♥ Jom Klik Sini Macam² Ada ♥

Selasa, 20 Mei 2014

Home » , , , , » Kacang Pandai Pistachio

Kacang Pandai Pistachio




Masa kat terengganu hari tu .. banyak jual kacang² pistachio ni, selain tu kacang gajus pun ada .. kat pasar payang tu macam² ada jual tau ... dan jangan tak tahu kacang² ada di jual dalam plastik bungkusan kecik² .. (takdalah kecik sangat pun) sebungkus rm 10.00 .. mahalkan ... memang banyak barang mahal dah kat pasar payang tu .. tapi jangan risau masih ada jugak yang jual rm 10.00 utk 3 4 barang.

Saya tak tahu kenapa orang panggil kacang ni kacang pandai, tapi saya sukaaa kacang ni .. rasa masinnya .. lemaknya .. nyum² memang sedapp dibuat kudapan hihihihihi .. koooo bagilah sebekas.. memang ralit mengunyahnya.

Dan sebab gelaran kacang pandai tu lah amir pun dah mula suka makan hihihihi ... cuma payah sikit dia nak mengupas kulitnya tu, ibu lah yang gigih tolong kupaskan.

Kalau tak silap kacang ni ada bentuk halwa, tapi saya tak perasan hari tu ada jual ke tak kat terengganu .. sebab dah kalut macam² saya beli dan pengag ... halwa kacang ni dia ala² macam biskut gitu ... sedap jugak . saya pernah makan tapi daripada mekah .. kawan saya kata kat malaysia pun ada jual ngeee ....



Bicara Hati : Tengah ralit kunyah kacang ni daripada petang semalam, nampaknya minggu habiskan sok kacang ni jer lah hihihihi ....






17 ulasan:

Ujie berkata...

Akak pun suka...tapi tak suka nak kopek kacang tu kdg sakit jari. :)

Falsya berkata...

Pistachio feveret kekacang kite..sedapnye..layan je kan..;)

Tihara berkata...

yang ni akak suka panggil kacang cerdik hehe :)

Fiza Rahman berkata...

My feveret. Tapi tu lah, agak mahal reganya.

kakyon berkata...

dikatakan kacang ni boleh mecerdaskan otak..

eB berkata...

eB suka hisap kulit dia. ada rs masin2 skit. he

Nafira usof berkata...

Zura pon suka kacang nih..
zura panggil kacang cerdik.. kira lebih kurang lah tuh kan~
memang ralit makan kacang nih.. sekejap jer leh habeskan sebungkus kacang.. tapi, kacang nih mmg mahal harganye kan~

misz sheyla berkata...

suka jugak mkn kcg ni...tapi mahal...xpernh dgr pulak pasal kcg pandai tu..huhu

Sweetmama berkata...

k.eija pun suka kacang cerdik ni..

Kakzakie berkata...

Itulah kakak dulu tak tahu org panggil kacang cerdik. Sedap kalau makan memang ralit.. Kalau kalau isi petrol mesti beli ini dan coklat tak tinggal..

Ida Reen berkata...

akak salu beli kat kedai arab.. bes gak..ni stok da abis nih...

eita berkata...

kacang ni memang sedap..ralit kalau dan makan....

walaupun orang ganu...rasanyer baru 2 kali jejak kaki kat pasar kedai payang tu pun beberapa yahun yang lepas...

N.Aima K berkata...

kacang pandai sebab kalau nak pandai kena makan kekacang..dan kacang yang selalu dinasihatkan makan kacang pistachio ni lah

IntaNBerliaN berkata...

kacang ni mmg best.. saya pun suka... :-)

btw, ada beli kuih2 tak dekat pasar payang tu... eh, ke yana g ptg?.. kalau pagi blh beli kuih2 trg kat pasar payang tu... mrah2 je... thn lps saya g sana, harga masih lagi 4 bijik rm1... thn ni xtau la... nak kene tggu g bln 6 ni baru tau...

iskkk xsabarnya nak balik...

MissNadia berkata...

kacang ni mahal.. sebab tu la sebab :D

ros_reeza berkata...

kadang-kdang je dpat beli kacang ni.. suka jugak. tapi tulah, kulit dia tu keras ..

- AZIE - berkata...

sy selalu beli ni dkt pdg besar perlis...murah sikit dkt sana..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...