♥ Jom Klik Sini Macam² Ada ♥

Sabtu, 19 Oktober 2013

Home » , , , , » Tom Yam Ketam Dihujung Minggu

Tom Yam Ketam Dihujung Minggu


Korang suka tak makan sesuatu, lepas dah beli... Baru terpikir nak buat ape??? Contohnya macam sayalah... Suke makan ketammm... Lepas tu dah jemu asyik masak lemak, ketam bercili letak telur, telur masin, paprik pun saya dah cuba.... Tetiba dapat idea... Wahhh masa tom yam sedappp agaknya kan... Hahahaha... Dah tu bahan2 guna jerlah apa yang adoooooo..... Yang penting aura tom yam tu ada.

Mula2 ingat nak buat sup jer sebab sejuk2 cuaca kat sini dengan amir tetiba demam... Makan sup barulahhh sedappp, tapi amir kata nak tom yam.ibu jugak tu... Macam tau2 jer kesukaan ibukan.




Taraaaaa hasilnya.. Tom yam ketam kosong saja, betul2 sayur yang ada cuma lobakkkk jadilah... Barulahhh terasa nikmat tom yam ketamnyakan sebab tak banyak sayur.


Resepinya bahan macam biasa nak masak tom yam cuma saya gunakan ketam jer... Dan saya rebus tak tumis, semua rebus masuk dalam air lepas saya tumbuk lumat cili, bawang merah, bawang putih, halia, lengkuas dan serai... Saya gunakan pes tom yam maggie sedappp jugakkk tapi kene tambah asam keping/ perahan limau nak lagi masam dan letak daun limau purut jangan lupa.

Nak tahu sedap atau tak kenelah cuba hihihihihi













14 ulasan:

KY Atie berkata...

Eemm....best juga, lama dah tak mkn tom yam

Puan Kutu berkata...

tomyam mmg sedap..tp klu ketam sy kureng sikit.hehe

nadia rashid berkata...

salam masya..alahai terliur pulak tomyam ketam ni

Khai♥Rin : anies berkata...

Ada belen lg? ;)

baby comel berkata...

first time tengok tomyam ketam =) menarik!

Sweetmama berkata...

owh yana ni peminat ketam ye, macam² jenis masakan dh masak, nampak menarik jgk tom yam ketam ni tp k.eija ni bkn penggemar ketam..hehe

mama lieyna berkata...

Idea baru... boleh buat nnti :-)
Suka tomyam.. suka juga ketam... :-)

PUANSTOBERI berkata...

tu ari g pasar tani..ada tgk ketam.. tp masih belum ada rasa nak makan lagi.. sbb baru makan kat bagan lalang tu ari

Jue a.k.a Ibu 2F berkata...

sedapnya...
dari semlam kat fb ramai duk cerita pasal ketam

eita berkata...

kite suka tomyam yang banyak sayur...

Masha Meisters berkata...

tengok pun dah tahu sedap tu..
masha dgn abe paling suka pi survey2 kedai tomyam...hobby waktu pi keluar mkn :-)

Deqla Manjew berkata...

ketam slalu masak lemak cili api..x penah lak try tomyam.. menarik gak nih..

Fiza Rahman berkata...

Sedapnya. Dah lama tak makan ketam.

Nora Karim berkata...

sedap gak nampak tom yam ketam tu... hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...