♥ Jom Klik Sini Macam² Ada ♥

Khamis, 15 Mei 2014

Home » , , , , , , , , , , » Pindah Barang Di Rumah Sendiri

Pindah Barang Di Rumah Sendiri



pfffttt puas memunggah dirumah lama kenalah pulak mengemas di rumah baru sendiri. Bukan kemas sendirian .. haru wei .. haru .. kalau kena kemas sendiri hihihihihi .... tapi kemas beramai² .. mujurlah ada adik beradik yang membantu dan jugak kawan² anak buah hubby.


Rumah yang sebelum ni pun rumah sendiri hubby beli, cuma kali ni kami pindah rumah sendiri yang buat di kampung .. nampak lebih luas dan yang penting dekat dengan family .. jadi lebih memudahkan kami menjaga orang tua .. berbanding kami duduk jauh agak risau dan rungsing memikirkan orang tua yang kesihatannya tak menentu... Perancangan allah adalah yang sebaik²nya kami tak pernah merancang untuk buat rumah seawal ini, paling cepat pun mungkin bila hubby nak pencen nanti .. tapi bila rezeki allah bagi lebih dan dipermudahkan niat alhamdulillah kami dapat buat lebih awal .. yupss mungkin rezeki kamu lebih disana saya kurang disana jadi allah bagi saya rezeki lebih disini alhamdulillahh.. alhamdulillah .. syukurrr sangat²... moga apa yang allah aturkan adalah yang terbaik buat kami sekeluaga.





Dalam kepala ni dah meligat nak deko rumah, idea macam² .. tapi fulusss lah pulak nak kena gigih ni beli sikit² .. biar nampak kemas dan cukuplah sikit² sahaja sesedap mata memandang ... sebab senang nak kemas .. sana sini blog deko saya sekodeng cari idea hahahaha .... cuma tak taulah nak ada tema ke idok ni .. ada orang kata tema vantage lah eksklusif .. ada kata buatlah tema bali .. nampak nusantara ... takda maknanya nak bertema ... memang ikut sukati hati ini jelah kang lalalalalala ...;p jani hubby kata ok.




Dalam bilik air pun dah pikir nak deko hahahaha .. padahal bilik air tetamu je pun ... sebenarnya tak puashati sangat dengan tile yang kita orang pilih ni, tapi nak buat camna dah tak larat nak serve .. jadinya amik warna ni je lah .. yang penting tak payah pening² nak sental kalau kotor nanti kikikikiki .. sebab warna coklat ala² maroon .. warna pilihan asal kami sebenarnya biru untuk bilik air ni .. sudahnya kolah pun kita orang letak tile coklat ni choii sangat tau ... tak nampak macam kolam kat kolah tu ... tapi palinggggggggggg bengang sebab toilet tetamu ni ada masalah sikit flash dia buat hal grrrrrrr ..... baru duduk dah buat hal, harap kontraktor tukar balik ... sebab iyelah untuk tetamukan... nanti kalau ada ramai tetamu nak membuang camne kalau flash rosak huhuhuhu .... >__<




Rasanya part yang akan amik masa mengemas ialah bahagian dapur, hubby dah bagi hint nak buat kabinet .. sebab bab kabinet ni memang part saya .. jadinya mungkin akan terbiar dulu buat masa ni .. sebab nak amik masa buat pilihan dan ikut bajet serta kesesuaian ikut keluasan ruang dapaur .. hahaha .. tak semengah sungguh dapur berselerak pun ko nak letak gambar eh masya .. tu sapalah yang letak gayung kat dapur gas tu ... sebenarnya dapur ada dua satu dapur basah dan dapur kering, ini dapur kering .. kalau ikutkan saya nak satu dapur jer ... tapi hubby yang cadang nak 2 dapur ni huhuhuhu .... ni sapa yang nak masak ni saya ke awak .. awak tolong siang² ikan, ayam, kambing (opss kambing lagi tersebut), sayur mayur eh kat dapur basah .. tq tq tq sambil buat muka manja kenyit mata... sapa suruh buat dapur besar² .. yang sebenarnya memudahkan jugak kalau ada sedara mara datang nak rewang kenduri nanti (opsss... tak tahulah bilanya tu).




