalau tak kongsikan, walaupun risau jugak orang kata bangga sangat dengan anak .. adehhh janganlah gitu .. ini je lah satu²nya anak saya pun sekarang ni .. haruslah saya kongsikan kenangan ni kat blog kesayangan ni... kat ig memang dah lama kongsi, cuma kat blog je tak kongsikan lagi.

Ceritanya satu hari sebelum puasa tu hari .. hahahaha .. betapa lamanya terperamkan, edisi kejadian sebelum puasa lagi.. haih raya pun dah lepas.. apatah raya haji .. krismas pun dah lepas ibu amir baru publish .... wakakakaka ... dahsyatkan... entry terperam giler lama.

Kejadian kat pejabat KEMAS Daerah, awal pagi kami dah bertolak tau.. berkumpul kat tabika ... ni kali kedua amir kesini.. ibu kali pertama... kali pertama amir datang sebab tercalon sebagai pelajar cemerlang peringkat adun kalau tak silap ... daripada 5 pelajar mengikut tabika peringkat adun masing² .. alhamdulillah amir dapat nombor 3 ... jangan tak tau no 1 dan 2 pelajar perempuan yang menang.. itu biasalahkan dominasi mana² perempuan lebih menonjol .... amir kalah bab komunikasi sosial .. dia kan pemalu ... mana nak bercakap sangat .. melainkan orang yang dia kenal. No 3 pun ibu dah syukur.. sebab keberanian dia menonjol lebih daripada rakan² pun dah buat ibu terharu... usaha lebih sayang .. tahun depan dah tak boleh malu².. ramai lagi kawan²... tu gambar ayah tengah bagi semangat kat amir hihihihihi





Sebenarnya untuk hari potensi ni amir tercalon sebagai hafazan .... dan kebetulan hadiah bagi tokoh pelajar pun diberikan sekali .. dua² pun amir dapat nombor 3 jadilah ... sebagai kenangan amir masa tabika kan ... korang tengoklah muka kepenatan dia tu .. ibu je yang ober senyum.. dia dah penat sangat tunggu lambat sangat habis.. sebab ada macam² lagi pertandingan masa hari potensi tu ....





Satu pencapaian baru buat amir sebab berani menghafaz surah kat depan tu ... ibu tahu kamu takut, ibu tahu kamu berdebar .. tapi kamu nak jugak menonjol .. kamu sangat lain daripada usia kamu 3 tahun kebawah .. alhamdulillah sujud syukur ibu .... kamu banyak berubah bila mula sekolah .. mula kenal erti berkawan baik, mula kenal erti berdikari dan mula kenal erti ingin dihargai .... korang pun tahukan amir ni tahap pemalu dia hurabiiiiiiii kalau kami pergi mana² tu asyiklah nak pegang buju baju aku hah.. ko tak pitam ... tu yang rasa terharu .. amir sekarang dah tak macam tu.





Ni cikgu tabika amir... alhamdulillah banyak membantu amir memperbaiki bacaan ... banyak bagi sokongan moral ... sampailah  cikgu kata amir ni kat rumah je manja kot.. kat sekolah ok jer jadi ketua .. pfttt iye lah kot budak² memang macam tu .. dengan ibu ayah kemahin manja dia kan.. kadang² makan pun nak bersuap.. kat sekolah.. ok je makan kongsi dengan kawan².





Bicara Hati : Piala tu ibu letak kat depan tv jer, hihihi takda tempat nak simpan... asal tengok jer jadi terharu.. asal tengok jer jadi sebak.. cam tak caya .. setahun ni banyak jugak pencapaian amir.


















16 ulasan:

Sheila Salim berkata...

Assalamualaikum kak Masya. hahaha lama gila peram entri ni. takpe kak. kita suka je baca perkembangan anak rakan2 blogger. blog ni lah salah satu medium kita menulis semua kenangan untuk jadi pengajaran masa hadapan. heheheh taniah ye amir. walaupun pemalu, tapi berjaya juga top 3 tu. semoga terus berjaya dalam hidup ye nak :)

Falsya berkata...

Wahhh..congrats amir..xpe ibu no 3 pun dh terror dh..hehe

nur anis berkata...

Banysknya piala..hihi..

Sanisah eeiyss berkata...

rugi tak simpan dalam blog (^___^)

sejukkk ja tengok hafiz kecil tu~

(^___^)

Puan Kutu berkata...

well done amir..tahniah..mmg patut pun bangga yana..amir dah buat yg terbaik..semoga terus sukses!

Nieyl berkata...

Alhamdulillah..tahniah amir...

ros_reeza berkata...

SAlam Maulidur Rasul kak :)

lieyalatif berkata...

camne leh lupa ni masya heheheh..takpe2 yg penting masuk gak dlm blog...kenagan terindah ni ...

first sekali..tahniah buat amir....well done!! moga jadi anak yg cemerlan okey...bangga dpt tgk anak ambil anugerah kan masya.... sejuk perut...sejuk dada semua laa org kate heeheheheh

hepi new year n salam maulidur rasul ....

QasehnyaRania berkata...

thniah amir ala lambat update pon x pa kak janji ada kenangan katanya. diabadikan di blog. kan
mcam saya lettew.. hikhikhik.
lagi lama leram lagi sedapppppp .betul tak !
selamat tahun baru

Eca Dwinky Asha berkata...

Tahniah Amir..pelan2 kayuh kak..nnti dia xmalu2 la tu.mcm adik eca. masa sklh rendah xaktif sgt kt sklh, dlm kelas pendiam..bila naik sklh menangah, baru nampak aktif...alhamdulillah, xde sampai buat masalah disiplin.paling elok sangat, jadi harapan cikgu2..moga2 amir mcm tu nanti.

Bintangjauh berkata...

Salam sejahtera dan salam perkenalan dari kampongulu buat masya, sejambak tahniah dengan kecemerlangan Amir, Alhamdulillah...
TerimaKasih datang melawat blognya kak Ratna, udah membaca beberapa entry tadi, nanti-nanti akan diterusi bagi mengenali Masya dengan sepenuhnya...

Salam mesra.

MizzTina berkata...

alhamdulillah..amir mmg bagus!!

aishah nin berkata...

Tahniah amir. Semoga menjadi anak yang soleh :)

Sya Nadia berkata...

No 3 pun ok.. Biasalah, dalam bab pelajaran mmg perempuan biasa nya juara.. Tp dlm ramai² boy, amir yg dpt paling tinggi, kira paling hebat lah! Tahniah Dr aunty.

Najib Ariyan berkata...

Alhamdullilah... besar bolah jadi hafiz quran... sejuk perut ibu mengandung

LYAfrina berkata...

well done...
tahniah amir

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...