♥ Jom Klik Sini Macam² Ada ♥

Jumaat, 26 September 2014

Home » , , , , , , , » Terjumpa Kawan Lama - 17 Tahun Sepi Tanpa Kabar

Terjumpa Kawan Lama - 17 Tahun Sepi Tanpa Kabar


Assalamualaikummmmmm ..... Seminggu amir cuti sekolah, ibu sentiasa cuba balik awal sebab nak elak amir bertanya takut2 dia bosan sebab cuti tak pergi mane2, ibu asyikkkk kerja jer tak cuti pfffttttt ..... Sebenarnya bukan xmooo cuti ... Tapi hubby bekukan cuti kohkohkoh ate tak kemana ... Baik koje... Cuti simpan untuk mertua balik haji dan adik ipar nak kawin bulan 11 nanti huhuhuhu .....

Boss pulak bagi surat pergi kursus seminggu lebih, biar betikkkk kursus ni seminggu lama tu .... Kat adtec, belajar sistem online baru katanya.... Ermmmm bertambah2 lah rabun mata ni kang berpino2 nengok nombor kuikuikuikui ..... Mujo jugaklah dekat, hari pertama je pergi dengan kawan opis ... Hari seterusnya pergi sendiri drive ... Hohohoho satu pencapaian baru masya drive sendiri pergi tempat selain rumah ke opis, opis ke rumah. Aku ni kan penakut sikit nak drive tempat lain... Takut sesat barat .... Alhamdulillah dipermudahkan .. Berjaya drive sendiri ... Chaiyok2.




Tak sangka sangat2 pergi kursus ni jumpa kawan lama masa kat sekolah dulu, iye kat sekolah dulu .... Hahaha... Korang jangan pitam pulak tengok gambar aku tu kilattttttt je gelap semacam .... Masa zaman sekolah .... Zaman tak berapa nak gemilang sangat, kalau tak silap masa ni tingkatan 2.




Tak sangka pulak aku ada gambar ni, tapi yang palinggggg tak sangka jumpa kawan aku ni sekarang hahahaha ..... Dah 17 tahun kot tak jumpa sejak dia pindah sekolah tingkatan 2 tu ... Memang langsung tak pernah jumpa .... Kat fb pun tak jumpa.... Ate dah memasing guna nama glamour mane nak ju,pa kuikuikui..... ;p




Inilah kawan masya tu ... Seyes lain kan muka kita orang, aku langsung tak cam dia.... Tapi dia yang tegur aku .... Tanya sekolah mane, duduk mane .... Seyes aku tak cam ... Tapi ... Hahaha ada tapinya ... Tapi suara dia tu aku cam ... Memang tak berubah .... Tu yang buat aku percaya ... Tidak syak lagi ... Kamulah salisiah ..... Kita mungkin tak sempat cipta banyak kenangan ... Tapi aku terharu beb ... Terharu ko cam aku lagi ..... Sebab ko kate muka aku tak berubah .... Iyolah tu .. Aku rasa pipi ni dah macam pau.




17 tahun terpisah ... Masing2 dah berkahwin .... Dan punya keluarga serta anak2 .... Tahniah sal hebat kamu ada 3 hero .... Nanti usaha lagi dapat princess pulak eh .... Hikmahnya tak tolak kursus ni walaupun seminggu dapat jumpa kawan lama ....



Bicara Hati : Bertabahlah sampai 1 okt kursus baru tamat, mujoooo lah jenis balik hari dan dekat shah alam jer ..... Kalau jauh ... Tidaklahhh ... 







14 ulasan:

Mila Hilas berkata...

mesti teruja sgt kan dpt jumpa kwn lama.mesti mcm x sangka kan? heehhe... kecik je kwn sis

MizzTina berkata...

nsb la dpt cam suara..klu xcam semua, kesian kwn tu tau..hehehe..

Nieyl berkata...

berpeluang berjumpa kawan lama..best kan...

lia berkata...

wahhhh mesti seronok sgt dpt jumpa kawan lama...

lovely berkata...

mesti seronok dapat jumpa kawan lamakan..

Ujie berkata...

Yana no 2 dari kanan kan?

Aritu akak pun baru garhering dgn kwn sekolah yg dah 19thn x jumpa. Tp mmg masing2 muka sama je...beza pd pipi/bdn je lah..hehee

IntaNBerliaN berkata...

muka yana kalau tgk dr sekolah tu, masih blh cam la wajah yana time besar ni

eita berkata...

memang lama sungguh tu....memang bets kan..dapat imbau balik kenangan lalu

eita berkata...

memang lama sungguh tu....memang bets kan..dapat imbau balik kenangan lalu

LYAfrina berkata...

A ah la.. muka masya mmg x brubah.. cuma skarang kulit cerah... 17thn tu... satu tmpoh y amat pnjang.... seronokkan leh jumpa kwn lama.. elok lg masya simpan pic lama tu.. lya pom ada kwn lama y nk sgt bjumpa. Kwn sek rendah.. tp lya btl lupa nama dia.. tp sgt igt lg muka dia

Julia Johari berkata...

Alhamdulilah...17 tahun tak ketemu...tp bertemu di tempat kursus pula tu kan...syokkkk ye masih lg ingat kawan baik u kan...best la...selamat berkursus seminggu ye...take care

Teena Tna berkata...

kalau saya dapat jumpa kawan lama macam cam/tak cam. hihi

Sal Bee Yah berkata...

bestnya sis!dahlah dua-dua pun muka tak berubah.awet muda gitu..

Sweetmama berkata...

kalau tgk gambar dulu dan sekarang tu mmg boleh cam.., muka yana x berubah..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...