♥ Jom Klik Sini Macam² Ada ♥

Isnin, 16 Disember 2013

Home » , , , , , » Minum Jus Homemade Yang Sedap

Minum Jus Homemade Yang Sedap



Hahahaha .. gigih tau, dah seminggu lebih rasanya buat jus sendiri macam ni kat rumah... takda maknanya nak membeli blander jus tu.. sebab dulu kawin dapat hadiah tu ... guna sekali jer kot lepas² tu macam tak guna dah.. jadi macam terpikir² wajarkah saya beli baru ... no .. no .. no ... memang tak lah jawabnya, jadi gigihlah guna blander biaser tu hah!!! mujur dah lama tak blander cili.. jadi memang tawakal jerlah kot bau / rasa pedas.. alhamdulillah tak rasa pedas hihihihi ... cuma saya kene tapislah sebab dia tak cukup haluskan huhuhuhuhu ...


Ini yang pertama kali saya cuba epal hijau, oren dan tambahkan sikit batang saderi seyes sedappppp...... limau tu tak masam pun .. manis.. buat secawan kongsi bertiga .. kata baru nak cubakan....



Saya rasa buat sendiri lagi memenuhi citarasa hahaha (perasan) bukan apa sebab sukati saya jer nak campur²kan buah²an ni ... setakat ni tidaklah yang pelik mana pun, gigih buat ni bukan sebab apa .. saya memang suke jus buah .. amir?? lagilah suke .. hubby?? hubby dia tak berapa nak suke.. dia lagi suke makan buah hihihihihi ... tapi saya buat jus ni dia minum jugak...

Antara yang pernah saya cuba tapi takda gambarnya ialah epal merah 2 biji, 1 biji epal hijau dan 6 biji tomato ceri, seyessssss sedapppp sangat²... lepas tu saya cuba pulak oren, halia, epal merah pun sedapp jugak.. korang kalau nak cuba agak² sendiri tau.. saya pun takda anggaran yang tepat saya main buat jer... dan alhamdulillah kene dengan tekak ni .. palingg tak menahan bila saya buat air macam dalam gambar ni .. kan hijau.. amir ingatkan air tebu... tak sempat saya jawab dia dah minum.. mujurlah dia tak luah balik.. dia telan air tu.. lepas tu baru tanya air ape ni ibu?? napa rasanya tak macam air tebu.. masam hahahaha ... ;p

Buat jus sendiri di rumah lebih terjamin kebersihannya kan .. jangan korang buat campuran yang bukan² sudah.... kang cirit beret... pulak satu hal.

Jom amalkan pemakanan yang sihat, demi kesejateraan di masa hadapan.
























25 ulasan:

Sya Nadia berkata...

lama jgk dah xbuat mcm ni..dulu ummy sy rajin sgt..kami kalau buat katering,bila ada baki buah..apa lg, buat jus la..hahaha

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) berkata...

Memang sedap akak tengok tu Masya... bak mai akak segelas ehe :)

Nafira usof berkata...

rajinyeeee.
zura tak reti minum air campur byk buah. tak pernah nak cuba pon yer jugak. org kata kalo rajin buat jus campur2 nih bleh slim badan. hehehe

Nieyl berkata...

nieyl mmg x berapa sgt jus-jus nie kak...tapi oklah klu tetamu mai umah..x susah pun kan..hehe

Falsya berkata...

Sama la kite time kawen dpt hadiah juicer tuh..tp smp skang xguna..hehehe...nk wat juice sendri mcm xde mood nk wat lg..tp nk minum..canner tuh..;)

Kakzakie berkata...

Amir pelik kenapalah tak bau tebu hihi... tapi dek kerana ada manis-manis sedap dia telan juga:)

NinaAz berkata...

Epal hijau bagus utk kesihatan. Hehe

nurbijen berkata...

saya pun suka makan jus... biasa kalau buat jus epal, suka tambah fresh milk sikit... bagi rasa lemak2 gitu :)

tomato oren berkata...

cam best tu...nak try laaaa...
sy kalau buat jus oren suka buh susu pekat skit...hohoho..
nanti nak try jus oren plus karot jadi jus orot...hahahaaaaaaa

mama lieyna berkata...

Terbalik dgn akak, en suami yg suka, akak kurng.. kalau tembikai je suka..hehe..
En suami dia rjim buat sndiri jer.. :-)

PUANSTOBERI berkata...

Hihi.. good choice.. tp rajin nya nak tapis bagai tu. akak ni pemaleh sbb tu la guna food processor je. Sbb siap ada penapis. Lps ni buat raw green leafy juice plak tau.. ngeee :D

::EIDA:: berkata...

dulu ida rajin lah buat kak... skrg hok malas sudehhh~ HAHA

Chekgu Azrine berkata...

Rajinnya...
Tp seyes nmpk tempting sgt..
http://azrinzfamily.blogspot.com

Ujie berkata...

dok bayangkan..camne rasa buah2 kena blend campur2 ni..kalau silap campur, takut tak sedap pulak. Kira yana ni rajin dan berani try. :)

Nurul berkata...

Suka jgk fresh juice camni... buat sendiri, boleh adjust rasa ikut kita suka... ^__^

Umi Qi berkata...

Bijak yer buat jus sendiri....wahhh mengkagumkan tau Umi Qi tgk...hebat2...nanti nak cuba lah resepi masya...mana mood rajin nih hehehe

Sweetmama berkata...

k.eija pun suka jus, tp malas nak buat sendiri..hehe..

mmg x dinafikan ape pun puashati kalau buat sendiri kan..

Deqla Manjew berkata...

semlm ada tgk air hijo nih.. tp x ingat kat blog sape..hihi.. sdp eh? kalo sdp nak try, x sdp x nk try. haha..

QasehnyaRania berkata...

kan buat sendiri lg sedap kesihatan pon terjamin
saya tak pernah campur lagi untk ketiga tiga jenis ni. selalu sy buat asing asing. sy pon gna blender biasa tu je. hihi

Khai♥Rin : anies berkata...

waahhhh bleh kurus ni! ;-)

Fiza Rahman berkata...

Rajinnya.

Nora Karim berkata...

memang sedap buat jus sendiri... kalau kat kedai dah la mahai... huhuhu

Nory Zoulkefle berkata...

tak berapa rajin nak buat, beli yang siap je selalu...hehehe

mama aryan berkata...

btl tu masya,buat sendiri lg best sebenarnya sbb kita tak kedekut letak buah byk2 hahaha

Puan Kutu berkata...

sy lagi suka makan buah gitu je..temanya malas nak buat jus,beli blander jus tp biar mereput dalam gobok,hakhak

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...