♥ Jom Klik Sini Macam² Ada ♥

Jumaat, 14 Mac 2014

Home » , , , , , , » Sesak Nafas Dibuatnya Bila IPU Tinggi Sangat

Sesak Nafas Dibuatnya Bila IPU Tinggi Sangat



Kebizian melanda diri, pagi² cpu buat hal kat opis, memang nak kena hantar hospital lagilah jawabnya ... sudahlah ipu kat luar tinggi mendadak² .. nak pergi opis pagi ni memang teruk sangat² jerebu tau .. itu pun petang semalam ada orang bakar sampah.. haruu betullah.. kalau iye pun rajin sangat.. janganlah waktu² macam ni... tolonggg lah yer ...

Sekolah hubby dah tentu² cuti, amir pun cuti .. ibu amir?? ibu amir kerja.. huhuhuhu .... kalau ikutkan hati memang mau jugak cuti el tetiba malam tadi sakit belakang ... tapi bila hubby kata nak hantar oklah.. lagipun isnin nanti dah cuti.



Rujuk sini untk maklumat yang lebih lengkap bagi kawasan lain

Sekitar pemandangan pagi tadi.. sempatlah snap masa nak pergi kerja.. kalau ikutkan tak nampak jalan dah jerebunya.. tapi dalam gambar ni ... macam masih terangkan .. kalau korang bebtul kat area pelabuhan klang ni memang tak nampak apa.. nampak putihhh jer... sebab tu lah sekolah cuti.. tahap jerebu memang membimbangkan dengan ipunya cecah 300 .. sesak nafas, bau asap jangan cakaplah... dengan mata macam berdebu.. asyik nak gosok jer... memang bertutup mask je hidung ni kalau keluar.





Sebab amir tak ke sekolah, awal² pagi saya dah pesan.. jangan main kat luar.. duduk je dalam rumah... (dalam rumah pun jerebu masuk) kalau pening baring tidur ... saya bukan apa.. risau je dia.. baru nak sihatkan... dengan cuaca macam ni.. kalau tak pesan awal².. takut dia sukati jer.. takmoo dengar embah dia cakap.. lagi² anak² akak sepupu mak jaga.. mestilah tak sekolah... main je lah nanti....




Sempat snap petang semalam .. pakai mask nak pergi keluar kejap... dengan gaya rambut baru potong, kemain takut dia saya kata nak botakkan.. cepat² dia ajak ayah dia pergi gunting rambut kikikikiki .. baru saikoo sikit... itulah .. ada je akal, takmoo dengar cakap ibu .. bila ibu kata nak botakkan rambut tau.. takut.. takut kawan ejeklah tu >____<



Buat kawan² yang mengalami masalah jerebu ni, sama² lah kita berdoa moga cepatlah semuanya kembali seperti sedia kala.. ya allah moga kita di lindungi daripada anasir jahat .... moga kita semua diberi kesihatan yang baik... moga semua² yang berlaku sejak² akhir² ni punya hikmah tersendiri ....




Bicara Hati : Dengar kabar tiang hotel concord shah alam yang tengah renovate runtuh jatuh... ya allah .. macam² berlaku sejak akhir² ini.








15 ulasan:

Ujie berkata...

beberapa thn lalu penah dok klang..sana mmg biasa jerebu. Tapi bila cuaca mcm skrg ni, mmg lagi teruklah jwbnya.
sama2 kita doa semua ni segera berlalu.

Nad MamaZN berkata...

yg hotel concorde tu btul, ada gmbr tmpt kejadian geng wassap bg.

dah la esok weekend, takkan nak dok umah je sbb dlm umah pun berjerebu...tp xtau nak ke mana, huhu...

moga cepat jerebu ni berlalu pergi...

Zee Suhaini berkata...

masya dok area sana kena beringat selalu..elakkan keluar rumah selagi boleh..

Nafira usof berkata...

Aminnnn.. semoga musim kemarau dan jerebu nih cepat berakhir..amin~

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) berkata...

Akak pun bekalkan mask tu untuk anak2 akak kesekolah...

Khai♥Rin : anies berkata...

betul tu...asik nk bersin je...pastu pns sgt

Fiza Rahman berkata...

Memang teruk jerebu kat klang. Take care yer yana & family.

ADa dgr gak citer concord runtuh tu. Lepas satu..satu musibah yg dtg kan.

Sheila Salim berkata...

Assalamualaikum kak masya.. memang keluar rumah untuk pergi balik kerja je. memang sesak nafas betul skrg ni... sheila singgah sambil klik tabung sini ~~~

Rozita Ismail berkata...

oic...berhati2 lah bila memandu dlm jerebu...bahaya ckit!xleh tengok pic rmbut bru amir,intrnet slow!!

n O e s u h a i m i berkata...

macam2 dugaan sekarang ni...satu tak setel dah datang yg lain...bila dah tahap merbahaya..wajib pakai mask...bahaya...sama2 kita panjangkan doa ...doa kan tuk MH370..dan tamatkan cuaca kering ni...

Deq's Qienz berkata...

teruknya..smg jerebu cpet² ilang yerrr..kena jaga diri n anak² lerr dlm keadaan begitu..smg Allah cepat² trunkan ujan..

Cho Zila berkata...

memang tak selesa sangat2kan.. kalau siap ada bautu kalau pakai topengpun tetap terbau gak...

Umi Qi berkata...

Haaaaaaa catatan IPU 350 pelabuhan klang perghhhhhhh patutlah mcm cameron highland duduknya..masya, risau kan sekarang...harap hujan baru2 ini dpt redakan sikit keadaan...risau tahap kesihatan anak2

IntaNBerliaN berkata...

skrg ni dah hujan kan.. so, kat sana dah ok ke dr jerebu?

QasehnyaRania berkata...

tempat ay alhamdullillah dh ok sikit sbb dh 3 ari hujan turun

ye ke. tak tau la pulak pasai tiang hotel.concode tu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...