♥ Jom Klik Sini Macam² Ada ♥

Jumaat, 16 November 2012

Home » , , , , , » Perkembangan Dua bulan Amir di Tadika

Perkembangan Dua bulan Amir di Tadika

  
   
 
 
Keterbatasan untuk menulis blog, maka lambatlah sikit publish keputusan peperiksaan amir kat tadika, 2 bulan kat tadika alhamdulillah banyak perkembangan yang positif.. dah mule pandai bergaul dan bersosial dengan kawan²..... mungkin sebab dah mule kenal antara satu sama lain.... dah mule sebut cikgu² yang kat tadika, dan amir paling sayang cikgu ujie...

Dua bulan ditadika juga 2 kali amir dah mengikuti rombongan akhir tahun yang tadika anjurkan, kali pertama naik KTM ke pejabat pos malaysia Klang jer.. hihihihi.. tercapai impian amir nak naik tren.. nak tunggu ibu berjangut dia tak dapat² naik.. kali kedua rombongan ke Jabatan Bomba dan ke Jusco Bukit Tinggi.. masa kat jusco ni amir belajar cara membeli makanan mesti ade Lambang halal (sudahnya sekarang asal pergi pasaraya tengok tanda halal mesti tanya ni boleh makan kan ibu.. boleh belikan..) Pernah sekali saya saya duga mainan yang dia nak beli takda tanda halal, mane boleh beli.. amir jawab tanda halal untuk makanan jer lah ibu.. alhamdulillah.... pandai dia jawab.

Dan setiap kali balik rombongan maka ibu kene lah mendengar dengan setia ape jua yang dicerita kan hihihihi.. so sweet okkkk .... dengar amir cerita dengan teruja, dan balik kampung.. habis dengan semua orang dia nak cerita.... yang dia naik tren .. yang dia pergi jusco hihihihihihi ....

Pada 04/11/2012 yang lepas ade sesi perjumpaan ibu bapa kat taska amir.... bukan perjumpaan apepun sesi penyerahan buku rekod pembelajaran.... alhamdulillah.. hasilnya.. bolehlah.. sebab baru 2 bulan belajarkan... tidaklah secemerlang dah setahun disekolah, tapi ibu bersyukur sebab kat sekolah amir dah mampu berdikari dan mudah mendengar arahan.. moga macam tu lah hendaknya berterusan.


Habis semua di kalernya hijau warna kegemaran dia... padehal soalannya kene warnakan sama mengikut bentuk.... tp ibu bangga ada juga yang amir dapat makah penuh mewarna ni... bukan amir tahu baca lagi pun.. mesti dia dok bayangkan jer.. ikut persekitaran sekeliling dia warnakan matahari, epal, daun dan berus gigi tu... cikgu kata amir tak pandai lagi mewarna.. tu habis semua org dikalernya sama warna rambut pun merah juga.
 
 
 
Hasil pertemuan dengan cikgu Tadika, amir masih malu² nak bukak mulut untuk membaca.... nampaknya ibu dengan ayah kenelah lebih perihatin lagi bab yang satu ni... sebab kawan² amir dah mule pandai sebut suku kata.

Rasanya anak² kawan² lagi okk kot, amir ni baru 2 bulan jer... kat tadika tu.. insyaallah.. tahun depan pun ibu dah amik keputusan masukkan kat tadika tu jugak, senang ibu nak pantau ape² hal jadi... takdelah terkejar²... lagipun permohonan untuk masuk prasekolah memng tak diluluskan.... ermmm takde rezeki amir kat situ.

Yuran untuk umur 5 tahun tahun depan RM 1,145.00 (gegegegegege... mengalahkan masuk U tapi mungkin ade yang kami takkan bayar dulu atau akan dipertimbangkan kemudian) Yuran bulanan pulak tadika & taska RM 300.00 .... ramai jugak kawan² blog kata yuran sekolah anak sekarang mahal, nak buat macam mane.. kita yang bekerja ni kalau tak hantar anak kat tadika dan taska nak hanta kemana.. kerumah pengasuh/ rumah orang pun same jer.. lebih kurang harganya.... janji mereka selesa kat situ...






