♥ Jom Klik Sini Macam² Ada ♥

Isnin, 23 Disember 2013

Home » , , , , , » Amir Dan Atuk Disuatu Petang

Amir Dan Atuk Disuatu Petang




Kalau kat kampung petang² kita orang ni selalu kat laman, ade jer aktiviti nak buat.. paling² layankan amir ... hihihihi .. bapak mertua paling suka kalau amir tanya itu ini .. melayankan dia borak .. memang takda penghujungnya setiap pertanyaan .. orang kata lagi banyak bertanya .. lagi banyaklah dia nak tahu... lagi banyak kenapa nya .. lagi peninglah nak mencari jawapannya ... kenapa mesti macam ini, kenapa mesti macam itu .... 

Kenapa hujan turun??? hah!!!! jadi sebagai ibu mestilah kene bijak jugak menjawab tak boleh main hentammmm jer .. kang bile dengan sepupu dia pun akan cakap apa yang kita jawab tu ... macam bila dia tanya hujan tu .. saya jawab allah yang turunkan, selitkan jugak unsur sains awan berat air banyak bertakung ... dah dia tanya camne air boleh naik kat awan tu .. sudahnya saya jawab begitu begini .. dan akhirnya hujan turun sebab pokok pun haus .. nak minum air .. kesian dia dah beberapa hari tak hujan ... takda orang siram... dan percayalah .. korang tahu tak ... sekarang ni asal saya jerit amir hujan .. pakai payung, hujan tu rahmatkan ibu ... pokok nak minum air ... saya anggukkan jer ... Tak kiralah dengan siapa pun itulah jawapan dia ... sebab tu saya cakap tak boleh main hentam jer nak jawab .. apatah lagi nak berbohong.




Korang rasa ape atuk dengan amir tengah borakkan ni .. huhuhuhu ... beria² amir menenggoknya ..... atuk baru balik kebun, terus amir tanya ...




Dan kalau boleh buat dialog memang panjanglah ayat² pertanyaannya huhuhuhu ..... amboi siap terkangkang² ... nak pastikan rasionalnya jawapan atuk.




Hahahahaha .. korang tahu tak ceritanya cuma macamana ulat boleh wujud dalam daun pokok jer pun hahahahaha ... sampai macam tu sekali ... amir bertanyakan atuk, gelihati saya dibuatnya.



Kat bandar dah tak jumpe banyak pokok² macam ni, harapkan laman sekangkang kera .. pokok bunga pun tak berapa nak ada dalam pasu tu ... jadi kat kampung inilah kerjaannya waktu petang hihihihi ....




Bicara Hati : Pokok Garuda dah kering, macam nak mati gegegegege ...













9 ulasan:

Afasz berkata...

mcm2 kan budak2 kalau tnya, yela otak tgh berkembang

jemput singgah blog sy pula ye -->

http://afasz.blogspot.com

Nad MamaZN berkata...

Tu la budk2
Dorg tgh hubungkan selsel otak
Hihi

Khai♥Rin : anies berkata...

bombastik punya soalan hehehehe

Kakzakie berkata...

Berdepan dan menjawab soalan anak bijak memang kena berhati-hati. Amir makin cerdik. Atuk pulak jenis rajin melayan. Biaslah Atuk kalau dgn cucu kan..

Ibu Lala berkata...

Best la ada atuk yg rajin melayan. Bestnya kampung halaman.

Nora Karim berkata...

betul la tu... anak2 mmg sangat curious... nak jawab pun kena hati2... bijak amir ni... :D

Deqla Manjew berkata...

mcm2 gelagat bebudak ni.. kite masa kecik2 pun mcm ni gak kan.. kihkih..

sal ya berkata...

teringat masa Tok Abah budak2 ni dtg. bkn main suka lg diaorg.

Puan Kutu berkata...

budak macam amir ni bijak sebenarnya sbb tu byk tanya.kadang2 pertanyaan siap kena bgtau,nti ibu google dulu ibu bg jawapan.hakhak

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...