♥ Jom Klik Sini Macam² Ada ♥

Khamis, 26 Disember 2013

Home » , , , , , » Jalan - Jalan Meluangkan Masa Demi Anak

Jalan - Jalan Meluangkan Masa Demi Anak



Tahun ni memang cuti bulan 12 kami tak kemana², perancangan Allah adelah yang sebaik²nya .. jadi pasrah jerlah .. mujurlah amir tak kesah sangat kott cuti sekolah ni dengan ayah kat rumah.

Walaupun hakikatnya tiada istilah bercuti sakan dihujung tahun, pandai²lah cari masa luangkan sedikit demi orang² yang kita sayang kan. Dah biasa dah cuti dibekukan .. serabut kepala macam mana pun semua kene siapkan huhuhuhuhu ... 



Jadi minggu lepas, sebab cuti ni tak berjalan kemana .. jadinya kami bawak amir naik komuter hihihihi .. tak jauh mana pun, sebab saja nak bagi amir peluang merasa naik.. kami tak pernah bawak.. tapi dia memang teruja sebab pernah naik dengan kawan²... lagipun dah banyak kali dia mengajak kami, kunun² lepas naik komuter nak tengok wayang itu yang pilih destinasi dekat jer klang ke pelabuhan klang dan pelabuhan klang balik klang... tapi kita merancang kalau lain komuter ni mana boleh set masa sendiri .. mereka kan ada masa.. dah lambat pulak .. jadi tak dapatlah tengok wayang huhuhuhu ....



Keterujaan dapat naik komuter memang jelas terpancar kat mata tu .. sambil ngap roti .. sambil bercerita ... kat sinilah amir naik dulu dengan kawan² .. kalau bercerita hal kawan² dia memang tak lekang daripada bibir ada jer ceritanya.




sempat possing² dalam tu tak ramai orang awal pagikan, dalam pukul 10.30 kot kami naik ni .. tambang dewasa klang ke pelabuhan  rm 1.00 sahaja.. wahh lagi jimat daripada naik bas, kanak² rm 0.50 lagilah jimat .. dapat elak jem pulak .. seyes berbaloi² .. cuma nak sambung naik bas jauh sikitlah nak pergi stesen bas.








Hero² ibu yang suke kemain dapat naik komuter ni, kalau ada peluang teringin nak naik keretapi jauh² siap tidur² bestnya .... mesti manka syokk kan .... dapat naik sekejap pun amir dah syok .. masa naik ni amir siap cakap lajunya ibu .. tapi kenapa yang kita nampak tu macam tak laju ...



Musim cuaca tak menentu hala ni pun salah satu sebab kenapa cuti kali ni tak pergi berjalan, maklumlah memasing baru nak sihatkan huhuhuhu .. risau jugak takut demam balik nanti, alhamdulillah amir sejak amik omega guard ni dah kurang sikit selsema pagi hari atau bersin² ... badan pun makin ok.. tak sanggup omakk ni bagi minum meal shake lagi menjadi² seleranya poning omak .. sebab tu tukar dengan omega guard shaklee.. saya gunting masukkan dalam susu dia waktu bangun pagi .. maknanya dia tak telan omega guard tu .. amir mana pandai lagi makan gitu jer ibat macam tu kan...




Bicara Hati : jelesssnya tengok kawan² update entry percutian, bertabahlah wahai hati.. moh shopping .. moh shopping .. kikikiki ...



13 ulasan:

msredcheesecake berkata...

sekali sy bawak ank2 naik tren, pas tu diaorg asik ajak naik tren je... diorg bestla...sy ni malas sket naik tren...hheee

Nad MamaZN berkata...

Canteknya mak amir :)

Masya berkata...

msred : anak² kalau berjalan ni semuanya hapy ...

nad mamazn : itu yang nad nampak yer, dalam gambar jer kot hihihihi .. tombamm ni hah ...

Puan Kutu berkata...

sama la kita yana..taun ni cuaca tak menentu,hujan byk..en suami kerja pun jadi tak menentu..budget utk holiday pun tak berapa nk ada.cuti sekolah kami pun tak dpt holiday.huhu..

benda nak gembirakan anak ada byk cara..tak semestinya bawak bercuti n keluarkan modal yg banyak..nah..amir suka ibu pun happy..naik komuter je..:)

tomato oren berkata...

mmg best naik komuter..naik sekali je ritu masa nak balik kampung pas habis viva thesis..haahaha
err kak lawa tudung..ajarla cara mcmana nak pakai..hihi

nurbijen berkata...

kami pun tak kemana mana cuti sekolah ni... sejuk dan siang pendek... lepak2 dan gaduh2 kat rumah jer dgn anak2 :)

mama lieyna berkata...

Waah mak amir mcm anak2 dara..bergaya..hee..
Sukelah amir tu, takpe istilah bercuti kita skrg, dpt luangkan masa dgn org tersayang, tk pergi jauh pun takpe..hee.. akak pun tk g mana tahun ni, cuti en suami beku..huu..

PUANSTOBERI berkata...

amik la tren g Penang.. yg berth tu - bilik utk kita je.. tapi harga.. dah tahap hotel dah.. (-_-")

::EIDA:: berkata...

alaaa akak.. pergi dekat2 pun jadik.. release tension gitu.. akak jgn stress tgok entry ida. huwaaa. serba salah ida. hehhee

Khai♥Rin : anies berkata...

bla tgk pic2 ni rs mcm da berkurun x naik komuter..

Deqla Manjew berkata...

best skali skala jln naik komuter.. cantik si ibu amir pakai tdg gaya cam tu.. deqla x reti .. haha

QasehnyaRania berkata...

mmm, best juga ni. meh la kak bawa amir nek lrt pulak.. pi jalan jalan shopping kt jalan tar.. hihi
dh nk skolah kan hri khamis ni

Nory Zoulkefle berkata...

syoknyaa...
dah lama nory tak naik komuter...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...