♥ Jom Klik Sini Macam² Ada ♥

Khamis, 24 Mei 2012

Home » , » Maksud Doa ...... Bukan sekadar duduk biasa

Maksud Doa ...... Bukan sekadar duduk biasa

  
Doa duduk antara Sujud yang kita selalu baca laju2..
Tahukah maksudnya??

Rabbighfirli (Tuhanku, ampuni aku)

Warhamni (sayangi aku)
Wajburnii (Tutuplah aib-aibku)
Warfa’nii (Angkatlah darjatku)
Warzuqnii (Berilah aku rezeki)
Wahdinii (Berilah aku petunjuk)
Wa’Aafinii (Sihatkan aku)
Wa’fuannii (Maafkan aku)

Mudah mudahan diberkati dan dikurniakan Pahala oleh Allah s.w.t


HAYATILAH BUKAN SEKADAR MELAFAZ..INSYAALLAH
 Renungan bersama salam 03 Rejab, selamat berpuasa pada kawan² yang berpuasa... (^___^)v maafkan saya jika ada maksud diatas yang salah... saya hanya mahu berkongsi.. ilmu yang baru saya perolehi.....
 
 Sentiasa rasa sejuk dihati melihat gambar ini.....
 
 

17 ulasan:

inazamri berkata...

tu la akak pun selalu baca laju2 sejak dah tau akhir thn lepas br la kurgkan laju.

Saya Disini berkata...

tq info

Mrs Lurve berkata...

tq, kita akan lbh menghayati suatu bacaan tue, kalo kita tahu maksudnya..

Afasz berkata...

moga kite lebih menghayati setiap bacaan dalam solat. amin

|| NaFiRaa || berkata...

dulu suka jugak baca laju2.. tapi bila dh faham maksud bacaan tuh terus baca dgn penuh keinsafan.. thanks for the sharing..:)

- dieyana - berkata...

dulu dieyana kdg2 baca, kdg2 tak baca duduk antara 2 sujud ni, tapi bila tau maksud, baca perlahan2+menghayati...

puasa hr ni? alhamdulillah....

MamaEma berkata...

nice to sharing...selamat berpuasa..ALhamdulillah hari ke-empat sy berpuasa..

anisalya berkata...

bila hayati baru terkesan dan masuk dalam hati kan...

Lydia Miza(Aidyl Azim) berkata...

Bila tau maksud lbh indah berdoa dan zikir

LYAfrina berkata...

a ah..btl tu.. sbb tu kna mbacanya dgn sepenuh hati..sbb mama lya slalu bpesan spaya mbacanya dgn sepenuh hati..

Salmiza berkata...

tq for sharing...:)

fieda berkata...

kena baca dg sepenuh hati pasni.

Ummi Iman berkata...

Memang sejuk mata tengok gambar tu :)

Ujie berkata...

Kalau kita boleh hafal/faham..mesti akan rasa sebak..ia satu doa yg lengkap utk kita.

IntaNBerliaN berkata...

info yg bagus ni... thanks kongsi :-)

Sweetmama@EiJa ZaQuaNZiQrY berkata...

Dah pernah baca info ttg kelebihan doa duduk antara 2 sujud ni dan mmg skrg ni amalkan doa duduk antara 2 sujud ni untuk doa selepas smbhyang..:)

QasehnyaRania berkata...

betol tu..kalau baca tapa ketahui makna, ibarat melepas batuk ditangga..

singgah pagi =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...