♥ Jom Klik Sini Macam² Ada ♥

Selasa, 30 Oktober 2012

Home » , , » Meragam hantar ke Tadika

Meragam hantar ke Tadika

   


Bile dah lama ibu bercuti dan amir pun tak masuk ke tadika, mulelah dia meragam.. semalam hantar ke tadika pun dia tak mandi dari rumah.. jenuhlah kejutkan tidur jer dia dalam kereta tu..... sudahnya ibu mandikan dekat masjid dengan tadika amir. (Sebab amir takmoo mandi dengan cikgu kat sekolah haihhh macam² hal)

Okk layankan jer.. lepas mandi pakaikan baju.. sambillah dok bagi tau kat dia nanti masuk tadika jangan nangis.. ibu nak kerja.. muka dah sebekkk jer... muncung .. tak mau masuk tadika.. nak ketaska katanya.. ermmmmm ..... 

Bekalan kuih lapis jer ibu belikan sebab donut, karipap, pau semua pun takde.. semalam kedai banyak yang tutup..... gigih nak pujuk.. lepas pakai baju ibu suapkan dulu kuih lapis... anak²... nasib baiklah anak baru sorang .. memanglah melayankan kerenahnya jer.... masuk opis pun lambat semalam tau.. tapi dah thumprint siap² kul 7.30 pagi.
 
Pujuk² lame² dia okk nak juga masuk .... kalau tak mau ibu balik rumah tak jadi kerja.

Petang balik jer.. cikgu taska bagi tau.. amir tak masuk ke tadika, okllahh.. dia nak ke taska pun dah cukup baik cuma main² jerlah... janji dia tak menangis, kalau tak mau ibu tak boleh buat kerja.... tanye makan x?? okk .. tidur x?? okk.. oklahh.... 


Bicara Hati : Nak pujuk amir punyer pasal semalam ibu gigihlah uli tepung masak pizza untuk dia.. haihhh anak²....




9 ulasan:

fiza berkata...

Biasalah tu, bebudak klo dah menepek lama ngan ibu memang meragam lah klo nak skolah ☺☺

Mrs Lurve berkata...

huii..amir dasat betul penangan kamu, sampai ibu sgup uli tepung buat pizza hehehehe

::EIDA:: berkata...

Jgn kata budak malas nak g sekolah lepas cuti panjang, ida ni ha pun baru naik kerja.. smlm EL... hahahaha!!! Malas ;p

~aYu~ berkata...

anak sy pun ada gak meragam taknak gi skool. mmg risau je kalau anak meragam taknak gi skool ni.. tak tenang hati ni kat opis.. mmg nak kenja jaga hati dia bebetul la pagi-pagi tu..

AdaM Hawa berkata...

ragam anak.. macam-macam.. ibu bersabar.. dengan senyuman.. ;)

Nafira usof berkata...

bila dah lama cuti mmg meragam sket anak2 nak gi taska.. anak2 zura pon kemain liat nak hantar rumah ibu dorang~

Afasz berkata...

kasih ibu.... sanggup wat apa sj tuk anak2

Tihara berkata...

as salam

alahai, ke nak dapat adik tu amir..hehe :)

eita berkata...

ragam anak2...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...