♥ Jom Klik Sini Macam² Ada ♥

Isnin, 19 November 2012

Home » , , , , » Keajaiban Aloe Vera Jelly - De bella

Keajaiban Aloe Vera Jelly - De bella

  

Sejuk pagi hingga ketengahari.. hingga kemalam.. sejak akhir² ni.. silap gaya bawak sakit sendi lengguh²... sebab cuaca kat luar yang sentiasa hujan dan adakalanya mendung tapi tak tentu mahu hujan atau memang mendung sahaja.....

Alhamdulillahhh dan saya bersyukur atas kurniaan ilahi diberi kesihatan yang baik hingga kini, cuma bile si gigi yang berlubang tu adakalanya ngilu musim hujan ni huhuhuhuhuhuhu.... nak cabut takut gegegegege.....
Terima kasih pada kawan² blog yang tidak jemu bertanyakan kesihatan anak saya, sama ada mulut dia sudah baik atau belum..... Alhamdulillah luka amir dah baik sepenuhnya..... cikgu bagi tahu sebab amir luka di tadika dia terhantuk dengan kepala kawan dia masa main lari²... biaserlah dah main seronok sangat itulah jadinya.. masa tak tau berkawan elok jer berdiri kat bucu tadika, dah pandai berkawan main lupe ingatan .... suke sangat... tak taulah dia meraungg macam mane lepas kena tu... huhuhuhuhu .....


Alhamdulillahhhh luka amir dah sembuh sepenuhnya saya gunakan ubat ni....
saya sapu kat mulut dia masa dia tidur, ubat ni pedih sikit kalau kene pada luka.. tapi orang dewasa okk kot.. kalau kanak² terasalah pedih sikit sebab tu saya sapu masa dia tidur... alhamdulillah lukanya dah sembuh... parut pun takde...

Kelebihan Aloe Vera Jelly-1102
Harga Biasa: RM38.00 (S&S RM43.70)
"SATU RUMAH, WAJIB ADA SATU ALOE VERA JELLY UNTUK KECEMASAN"
  • Merawat kulit terbakar/melecur
  • Menyembuh luka dan kudis-kudis
  • Menyembuhkan jangkitan kulit,
  • Melegakan penyakit buasir, kurap, kayap, panau dan ruam, kanser kulit, eczema
  • Menyembuhkan perut dan parut semasa bersalin
  • Melegakan kulit melecet
  • Gigitan serangga
  • Parut lama dan hitam pada kulit
  • Membantu merangsang pertumbuhan sel kulit baru
  • Resdung hidung (rawatan luar,mencantikkan kulit)
  • Membersihkan dan menegangkan kulit
  • Kaki berbau-mematikan kuman yang menyebabkan bau
  • Kulit perut meregang (kulit pecah)
  • Masalah wanita (berbau, keputihan,gatal dll)
  • Badan berbau-sapuan di ketiak
  • Mengelakkan daripada kanser-sapu pd buah dada bg mengelak kanser dan menegangkan
  • Buasir luar
  • Mati pucuk/masalah lelaki-rawatan luar


Kami memang sentiasa ada geli aloe vera ni kat rumah, puncanya dulu amir pun pernah luka kat mulut jugak masa baru belajar berjalan.. masa umur setahun.. masa tu dia baru mule jalan jatuh.. sekali dia terjatuh mulut dia luka, besar jugaklah luka tu... sebab dia terhantuk kerusi kayu. Lepas tu amir demam dah macam trauma nak berjalan kami bawaklah berurut, masa kami urutkan amir anak tukang urut yang jual ubat ni.. suruh kami cuba, kami cuba alhamdulillah amir serasi.... masuk ni dah kali ke tiga amir jatuh luka kat mulut.. kali pertama kat rumah umur setahun.. kali kedua kat rumah pengasuh umur dekat 2 tahun... dan ni 4 tahun kat tadika.

Amir jenis sensetif dengan nyamuk, alhamdulillah kalau sapu ubat ni lepas kene gigit nyamuk .. memang dia takkan garu dan bekas gigitan nyamuk tu pun hilang.. kalau tak sapu.. habis melecet² digarunya sesedap rasa....

Gambar ihsan google jer.... 
Khasiat daun lidah buaya
21Herba mempunyai khasiat kesihatan


Bicara Hati : Tengah dok pikir nak tanam kat rumah pokok lidah buaya ni... sebab rumah mak mertua banyak sangat bolehlah.. saya mintak sikitkan.. kan.. sebab banyak khasiatnya.







17 ulasan:

Nieyl berkata...

oh...bgs nyer....terima kasih kasi info..:)

izfanora berkata...

mmg elok aloe nie.. dulu msa kecik2 kat umah der sebotol, mak beli.. hihi..

QA's ~ mamapapa berkata...

wah!bagusnya gel ni :)

Fieza79 berkata...

aloe vera mmg byk khasiat nya kan...gel serba guna tu..bagus sgt

fiza berkata...

Alhamdulillah...dah sembuh. Saya masa jaman skolah dulu suka sapu lendir daun lidah buaya ni kat muka...licin jer rasa ☺☺

nur anis berkata...

banyak khasiat aloe vera ni kan...

IntaNBerliaN berkata...

mmg bagus produk ni kan...

Kakzakie berkata...

Bagus juga aloe vera ini. Sesuai juga tuk Amir tu yg kena ada stok selalu.

Kalau kakak bila kena macam Amir spray dgn glister pun boleh juga.

محمد رازيق berkata...

wah. nampak bagus produk ni. salam kenal kak masya

AdaM Hawa berkata...

dulu kat rumah banyak pokok ni.. sekarang.. dah payah nak ada..

Nafira usof berkata...

My Delisha dulu pakai Vaseline.. kesian betol kalo anak2 luka dlm mulutkan.. nak makan n minum pon susah.. kesian tgk~

QasehnyaRania berkata...

bagus kan..
tapi su guna gel gamat emas.
elok sapu kat muka juga..cool je

izan mama mia berkata...

wah bagus laa gel ni,..blh laa cb beli

NORSHAHFEZA HAMSAN berkata...

oh bru tahu kak ubat tu boleh untuk sakit2 mcmtu,,heheh pasni nk cari

umah saye byk lidah buaye, dh byk sgt smpai nk buang,hihihi

Wanieys a.k.a IbuQalief berkata...

nampak bagus la produk ni

Sweetmama@EiJa ZaQuaNZiQrY berkata...

mmg elok pun produk ni, adik k.eija dulu pun eksiden guna aloe vera untuk sembuhkan luka dia selain drpd produk gamat.

Tp k.eija mmg prefer Daun Aloe Vera tu sendiri dan k.eija mmg sgt rasi dgn daun Aloe Vera tu kalau melecur mmg cepat sembuh, k.eija kalau terluka mmg terus petik daun aloe vera sapu..kat rumah pun ada tanam dlm pasu..x menjd sgt pokoknya sbb tanam dlm pasu kecik jerk tp jd la buat emergency..

Puan Kutu berkata...

mujarab juga aloe vera nie ekk..mmg dah serasi dengan amir..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...