Bicara Hati : Semua ibu mengharapkan yang terbaik buat anak² mereka tapi mengapa ada insan di sekeliling yang sering memandang sinis dan memperlekehkan insan lain .......






24 ulasan:

Kakzakie berkata...

Jgn sebarang duga.. anak ibu dah semakin bijak. Nasib baik dia tak ketawakan Maya bila beli mainan tak ada tanda halal.

Moga Amir semakin cerdik.

NORSHAHFEZA HAMSAN berkata...

hehehe mesti sonok die time lawatan tu,,bijak amir ni=)

Nyue berkata...

hehe....budak2 akk...ehehe...dia nk p sek pun da cukup bgs..ehhe....suka kaler-kaler la tuu...

Ema Blog berkata...

yuran tinggi juga yer...demi anak..mana ibu yg nak berkira kan

Nafira usof berkata...

mmg tinggi yuran tadika swasta.. zura hantar tadika dan pra sekolah.. okeh sket lah yuran dia.. heehhe

Falsya berkata...

It's okayh..amir pandai ape.slow2..mana tau nnt amir yg paling cepat catch up antara semua..;)

Cik Pensil berkata...

budak2 sekarang dah pandai :)

Ahlam Miera Amirul Shafie berkata...

hehehe... baca entry ni terus ingat anak buah saya... rindunya dkt diorg... moga amir jadi anak yang soleh yer... ^-^V

Nieyl berkata...

semoga amir menjadi anak yang soleh dan bijak pandai yea..Amin./...

Nisah Mat Noh berkata...

Gud Luck Amir..
awak anak yang bijak !!

Yana Libra berkata...

mahal jugak ye kak..kena simpan dr awallah kalau camni..

QasehnyaRania berkata...

ingt zaman dulu g rombongan sek..syok kan..

singgah sini ada sesuatu utk kamu
http://lobaksusue.blogspot.com/2012/11/i-love-u-ols.html

suhaina laui. berkata...

seronoknya....akif tahun depan sue dh daftar utk tabika...mudah2 mudahan semua ok...

Puan Kutu berkata...

well done amir.seronok tgok perkembangan amir ditadika,taun depan msti amir lg bertambah pandai..

yuran tadika n taska mmg mahal..:)

eita berkata...

mahal nyer yuran...

biasa lah..mula2 tak biasa..dah lama ok lah tu...

budak2 dia cepat belajar..

C'Jai berkata...

kita ibu bapa ni mmg snaggup berhabis sedikit untuk keselesaan dalam mendapatkan pendidikan yg terbaik untuk anak2..kan...

mamalieyna berkata...

Amir 4 tahun eh..dh bijak... insyaallah tahun depan lg bijak..

Semua ibu nakkan terbaik utk anak..tp ikut kemampuan diri la kan..hrp dpt bg yg terbaik..insyallah..aminn

Tihara berkata...

as salam

In Shaa ALLAH, akak doakan yang terbaik buat amir..:)

IntaNBerliaN berkata...

alhamdulillah.. seronok bc isah amir.... pandai dia yer bg jwpn dkt ibu :-)

SeputihSalju berkata...

pandai amir jawab soalan ibu..hehheh

sal ya berkata...

akak hantar anak awal ke sekolah pun bkn sbb nak dia terus belajar jadi pandai tapi nak dia berkawan dgn org lain je dulu.

izan mama mia berkata...

comel laa amir..hihihi

Wanieys a.k.a IbuQalief berkata...

pandai amir jawab soklan ibu dia hihi

Sweetmama@EiJa ZaQuaNZiQrY berkata...

ALhamdullillah amir dh semakin bijak..

yup mahal kan yuran taska anak mmg dah mcm yuran nak masuk u pulak, k.eija pun ada kuarkan statement camtu sbbnya 2 minggu lepas dah daftar Zaquan untuk masuk taska next year n Ziqry ke nursery total up 2 org anak tu utk register jerk RM2.1K
tp iyelah kita semua mmg nak kan yg terbaik buat anak2 kan..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...