♥ Jom Klik Sini Macam² Ada ♥

Jumaat, 22 November 2013

Home » , , , , » Kualiti Masa Bersama

Kualiti Masa Bersama


Pagi ni lambat bersiaran, dapat perkabaran bapa kawan satu opis meninggaldunia.. jadinya kami pergilah ziarah.... al-fatihah buat arwah en. badrulhisham, moga rohnya tenang disana.

oklah.. kualiti masa bersama yang tersayang, masa sekarang ni laju berjalan... jarang dapat peluang sarapan bersama².. apatah lagi makan bersama² melainkan hujung minggu.. jadinya bila hubby dah mula cuti sekolah.. amir pun dah mula bercuti... kami gunakanlah peluang ini untuk bersama² menikmati suasana pagi bersarapan.

Tak kisahlah makan apa pun, yang penting dapat sarapan bersama²... suap satu sama lain hihihihi.... melayankan keletah amir tu.. memang sampai mati akal ibu nak cari jawapan tau...

Pagi tadi hubby hantar, bila hubby hantar cuti sekolah hubby sukalah lalu jalan besar yang depan Hospital Tengku Ampuan Rahimah tu.. kalau bukan cuti sekolah jangan haraplah lalu situ... sebab jem terukkk oooooo kematu montot dengan kaki tekan brekkk....

Bila hubby lalu situ jer.. reaksi amir???

Amir : Napa ayah lalu sini .. salah jalan lah...

Ayah : salah jalan ?@#$% habis lalu mane?? ala.. camne ni.. dah salah jalan.

Amir : Kalu lalu sini dah sesat, tu banyak kereta .. sesat dah ni ayah

Ayah : Sesat???

Amir : iyerlah sesat.. nanti amir lambat pergi taska, tak boleh main dengan kawan²....

(Saya dah nak tergelak².. paham maksud amir bukan sesat .. dia nak cakap sesak.. tapi dia pergi cakap sesat)

Ayah : Owwhh ni bukan sesatlah, ni banyak kereta sesak... 

Amir : iyer ker?? mengajuk upin ipin bercakap... sesat tu ape??

Ayah : Sesat tu salah jalan ... 

Amir : iyerlah ayah salah jalan ni.. ibu selalu jalan pusing sana....

hahahahaha .. kalau dibiarkan berborak.. memang pusinglah kepala nak menerangkan.. tapi macam mana pun kami mesti terangkan, sampailah amir paham dan tak keliru... yang sebenarnya amir memang nak bagi tahu jalan ni dah salah .. nanti sesak/ jem ... pakej sekalilah dia kata sesak dan sesat tu.


Yuhuuuuu sayang bam bam ibu (dah boleh penggil bam bam balik dah tembam) kami sarapan nasi lemak daun pisang terbaik.. lepas punch singgah kedai mak cik.. dekat jer pun dengan opis.. alhamdulillah kenyang sampai sekarang.


Bicara Hati : Hujung Minggu ni jadual penuh kenduri kendara, bakal besan keluarga mertua pun nak datang gegeegege .... 







17 ulasan:

Cik Cammy Lia berkata...

sy pon esok kenduri bff..Mlm ni gerak blk kg...

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) berkata...

Takziah buat kawan masya....

Ye masya selagi ada masa kita peruntukan sebaiknya bersama keluarga... lebih lagi ibubapa kan...

msredcheesecake berkata...

heee... hari2 jln 'sesat'...

Rizziela berkata...

peningkan nak jawab soalan anak2 yg tengah membesar ni.. kita bg jawapan..ada ajer soalan lagi yg diaorang nak tanya balik

Tihara berkata...

nasi lemak daun pisang tu, terbaikk :)

Falsya berkata...

Ayah pun dh kompius dh..sesak rupenye yg dak comel tuh nk ckp..hehehe

Nafira usof berkata...

sonoknye suami dan anak cuti. boleh tolong hantar gi keje. boleh sarapan sama2. zura selalunya dapat buat camtuh hari sabtu jer.

lia berkata...

1 perkataan untuk 2 makna kekdahnyer tu he3

Deqla Manjew berkata...

huish.. terliuq la tgk nasi lemak tu weyhh

- AZIE - berkata...

cuti sek ni pegi keje amir ikutlah antar yer...bestla dia..ehh memg byk kenduri ujung minggu nie...tiap2 mgu ada

Fiza Rahman berkata...

Memang tak terlayan klo dah mula kluar soalan dari mulut anak2 ni.

Index Apk berkata...

kunjungan perdana sobat,,,salam blogger

IntaNBerliaN berkata...

dialog amir pasal sesat tu, dan2 saya terbayang dialog upin ipin.. hihii

Puan Kutu berkata...

pandai amir,kemain dia nak trangkan kat ayah..apalah yah ni.hehe..

nasi lemak tu nmpk sedap aplagi makan bersama org2 tersayang.mmg best la

Nory Zoulkefle berkata...

beria2 dia menerangkan kat ayah dia...hehehe...
comell je..

LYAfrina berkata...

lya mmg hujung minggu or time cuti j bpluang breakfast sama2. hari2 kerja mmg rushing...

QasehnyaRania berkata...

Nasi lemak tu buat ai lapar la.
Nk uat sorng j makan kuat.huhu
nak carik yg betul betul the best.Alahai

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...