♥ Jom Klik Sini Macam² Ada ♥

Sabtu, 24 November 2012

Home » , , , , » Terima kasih hubby

Terima kasih hubby

  


Bile mendapat arahan bekerja dihari sabtu... hati memang akan jadi berat hati.. sebab sejak amir lahir memang dah kurangkan kerja dihari sabtu atau cuti umum.. sedaya upaya akan siapkan kerja waktu opis.. dan akan cuba 'back up' masa rehat.... selagi mampu... dan terdaya....

Bile ade yang urgent gagahkanlah diri juga huhuhuhu... terima kasih sangat² pada hubby kerana sangat²lah memahami situasi ku kini terutama dihujung tahun (padehal masa nilah hubby cuti sekolah), hari ni hubby takde kelas.. jadi hubby amik alih jaga amir kat rumah ... sejujurnya amir dah 3 tahun hubby dah okk skit kalau ditinggalkan berdua dengan amir.. alhamdulillahh.. amir pun tak banyak ragam....

Pesanan amir bile ibu bagi tau malam tadi ibu nak kerja hari ni.. ibu masakkan lauk sardin tau.. amir nak makan nanti dengan nasi ibu masak sardin sedaplah.... memang mulut manis.. ade jer nak amik hati ibu kan.

Sejak sekolah ni amir dah mule berdikari... dah pandai makan sendiri tanpa bersuap, dah mule pandai pakai dan bukak baju sendiri bile nak mandi.... (anak orang lain mungkin lagi awal dari amir dah pandai buat semua tu kan...) takpelah itu anak orang lain.. tapi ibu bersyukur sangat amir dah pandai berdikari macam ni.. walaupun usia dia dah 4 tahun... tapi kalau datang hangin dia.. nak makan bersuap jugak lagi....

Muka amir ceria pagi ni bile ibu nak pergi kerja sebab abang sepupu dia sampai.. alamatnya berkubanglah 2 orang tu.. kat depan laman rumah mandi kolam...



Bicara Hati : Lumrah hidup berumahtangga mestilah bertolak ansur, yang penting saling hormat menghormati dan menghargai antara satu sama lain....
 
 
 
 

15 ulasan:

izan mama mia berkata...

betul tuu kena bertolak ansur br aman rumahtangga...baik amir nih..good boy

Ibu Lala berkata...

Betul lah tu. dah berumahtangga ni memang la kena bertolak ansur.

Kakzakie berkata...

Begitulah Maya. Ini baru amir. Kelak bila dah ada adik lagi kena tambah tugasan dan tanggung-jawabnya. Jadi kena saling membantu baru terasa manisnya bersama.

Tihara berkata...

as salam

bagusnya amir umo 4thn dah pandai independent...bese bebudak ni nak melekat dgn mak nyea:)

Joanna Yunus berkata...

betul tu akak setuju kita kena selalu bertolak ansur dalam rumahtangga insyaAllah pasti akan aman

Masya berkata...

izan, ibu lala, kakzakie: harap² macam tulah selamanya main...

kak tiha: tak juga.. dia memang rapat dgn saya.. tp klu sekejap mcm ni oklah kot... kalau tdo malam mmg takmoo ikut mood dia...

joanna: in shaa allah...

NORSHAHFEZA HAMSAN berkata...

bertolak ansur memg pnting kn kak,,bukn dlm rumahtangee jek, dgn kwn2 pon kene tolak ansur gak,heheh

QasehnyaRania berkata...

salam//
ye sokong 101% apa yg penting..KERJASAMA..

akak,
su punya gatai2 tu blom ok pon lagi.

bergantung dgn ubat.bila tak makn akan gatal la.tak boleh lengah2kan waktu mkn ubat..kalau tak menggaru ler jawabnya ;D

IntaNBerliaN berkata...

baguslah amir dah makin pandai berdikari...

eita berkata...

amir dah makin besar kan...kena berdikari lebih lah..





klik digi

Puan Kutu berkata...

hidup rumahtangga mmg kena toleransi n kongsi sama2 tugas menjaga anak..

sy dulu masa aiman baby, en suami pernah jaga aiman selama beberapa bulan waktu sy kerja.

skang dh besar nie pun mmg tinggalkan dengan en suami je klu pg n time beliau cuti.lgpun aiman dh beso..makan mandi semua dia buat sendiri.kadang2 sy rasa macam aiman yg jaga abahnya sbb klu nak buat apa2 semua en suami suruh aiman.haha..

mamalieyna berkata...

Huuu..beratnye nak kerja hari sabtu kan..eina ni nasib la sejak kawen dah
mansuh kerja di hari sabtu..

MizzTina berkata...

sejuk hati kann.. masing² memahami.. hrp² nt bakal suami sy cenggitu jugak.. hehehe

Afasz berkata...

tolak ansur la kunci utama dalam hidup berkeluarga kan

Cinta Misteri berkata...

Bagus la klau boleh tolak ansur. CiM jrg keje weekend, sbb weekday je dh sebok. Weekend spend time ngan hubby g class & ptg santai2 ngan kids klau ada kelapangan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...