♥ Jom Klik Sini Macam² Ada ♥

Isnin, 22 September 2014

Home » , , , , , , , » Majlis Resepsi Sepupu

Majlis Resepsi Sepupu


Assalamualaikum ..... Cuti sekolah baru ni ada majlis kenduri sepupu, kami sekampung jer pun ..... Tapi ni kira sepupu yang dapat jodoh paaaalllliiiiinnngggggg jauh terengganu koooooo jenuhlah kang nak mengantonya, hubby awal2 dah bagi tau tak menghanto kot ..... Walaupun majlis dijangka bulan 10. Tapi ... Ada tapinya tak tahulah kot tetiba berubah hati pulak kikikikiki ..... ;p


Dalam majlis ni aku kena tolong masak makan pengantin, yang makan beradap tu .... Aku manelah reti masak sangat ... Tolong hias2 merosak lagi ada huhuhuhu ... Yang masak mak cik hihihihi .... Kitew tolong gitu2 jer .....



Cantikkan, ni nama pengantin ... Kawan sepupu yang buat, Untuk hiasan je ukiran buah ni ... Bukan boleh makan pun huhuhuhu ..... Sekali potong dalam tu dah masam ... Sebab ukir ni salunya buat awal. 





Antara hidangan makanan kat meja pengantin hihihihihi ..... Ayam golek, ikan, udang dan buah2 .... Kek tu pengantin tempah 2 tingkat.





Sejak dah pandai buat kek minyak ni, mak buat permintaan asal ade kenduri rumah sedara mara mak suruh buat ... Aku dah lah buat cam tak semenggah je deko tu kikikikiki ... Janji sedap makk kata ... Kalau tak dulu mak asyik soh buat agar2 marbel. Jadi gigihlah aku buat 2 loyang untuk kenduri sepupu ni ... Ramai kate sedapppp ... Sebab aku letak perisa oren dalam tu hihihihi ...... Alhamdulillahhhh cukup2 lah buat minum letak dalam bekas.






Sepupu kita ni mak dah takda jadi semua urusan adik beradik buat, lagipun ni pengantin last perempuan .... Mak aku dengan mak cik lagi sorang lah yang banyak tolong semua... Mintak pendapat itu ini .... Alhamdulillahhh dipermudahkan .... Iyelah masa ni dia orang yang perlukan pertolongan ... Lepas ni mungkin kita pulak kan.


Kami doakan moga jodoh farah dah pizul hingga ke akhir hayat ... Amin ... Cepat2 dapat baby ... Comel2.




Bicara Hati : Bulan 11 ni rumah mertua pulak huhuhuhu .....




9 ulasan:

Mila Hilas berkata...

cntknye ukiran buah tu.mmg kretif sungguh..

Nad MamaZN berkata...

selamat pengantin baru!
harap2 dpt la menganto nnt, hehe..
sambil menganto sambil cuti2 malaysia :P

Kakzakie berkata...

Walaupun sepupu kalau erat dah rasa macam adik-beradik sendiri. Tolong-menolong itulah yg tambah mengeratkan silaturrahim kekeluargaan..

Kakzakie berkata...

Eh lupa pulak kakak nak komen tang buah ukiran tu mesti belajar kulinari yg buat ni. Cantiklah..:)

Nieyl berkata...

kreatifnyerrrrr....

Falsya berkata...

Huiyoooo..kretif okayh kawan sepupu masya tuh..cantik..

Nafira usof berkata...

Tahniah buat pasangan pengantin.

cantek lah hasil ukiran pada buah tuh. mesti orang yang mengukir nye orang berseni kan. kalo tangan cam zura nih, x yah lah nak berangan. tengok orang buat sudah.. hehehehe

mamaarifakeem berkata...

Selamat pengantin baru... meriah majlis ^_^

LYAfrina berkata...

waaa...cantikk
tlg sibuk2 pndailah..klo nk deko2 mmg hancur kot..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...