♥ Jom Klik Sini Macam² Ada ♥

Selasa, 19 November 2013

Home » , , , , , , » Siakap Stim Menu Musim Sejuk

Siakap Stim Menu Musim Sejuk



Musim sejuk² ni.. tekak pun tak berapa nak sihat.. jadi kita tok sah makan yang bergoreng² yer... nanti lagi parah tekak tu bertambah peritnya... Dan bila tak sihat ni elakkan minum ais, teh, telur dan pisang sebab takut lagi parah batuk jadi berkahak.. tapi telur memang tak boleh dipisahkan dengan amir .. achaner ibu nak buat.. pasrah jerlah... sebab tu batuk amir lambat baik... 

Masak stim siakap ala campak² bahan jer ni hahahahaha ... semua jadikan satu masukkan dalam pemangang ajaib.. maka ajaiblah masakkan itu jadi sedapppnya hahahaha ... menggunakan bahan yang adooo sahaja cili, halia, serai, bawang merah, bawang putih ... takda nak letak sos ikan bagai.. ada kiub ikan bilis jer.. itu pun sikit.. 

Paling terbaik saya gunakan belimbing kampung yang mak bekalkan.. orang kata belimbing besi/ belimbing buluh (^____^)v nikmat masam²nya terbaiklah...

Dan sepanjang tak sihat ni memang menu pat tam jerlah kami sekeluarga ni.. pak tam depan tu.. sebabnya balik kerja jer.. ibu nak tengok dapur pun tak lalu tau.. hadoilah.. dapat baring jer best.. mujurlah amir dengan ayah okk jer.. amirlah paling best .. makan nasi dengan telur kicap sudah...












13 ulasan:

Nafira usof berkata...

oohhh.. boleh masak stim eh pakai pemanggang ajaib. saya baru tau..:)

Kakzakie berkata...

Baguslah kalau jenis makan tak memilih. Anak kakak dgn abang pun sama janji kenyang sudah...

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) berkata...

Sedap juga menu tu Masya... hendaknya layan hujan2 ni :)

- AZIE - berkata...

apa rasa ye siakap stim..sy xpernah mkn..hatta buat lg la xpernah..ada bau x huhuhuhu

Zee Suhaini berkata...

campak campak pon nampak selera jugak..ngah panas2 ni makan plak musim hujan memang layan masya..
zee ni dah bape hari takde rasa..
tawar jer tekak ni menelan..

Falsya berkata...

Kite baru je td ckp ngan husband pas pantang nk mkn siakap stim..hehe

mama lieyna berkata...

Dapnyee.. :-)
Musim tak sihat kan, anak2 akak pun masih batuk n selesema.. lama jugak kena kali ni.. akak masih batuk2..huu..

LYAfrina berkata...

Sedapnyer..
Rupanya blh buat ikn stim jgk gna pmanggang ajaib ni..

Fiza Rahman berkata...

Alahaiiii...sodapnya.

QasehnyaRania berkata...

dah lama tak beli siakap

psstt:sy ada try juga kukus pulut dalam pemanggang ajaib tapi macam hambar je. hahaa
asyik dok kena top up air la pulak.
kalau ralit bahaya.takut air kering

Yana Libra berkata...

mcm sedap je tgk..kena beli gak ni pemanggang tu..hehe~

IntaNBerliaN berkata...

saya kalu buat pun xdanya letak sos2 ikan bagai tu.. hihii

Puan Kutu berkata...

yg simple2 cmni la sedap tau yana..makan dengan Nasik panas2 hirup kuah mmg mabeles

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...