♥ Jom Klik Sini Macam² Ada ♥

Selasa, 2 Oktober 2012

Home » , , » Fenomena matahari di kelilingi pelangi

Fenomena matahari di kelilingi pelangi

 


Tengahari ni panas terik kat luar....
Hadoilah nak keluar malas, tapi sebab ade barang nak beli gagahkan dirilah jugak keluar ....
 
Sape keluar tengahari tadi perasan tak??? (yang duduk area klang/shah alam /selangor rasanya nampak kot)
Matahari bulat sangat ade pelangi kat keliling matahari tu.... nampak x?? nampak x???
Kalau ikut daripada carian info kat google itu ialah fenomena halo.
 
Rasanya inilah pertama kali fenomena saya nampak berlaku kat sini kat tempat saya ni .. tak tahu lah tempat lain mungkin pernah atau sebenarnya pernah tapi saya jer tak perasan kikikikiki ... (^_____^)v

Fenomena Halo ialah satu fenomena di mana lingkaran cahaya seakan-akan pelangi mengelilingi matahari atau bulan. Ia adalah sejenis fenomena optik. Fenomena semulajadi ini agak kerap berlaku di Malaysia sejak kebelakangan ini.



Bicara Hati : Ya allah lindungilah hambamu yang lemah ini .... terkesima nampak depan mata.. bawah matahari tu ade pelangi lagi tau .. Subhanaallah.



13 ulasan:

Ema Blog berkata...

Kebesaran ILLAHI

::EIDA:: berkata...

Cantik kan! ida tak nampak... duk dlm office je.. tapi kecoh pasal ni kat office.. mungkin sapa yg kuar makan tadi, ternampak kot.. =)

fiza berkata...

Dapat tgk tadi. Teruja gak lah. Indah sungguh ciptaanNYA kan.

Myra Edora berkata...

Sempat lg i snap td , area bukit tinggi klang

Ujie berkata...

Maha suci Allah..cantiklah!

tapi saya tak perasan, tak tengok langit pun.

♥♥azatiesayang ♥♥ berkata...

Emmm...xnampak la pulak sbb dok dlm umah je arini :D
Tp mmg nampak cantikkk..

Khalilah MNor berkata...

Wah, ajaib kan bila berlaku depan mata...:) terang lagi bersuluh bukti kebesaran Ilahi...

C'Jai berkata...

Maha Suci ALLAH..KebesaranNYA..:)

IntaNBerliaN berkata...

ada gak baca blogger lain nampak pasal ni ...

duniafana berkata...

Rahmat...

Saya Disini berkata...

xpernh tngk lgi sblm ni

Che Rosliza Che mat berkata...

subhanallah....itu satu rahmat...

Tihara berkata...

bertuah masya dapa tgk fenomena yg jarang berlaku ni..allahuakbar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...