♥ Jom Klik Sini Macam² Ada ♥

Isnin, 29 Oktober 2012

Home » , , » Gambar² baraan bersama rakan suke-suke sebaya

Gambar² baraan bersama rakan suke-suke sebaya

 
 
 
 
Gambar dah lama, saja saya abadikan sebagai kenangan diblog saya...  sebab gambar² ni semua membawa erti yang berbeza dan ade cerita yang tersendiri......


Sebelum saya kongsikan gambar² saya berhari raya dengan kawan² saya ... saya nak menjawab sikitlah pertanyaan murni a.k.a Pn. Kutu dalam entry disini,  maafkan saya kalau saya silap yer... kalau kawan² yang tahu info baraan bolehlah kongsikan dengan saya juga kat sini.
Baraan ialah bahasa jawa dan sinonim dengan masyarakat jawa, saya tak pasti orang melayu panggil ape... mungkin beraya beramai² kot... (^____^)v
Pada saya baraan biasanya kunjung mengunjung kerumah sanak saudara atau sahabat handai masa hari raya, ade jugak yang merhaban masa tu .. kemudian barulah menjamu selera kalau tuan rumah sediakan makanan dan bermaaf-maafan dengan tuan rumah. (Tapi kami yang muda mudi ni memang tak marhaban hihihihihi...)
 
 Rumah angah

 Rumah alang
 
 
Rumah achik

 Rumah ateh

 Rumah anjang

 Rumah adeq

 Rumah eeza

Beraya rumah ajaq

 Air tembikai campur buahan² resepi istimewa ajaq tahun ni .....
dengan mee kari .. terbaikkkkkk .. tapi lagi sedap yang tahun lepas laici kang... ;p

 Rumah Cikgu Azura a.k.a rumah mertua ku juga hihihihihi ....

 Rumah ana. a.k.a patonah

Rumah pengantin baru ... uji dan shahril
 
Rumah ejam (ejam yang baju hitam dukung anak buahnya)
Tahun ni agak sugul sikit ejam tak berapa nak berya macam tahun² sebelumnya sebab kakaknya baru jer meninggaldunia sebelum puasa kanser payudara, al-fatihah buat arwah dan anak ejam pun baru jer lepas buat pembedahan dibahagian jantung.


Ini jer gambar² yang sempat upload, kalau ade yang cicir saya masukkan lagi kemudian saya update.... rindu sangat² dengan suasana ni.. rindu sangat² dengan kawan.. terasa masa pantas berlalu kerana tahun depan akan melangkah keusia 3 series pulak.


Bicara Hati : Semua ni gambar masa hari raya aidilfitri, hari raya aidiladha memang tak berkesempatan berjumpa pun huhuhuhuhu .... salam aidiladha semua... semoga hari raya korban tahun ni membawa beribu erti dan keinsafan buat diri untuk menghargai hidup ini .. (^____^)v






12 ulasan:

Nieyl berkata...

best nyer...

PUANSTOBERI berkata...

bagus ni..kaum muda masih mengekalkan adat dan tradisi.. seronok jer :))

Falsya berkata...

wahhhh meriahnyeee raya..bestkan dpt kumpul ramai2..;)

yan's cottage berkata...

bestnya....nampak meriah je...kan...???

Deq's Qienz berkata...

bestt kan kalo dapat bkumpul gini..compom meriah gan cerita setelah lama tak bjumpa.,

Afasz berkata...

meriah nye hari raya aidl adha awk

ieedaz @ mama_isha berkata...

mama isha fhm maksud baraan tu..maklumler asben mama pun keturunan jawa gakss..:p

mmg seronokler kalau berkumpul beramai2 cam gini pastu jln beramai2 berkunjung kerumah semua...mmg syok dpt makan mcm2 juadah lagi..hihi

mama aryan berkata...

seronoknya dpt berkumpul ramai2 mcm ni

C'Jai berkata...

salam idul adha masya..

QA's ~ mamapapa berkata...

owh..itu rupanya maksud baraan..ilmu baru hari ni..moga ejam terus kuat,amin :)

Mrs Lurve berkata...

air tembikai tue mengancam habis..

Tihara berkata...

as salam

amboi meriahnye raya dia..akak meriah dgn makanan je..org tk beraya sgt thn ni diorang sebok bekorban kot :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...