♥ Jom Klik Sini Macam² Ada ♥

Isnin, 26 November 2012

Home » , , , , » Zikir Terapi Diri , Jiwa dan Minda Positif

Zikir Terapi Diri , Jiwa dan Minda Positif

   
 
 
 
Bile drive pergi kerja sekarang dah tak bosan, tak kiralah pergi atau balik.. sebab saya dah bertemankan sibujang saya.... kalau pergi tu agak kesunyian sikit sebab angin tak tentu hala amir kadang dia masih tidur jer kat kereta sepanjang perjalanan.... kalau petang balik mulut tu riuh jer.. macam² yang dibualkan... tapi percayalah itu bile kami berdua jer.. kalau kat sekolah amir tak banyak cakap pun cikgu kata (haihhh malu tak perhabih)

Sejak amir pergi dan balik naik kereta yang sama dengan ibu ni.. saya dah jarang on radio no 1 atau radio hot² untuk didengar.... sebab amir cepatlah melayankan lagu² ni tau... bayangkan dia boleh hafal lirik lagu muara hati, najwa, jamal dan lain-lain lagi.. penuh perasaan dia menyanyi .... jadi sekarang saya dah beralih arah pada radio ikim.fm pagi² selalu ade zikir² dan teka-teki.. nasib baiklah amir okk jer.. sebab zikir² tu pun selalu dia dengar kat sekolah tadika sebelum mula kelas... balik pun same... saya pasang ikim.fm.. tapi bile naik kereta dengan ayah ayah akan tukar canel sinar.fm sesuai untuk seisi keluarga hubby kata huhuhuhuhu.. kecuali perjalanan kami tu waktu nak hampir maghrib barulah ayah tukar ikim.fm.

Buka tv nak maghrib lepas azan sekarang ade zikir terapi diri daripada hafiz hamidun.. sedapp jer.. dengar dihalwa telinga ni.... paling suke.. amir dah mule ringan mulut nak ikut... (bukanlah ibu ni mengokong tak bagi dengar muzik tapi ade had²nya tapi.. kalau boleh ibu nak terapkan nilai kerohanian yang lebih pada amir) sebab lelakikan bakal jadi pemimpin keluarga.... tapi kalau angin tak tentu hala dia datang haihhla... soh solat maghrib sama² pun takmoo.. duduk jerlah kat sejadah tu... tak pun lepas rakaat pertama sujud tak bangun² hahaha... ade jer ragamnya.... kami tak pernah paksa pun.. tapi kalau angin baik dia datang.. al-fatihah tu lagi kuat dia baca daripada ayah atau atuk yang tengah imamkan solat huhuhuhu ......


 
 CD ni dah jual kat pasaran tak???
ke kene beli online....
kalau ade nak belilah.. boleh pasang masa bawak kereta .....


Bicara Hati : Perlahan-lahan amalkan zikir ni lama kelamaan akan jadi sebati dalam diri.... moga diri sentiasa dilindungi. Amin....




11 ulasan:

IntaNBerliaN berkata...

xpnh lg tgk cite zikir terapi diri ni... tp tajuk macam menarik je

NORSHAHFEZA HAMSAN berkata...

heheh comel jek amir ni,,budk2 kan, mesti ade angin2 die,hehe

saye pon suke hafiz punye zikir ni, sejuk jek dengar,,kdg2 boleh titiskan airmate kak

Tihara berkata...

as salam

sekarang ni sedang cuba nak amalkan istigfar sebanyak mungkin..tp kadang2 terleka jap..dasar manusia selalu leka..bagus cd ni..selalu2 dengar moga tenang dalam diri:)

Nisah Idham berkata...

nisah download je kat web, then masukkan dlm pendrive je.. :)

Cinta Misteri berkata...

Zikrullah... Lebih baik br zikir dpd ckp yg bukan2 kan..

Puan Kutu berkata...

bagus amir nie.budak2 mmg cpt belajar,cpt je hafal zikir2 nie semua.satu akiviti kerohanian yg bagus diterapkan dekat anak.

macam aiman pun sbb kami suami isteri selalu pasang cd zikir dlm kereta, dia dah boleh hafal semua.

skang ni pun msuk kereta dh pandai on radio n cd sendri.siap layan lagu industan lg.haha..

BERT berkata...

bagus kak terapi diri dan anak dengan zikir.. insyaalah akn jd amalan smpi hujung nyawa...

sis shuhada berkata...

Sy suka psgkan zikir munajat munir hijjaz. Alhamdulillah ank2 mmg suka dgr zikir dan boleh hafaz. Bagus kan zikir2 ni jd amalam ank2?

sis shuhada berkata...

Salam prkenalan.
Sy suka psgkn zikir munajat munif hijjaz. Hari2 dgr lama2 dh boleh hafaz ank2 ni.

Nieyl berkata...

nieyl pun skrg nie...klu kat opis...pakai hearfon..dgr zikir sepanjang ari...Alhamdulillah...mmg sgt tenang... :)

Afasz berkata...

suka la zikir hafiz hamidun ni.tenang je rasa bile dengar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...