♥ Jom Klik Sini Macam² Ada ♥

Isnin, 22 Disember 2014

Home » , , , , , » Kelas Celik Jawi : Aktiviti Cuti Sekolah

Kelas Celik Jawi : Aktiviti Cuti Sekolah


Assalamualaikummmmm .... Alhamdulillah sepanjang cuti sekolah ni jadual amir penuh, jadi tidaklah dia bosan asyik nak tengok tivi kat rumah tu kan. Sebab cuti sekolah ni sebelum darjah satu tahun depan KAFA ada buat kelas celik jawi kat kg, amir dia masih tak berapa nak pandai sangat baca jawi ni.. tapi mengaji tu dia dah oklah .. alhamdulillah ...

Kelas bermula 1 Disember.. tak sempat ibu nak publish entry tu... dan minggu ni dah minggu yang terakhir rupanya .. rabu ni kelas akhir amir ... lepas krismas dah takda kelas dah.







Kemahin semangat lagi dia.. masa hari pertama ke sekolah .. yang sebenarnya saya nak daftarkan amir aktiviti kat masjid yang macam usrah tu.. ada belajar solat semua... tapi tak sangka pulak ada kelas celik jawi ni untuk darjah satu .. mujo tak daftar lagi kelas usrah tu huhuhuhu .... Bayaran untuk kelas celik jawi ni rm40 hinggit jer .... jadilah .. janji masa terluang ada jugak pengisiannya walaupun kelas ni ½ hari sahaja.. pukul 8 pagi - 11 pagi dah balik.




Alhamdulillah hampir sebulan belajar ni .. teruja ibu tengok amir dah boleh sambung² menulis jawi.. walaupun tak kemas.. tapi masih boleh baca... Cuma dia masih terkial² nak menulis nama sendiri dalam bahasa jawi hihihihi .... saya siap pesan .. takpa.. nanti lama² oklah tu.. tulis je bahasa melayu tau kalau rasa tulisan tak betul lagi ...




Bertuahnya amir boleh belajar jawi awal, masa ibu dulu masa darjah 1 barulah belajar menulis jawi ni.. ibu pun kadang pelik camna ibu boleh pandai baca.. kuasa allah kan.. lain zaman lain cara didikkannya.. lain pendedahannya.. sekarangnya semuanya satu langkah kehadapan.














Bicara Hati : Dengar kabarnya pendaftaran sekolah agama kafa tahun depan untuk darjah 1 makin mahal pftttt ... kalau ikutkan nak jer masukkan SRA (Sekolah Rendah Agama) tapi ... jauh sangat .. takda sapa nak amik amir nanti.. kafa ni dekat sikit.. takda pilihan lah jawabnya.






10 ulasan:

Falsya berkata...

Alhamdulillah..bgs masya..at least cuti sekolah amir sgt berfaedah..

nurbijen berkata...

Bagus amir dah pandai tulis jawi.... Takpe, praktis lama2 makin cantik lah tu :)

IntaNBerliaN berkata...

oo ada gak yer kelas celik jawi ni... baguskan ada kelas2 camni utk ank2..

::EIDA:: berkata...

xpe la kakk... ada hikmahnya nnti akak terpaksa hntr amir ke tempat yg mahal sikit tu.. sabar ehh ;))

Nafira usof berkata...

bagus jugak amik kelas jawi nih. nanti masuk KAFA xde lah terkial2 sgt nak belajar jawi.

eita berkata...

bagus sangat kelas masa cuti takde lah duk melanggut je tengok kartun..macam anak sedara ita..asik dengan tv je..sudah nyer gi perambat masuk kem solat kat masjid 26 hari..baru lah terisi masa tu...

Umi Nazrah berkata...

alhamdulillah bertuah anak & ibu. kejayaan dunia & akhirat serentak. amiin ^_^

Puan Kutu berkata...

hensem amir complete berbaju melayu..:)

bagus amir dpt juga aktiviti berfaedah sepanjang cuti..aiman pulak masih dlm dilema nk hantar irfan atau teruskan kafa..tgok dia kt kafa takde improvement pun..ntilah dh buat keputusan nti catat kt blog.hehe

QasehnyaRania berkata...

bgus kan kelas jawi mcm ni..
tak sabarnya.. :)

ppsstt: akak, hahahaha.. lama nunggu itu yg mahei benor.kikiki. xklusif le sangat khan- _-
nape kurang update skrg ni.sibuk erk !

LYAfrina berkata...

alhamdulillah..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...