Rumah lama tu nampaknya nak tak nak kenalah sewakan jugak, bila dapat tau je kami dah pindah .. jiran semua tanya hubby dah ada penyewa ke?? berapa nak sewakan ni?? rumah dah ada kabinet dapurkan, ada econ kan, pagar automatikkan .. yupsss semuanya pun lengkap .. cuma wardrobe kabinet bilik jer kami tak sempat buat .... tempat parking tu pun luas ... sungguh hati ni rasa macam sayu sangat² nak pindah, dulu hubby ajak pindah pun ko nangis² takmoo pindah .. ni nak balik kampung pun nangis lagi .. macam² lah masya ni tau ... sapa tak sayang rumah sendiri .. kat sinilah rasanya banyak berdikari berdua dengan hubby sampai adanya amir kan.. mestilah sedih.. jiran² pun semuanya hokey .. dekat dengan padang ... senang nak riadah .. kalau bab nak berjalan jangan cakaplah .. dah banyak kemudahan sangat .. dekat dengan skve.. nak kebanting, ke shah alam pun dekat .. putrajaya lagilah dekat dah ade skve ni, lepas ni rindulah nak ke aeon bukit rimau.

Insyaallah bulan depan masuklah penyewa baru, harap sangat dia orang jagalah rumah ni macam rumah sendiri .. jangan cakap nak beli buat rumah sendiri sudahhhhhhh mau masya nangis guling² berjujuran air mata berjujai... banjir sungai klang tu.



Bicara Hati : Tak tahulah ada housewarming ke tak, ada yang sudi datang ke kalau buat ... malulah nak menjemput² ni, ruma titewww biasa² je masih kosong ... tapi insyaallah jamuan dengan adik beradik mestilah ada hihihihi ... (^_____^)v sebab dah banyak membantukan mengemas rumahkan.


















17 ulasan:

- AZIE - berkata...

nmpk besarnya..best...plg best dapur ada dua bhagian...wahhh kemain bykla entry resepi lps nie..

Afasz berkata...

seronok nye umah baru. semua baru.

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) berkata...

Wah berkemas secara berjemaah ni memang seronok lah MAsya tak lah sorang2 nak mengemas balik .. jenuh dan penat di buatnya Marsya :)

Nad MamaZN berkata...

ehhhhh, tanya plak.. mesti la ai sudi je nak dtg :)
bila lg nak jumpa masya n amir, masa ni la, hehe...
alhamdulillah, rezki dr Allah...saya hepi bila tgk kawan2 hepi.. :)

p/s: umah baru ni kt mana? dekat ngan kami x? hehe

mamaarifakeem berkata...

Waah syoknye masya.. rumah yg bina sndiri.. mesti luas kan... tahniah.. Alhamdulillah.. moga dipermudahkan semuanya ye.. buat la housewarmin, ada rezki boleh prgi..hehe..

Nafira usof berkata...

Alhamdulillah... dah pindah rumah yer~ jauh ke rumah lama ngan rumah baru? daripada di biar kosong, baik bagi orang sewa kan~ hehehe

Zee Suhaini berkata...

bestnya lahai dah pindah masuk umah sendiri..
ni makan bulan gak nak mengemas masya..takpe la, amir kan ada..
harap ajin dier nolong ibu..

lieyalatif berkata...

tahniah awak pindah umah...syok dpt pindah umah yg lagi luas dan dekat ngan family kan....

tapi bab mengemas pindah ni mmg letih 44 hari 44 malam org kata hahahahaha mcm lieya laa terase2 lagi penat berpindah...

Nastyna berkata...

allhmadulillah rezeki, yer la bukan senang nak dapat rumahs endiri ni tau, berhempas pulas kami ni nak dapat satu hihihi. macam saya pun tak penting sangat tema, yang utama biarla bersih kemas dan selesa (yo yo cakap bukan ada rumah lagi pun saya ni hehehehe)
have fun deko deko yer.

Joanna Yunus berkata...

Cantik... buat perlahan2... in sha Allah nanti mesti ctk

ieza ashaari berkata...

besarnya. seronok ada rumah sendiri. bilalah waktu za nk tiba..

eita berkata...

seronok nyer dapat umah baru....


makan2 nanti jangan lupa ajak kita..heheh

Nory Zoulkefle berkata...

besttnya ada rumah sendiri kan kak...

Sweetmama berkata...

syukur alhamdullillah,
wah srnoknya dah pindah rumah baru yg lebih besar, haruslah pening nak deko2 kan..

Fiza Rahman berkata...

Bestnya. Selamat men deco rumah baru.

Ida Reen berkata...

seronok dapat kerja yg mmg takkan kena tukar sampai pencen.. bule lah pakat2 duk kg terus.
cam kiterang.. mmg nan hado la.. anytime je buleh ditukar ke sana sini.. termasuk sabah swak (>_<)

MissNadia berkata...

ruang tamu besar. best boleh main kejar-kejar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...