♥ Jom Klik Sini Macam² Ada ♥

Sabtu, 28 Disember 2013

Home » , , , , » Jangan Sesekali Cuai

Jangan Sesekali Cuai



Sana sini asyik wassappp, sampaikan kredit hp tamat tempoh tak perasan masya²... korang tahu tak masa bila saya perasan .. bile dapat sms nak balas .. eh² dah kenapa tak boleh dihantar hahaha .. rupenya dah tamat tempoh apelahhh.... haru toi tau.

Ligat pikir beli kat 99 top up lah kebetulan nak membeli kapur kasut sekolah amir, jadi confidentlah masuk pusing² kat 99 belakang opis ni .. cari² barang lain ermm macam takda jer.. yang berkenan jadinya saya beli kapur kasut dengan top up maxis rm 30, top up rm 30 .. senang guna sebulan .. walaupun sebulan belum tentu habis hihihihi .... 

Dan dengan confidentnya juga saya hulurkan duit rm 40 tanpa melihat jumlah top up yang saya terima .. terus amik sebab nak cepatkan, baki yang saya terima jumlah dia betul rm 8.80, masuk kereta berdesuppp balik opis .. sekali nak top up .. hoiiiiiii dah sudahhh kenapa top up ni rm 10 gegegegege .... cuak, seyes cuak .. cek resit mestilah dia scan harga 10 hinggit ... yang herannya baki dia bagi betul .. resit dia scan saya bayar rm 20 ape halllll .... dah sudahh ... camne ni, camne ni???

Kawan opis kata .. pergilah balik 99 kak, bagi tahu ... korang tahu tak seyes saya cuak .. cuainya .. tak pernah tau jadi macam ni ... sebab memang saya yakin saya bagi duit betul saya pergi 99 tu balik .. cashier kata dia terima duit betul .. satu 10, satu 20 .. masalahnya kalau saya bagi rm 30 takkan baki saya rm 8.80 pulak, mujurlah supervisor dia okkk sikit .. dia kata takkpe saya bagi akak top up rm 30 dan saya pun dengan yakinnya bagi nombor telefon saya .. kalau baki awak tak betul nanti call saya, budak cashier tu macam dah cuak jer tengok saya macam confident sangat tau ... huhuhuhu ... lagipun mujur rm 10 hinggit tu saya tak masukkan lagi kat hp. Jujurnya saya pun takut jugak kalau saya yang silap .. sebab tu saya bagi nombor hp saya supaya dia boleh call saya .. kalau saya yang salah ... 

Pengajarannya sampai hari ni ... saya akan lebih berhati²... jangan cuai² lagi, mujur 99 belakang opis .. kalau kat tempat lain lagi haru ... kawan saya kata cashier kadang confuse kalau rm 20 denga rm 10 ni lagi² kalau nak cepat huhuhuhu .... 






10 ulasan:

NinaAz berkata...

betul tu.. kdg2 nak sama jea rm20 ngn rm10 ni. nasib baik diaorang tak kecoh kan sis

Khai♥Rin : anies berkata...

Sama la kite...suppose tkr la kpd warna asal - coklat

ros_reeza berkata...

betul tu.. Ros pun memng asing2 duit 10 ngan duit 20.. takut Ros yang silap bagi nanti masa nak bayar..Cashier ni pun kadang -kdang tak perasan kan.. mungkin sibuk dan nak ceat, tu yang tak perasan..

Ibu Lala berkata...

Nasib baik la 99 tu blkg opis je.

tomato oren berkata...

tapi betul kak..duet rm 20 tu kdg menyusahkan..dh la kaler nak sama mcm duet rm 10..buh la kaler lain ke kan....

Puan Kutu berkata...

benda cmni mmg selalu terjadi klu kalut,nasiblah supervisor ok,klu tak melayang je duit topup.

sy topup maybank2u je tak pernah beli kt kedai.hakhak

Tihara berkata...

dah 10 ngan 20 nak sama color je..
wat la kaler len sket kan

QasehnyaRania berkata...

kalau tgh kelam kabut mmg trjadi.. sib baik dekat kan
sy dh lama x guna prepaid. lg satu kan note bru ni agak menggelirukan sikit.

Nory Zoulkefle berkata...

nory pon selalu mcm tu, kalau beli topap selalu tak check betul2, main bayar je...bahaya jugak kan..

msredcheesecake berkata...

Haaa... Berangan lebih ni...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...