♥ Jom Klik Sini Macam² Ada ♥

Rabu, 5 Mac 2014

Home » , , , , , , » Pil Sakit Perut

Pil Sakit Perut



Korang ingat tak?? beberapa minggu lepas saya ada cerita .. saya sakit perut yang terlampau sampai asyik ulang alik ke toilet naik kebas kaki... korang ingat tak?? ok.. fine tak hinggat kikikiki... kalau belum baca klik sini eh ...

Dan seumur hidup saya sepanjang 31 tahun ni, kalau sakit perut tak pernah makan ubat .. iye silalh percaya memang tak pernah makan ubat .. paling² pun sapu bam jer.. dan akan hilang sendiri sakit perut tu... kadang² ada kawan cakap makanlah ini .. minumlah teh .. seyes ... ntah tak boleh rasanya .. saya lebih selesa baring kot .. atau tdiur.. nanti dia hilng (dengan harapan lepas bangun tidur)



Okkk korang biasa tengok tak gambar ni?? saya pernah tengok.. tapi tak pernah makan ... dan tak tahu rupanya untuk ubat sakit perut. Nak di jadikan cerita masa sakit perut tu hubby tanya nak pergi klinik ker?? saya cakap tak nak .. bila hubby tanya nak ubat tak?? makan ubat .. dia belikan.. saya tanya ubat ape?? sakit perut ada ubat ker??? huhuhuhu .... jadi dia belikan macam dalam gambar ni ... gambar ihsan google, bila saya tanya nak makan macam mana ni .. makan semua .. katanya.. semua!!! banyak tu berbiji² uwarrrrrrr .... saya siap wassup kawan tanya betul ke, sebab kat aturan tu kata semua.. kang salah tak pasal berbuih² mulut tau .... rupanya betullah makan semua.. tapi esoknya masih sakit .. cuma malam tu lepas makan ubat ni lena tidur.


Hari ni sakit lagi ... huhuhuhu mula daripada semalam, tak tahulah apa puncanya pulak.. makin sensetif perut ni sekarang tau.... kalau tak okeyy jugak malam ni nak pergi kliniklah.

























23 ulasan:

Sheila Salim berkata...

Assalamualaikum kak masya, sheila pun lebih suka kalau sakit perut just sapu balm atau minyak angin. pernah makan sekali je ubat ni.. tak suka sebenarnya sebab nak kena makan banyak.. hiewhiew.. kalau masih teruk, cepat-cepat ke klinik takut poisoning food Y____Y

::EIDA:: berkata...

ubat sakit perut ida TIDO je. HAHHAHA

Joanna Yunus berkata...

salah makan ke masya... jaga kesihatan ye

Nafira usof berkata...

Zura pon pernah gak makan ubat nih. selalunye berkesan kalo makan ubat nih.. hehehe.. kalo x ok jugak.. kena pergi klinik lah yer..

Moga cepat sembuh yer~

Tihara berkata...

kadang2 ubat ni tak berapae berkesan
dah lama akak tak telan ubat ni lagi pun yang buatnya ca ya nu alif..
akak sapu MRS, alhamdulillah hilang sakit perut cirit birit or senak perut..

- AZIE - berkata...

betul...memg berkesan kalo sakit perut

Falsya berkata...

Xsuke makan pil cikititekon..mmg suke sebut nama gitu dr dulu..buruk nau bunyi..xsuke mkn sbb byk..semua kene telan..smp tercekik2..ishhh..

Mesti perut sebu je kan skang nie..adehhh..cpt2 gie klinik okayh..xelok biau lama2..

lia berkata...

owhhh baru tau ke... ubat tu mmg makan smua skali...

ermmm suka gak wat teh pekat kalau sakit perut

Umi Qi berkata...

Masya....
Ya Allah cirit nama yer ni...mmg pil chik ki taun nama yer...Umi Qi mmg dh lama makan pil ni sejak kecik lg...kalo cirit je cepat2 mkn satu paket kecik tuh ngan air suam...mmg mujarab lah ilangkan sakit perut dan perut berangin...jaga diri ye masya...risau plak umi QI

BUNDA a.k.a KN berkata...

assalam,

salam ziarah dari bunda...

camna ubat tu ok tak...?

nn lylyn berkata...

saya pn makan ni kalau sakit perut...

Sya Nadia berkata...

chi kit teak aun kan....mmg kalau cirit birit ubat ni sesuai sgt..tp kdg2 tak ok juga..sj la Allah nak uji, nak bgantung dgn ubat ke dengan Allah...betul tak??

Sya Nadia berkata...

chi kit teak aun kan....mmg kalau cirit birit ubat ni sesuai sgt..tp kdg2 tak ok juga..sj la Allah nak uji, nak bgantung dgn ubat ke dengan Allah...betul tak??

Nieyl berkata...

Penah dipakse makan..tapi yg berjaya telah 5 -10 biji je..yg lain..keluar balik..hehe~x suke..klu blh mmg elak nak makan..hehe

Nazayiena Ayiena berkata...

Kena pegi klinik klu sakit perut camtu masya.

Ida Reen berkata...

gi klinik..jgn berlengah.. akak risau je kalo orang sakit2 ni slps ada tragedi kat ofis ni (nak tau kes apa, w.app. huhu) pegi klinik tau..

IntaNBerliaN berkata...

so camne, skrg dh ok ke yana

n O e s u h a i m i berkata...

noe makan ubat ni kalau cirit birit jer...itu pun klu ubat klinik x ada...

kalau sakit berlarutan..elok pergi klinik...consult ngan dr

QasehnyaRania berkata...

dh ok ke?
dh lama x mkn pil ni.tp klau bjaln jauh atau bercuti bawak spare la jugak

NORSHAHFEZA HAMSAN berkata...

saye pernah mkn ubt ni tp tkluo balik,hihih xnk mkn dh pastu taubat,,

NORSHAHFEZA HAMSAN berkata...

saye pernah mkn ubt ni tp tkluo balik,hihih xnk mkn dh pastu taubat,,

Nora Karim berkata...

alahai kesiannya... so sekarang macam mana? moga masya sihat sentiasa... amin...

Puan Kutu berkata...

en suami selalu cari ubat ni klu cirit birit

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...