♥ Jom Klik Sini Macam² Ada ♥

Isnin, 15 September 2014

Home » , , , , , , , , » Sambutan Hari Merdeka Di Tabika Amir

Sambutan Hari Merdeka Di Tabika Amir


Assalamualaikummmmm .... Selamat bercuti, eh2 yg bercuti ko je masya orang lain cuti esok hihihihihi ..... Rasanya masih belum terlambat nak kongsikan sambutan hari merdeka di tabika amir pada 30 ogos hari tu ..... Lagipun esok kan hari satu malaysia.

Seminggu awal kot amir dah beria2 bagi tahu sambutan merdeka kat tabika ni .... Siap praktis belajar bawak basikal ... Ibu pun dah macam2 idea nak deko basikal dia sebab ade pertandingan .... Tapi tetiba ayah kena pergi kursusssssss uwarrrrrrrr sudahnya basikal pun tak bertongkat bawak jugak pergi sekolah ... Semangat nak mengayuh dengan kawan punya pasal ibu layankan lah jugak.




Meriahhhhhhhh sangat2 tengok basikal kawan2 amir, cam nak nangis di buatnya sebab tak dapat nak deko basikal amir tau huhuhuhu ..... Berlambak2 bendera memasing kreatif deko .... Patutlah bendera dah habis kat kedai kat kg pffffftttttt .... ;p







Antara basikal2 yang cantik dekorasinya di mata aku, tapi aku bukan juri hari tu ... Hubby jadi juri bidang terjun hahaha sebab tak ramai ajk yang hadir .... Hubby terpaksa jadi juri bidang terjun... Memang takda nak berat sebelahnya ... Dan takda can amir nak menang pun.







Sebab basikal amir tersadai, tak bertongkat pun huahuahuahua ..... Mujur amir tak emosi sangat tengok basikal kawan2 kemahin cantik lagi .... Tapi balik tu ... Adalah jugak dia berbunyi ... Amir nak basikal baru .... Tadi amir kayuh basikal lambat sangat sebab basikal amir kecik lah ibu .... Motipppp ... Sangatkan ..... Nak yang baru.






Antara ibu bapa yang hadir memberikan sokongan, pagi2 beratur budak2 tabika menyanyi lagu negaraku, lagu selangor dan lagu tabika ... Serta bacaan doa sikit sebelum majlis bermula untuk mengayuh basikal. Cikgu kata acara ni untuk menaikkan semangat anak2 dan mengingati hari kemerdekaan.







Sekali kena lepassssss korang tengok berdesup memasing tak nampak bayang, tapi seronok jugak tengok acara ni .. Sampai rasa cam nak beli basikal pulak ... Nanti boleh ronda2 keliling kg dengan amir .... Tapi hubby boooo layan ermmmm .... Korang jangan riso sebenarnya acara ni ada ajk dan guru2 yang pantau naik  ... Cuma gambar ni saya amik jauh tu yang tak nampak sangat gamboooo kawan2 amir.








Ni acara penyampaian hadiah, acara yang pallliiingggggg di nantikan, amir dapat saguhati je sebab kayuh basikalkan .... Juara orang lain, tapi pada ibu amir dah juara sebab bolehhh kayuh basikal tanpa roda .... Yeaaaaahhhhhhhh ...... Yang gelihatinya amir siap cakap, ibu tipu je .... Kawan2 amir ada je kayuh basikal dengan roda kecik ibu kata takda .... Takpalah kalau ibu tak cakap macam tu mesti amir tak pandai2 lagi kayuh basikal takda roda kecik tu kan ..... 







Hamper saguhati... Muka tak puashati ... Tak dapat hamper besar kikikikiki ..... 







Inilah juara hias basikal tercantik hari tu .... Bukan basikal jer berhias ... Dengan tuan2 basikal sekali pakai baju bendera malaysia .... Kreatif maknya kan ... Maklumlah maknya tukang jahit ... Ibu amir ni kerja tekan kakulator je ... Tu yang beli bendera ke hias... Tu pun asal hias kikikiki ...;p








Oklah acara hari tu habis dalam kul 12, belanja sekeping gambar tuan tanah ... Sempat possing dengan cikgu ina , cikgu anak2 5 tahun ... Sebelum budak2 kayuh basikal... Nak jugak gambar kenangan kan. Kalau ikutkan nak pakai juma merdeka tapi ... Tak dapat lagi pulak masa ni .. Tak bolehlah nak gayakan.








Bicara Hati : Moga kita menghargai keamanan dan kemerdekaan yang kita miliki sekarang.










14 ulasan:

Ujie berkata...

Mcm best je..! Basikal berhias.
Takpe tak menang pun, yg penting happy dpt join sama.

Ibu Fahim berkata...

Wahh...meriahnya...siap ada hadiah lagi...;-)
Happy anak-anak...good for them.

CT Humairah berkata...

wow wow wo.. semangat sungguhlah yang empunya basikal tu pun. dengan dia dia berbalut bendera. tak menang memang mogok seminggu tanak makan tu..

sronoklah bebudak kecik ada aktiviti cemni. tak ingatlah dulu kat tadika sambutan macam mana..

Puan Kutu berkata...

semangat amir dan kawan2 siap berhias basikal..bagus tadika amir ni pebuh dengan aktiviti..aiman dulu setakat berarak pegang bendera je la..

motif sgt mintak basikal baru.huhu

Nieyl berkata...

ala..tomey2 yea basikal2 nie...:)

- AZIE - berkata...

wow best sgt, kemain meriahnya smbutan merdeka. masa sy sek dulu xde pun meriah gini..baguslah sek amir ni. suka tgk basikal yg penuh bendera tu...

Yana Ujang berkata...

eh kreatif nya idea pihak tabika buat aktiviti camni...best lah!! kita pn seronok tgk bebudak seronok..hehe

Kakzakie berkata...

Yg pasti semua yg terlibat sgt patriotik. Kakak suka tengok kalau acara yg melibatkan anak-anak ni. Cute dan happening sgt rasanya:)

Ibu Lala berkata...

Wah bestnya sambut nerdeka kat tabika. Meriah gitu

Sal Bee Yah berkata...

tahun depan kak Masya kena jahit baju bendara gak untuk Amir..hehe

::EIDA:: berkata...

omeynya semua basikal kecik cinonet penuh bendera! ehhehe

ros_reeza berkata...

meriahnya sambutan :) baguskan kalau buat macam ni, semangat patriotik tu dapat dipupuk ke dalam jiwwa anak-anak :)

Fiza Rahman berkata...

Suka tgk basikal2 tu. Kretif memasing menghias. Meriah ☺

mamaarifakeem berkata...

Meriahnyaaa.... syok tengok.. ^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...