♥ Jom Klik Sini Macam² Ada ♥

Khamis, 21 November 2013

Home » , , , » Suka Menangis Bangun Tidur

Suka Menangis Bangun Tidur



Dah lama rasanya amir tak buat perangai pagi hari, tiba² pagi ni dia buat pergailah pulak.. bila ibu tengah bersiap², eloklah pulak dia bangun terjerit².. hadoilah anak².. dah macam kene cubit jer gayanya pagi hari... bila cuti sekolah ni pulak jiran mestilah sunyi sepi.. memasing bangun lambatkan.. memang dengarlah suara dia jer pagi tadi setaman tu .. huhuhuhu ... 

Ayah pulak mood tengah tak baik, memang tak bagi sedas ke hapa.. cuma membebel² jerlah pagi hari ... saboo jerlah tau... bila saya tanya amir napa nangis .. dah besarkan.. selalu elok jer.. korang bayangkan nak mandi pun merenggek².. mata pejam.. air kencing dah keluar.. nak kencing jer pun.. menangis².. anak²... yang saya ni.. nak gelak pun ada.. nak marah pun ada... 

Lepas tu dia tunnjuk siku dia yang luka semalam, rupanya cuma siku jer pun sakit .. luka.. semalam jatuh dekat taska.. main adelah kesan calar sikit.. itu jer pun.. takda apanya.. takmoo mandilah tu pedih luka... bila pujuk² barulah dia okk sikit...



Inilah anak bertuah tu... malam tadi makan maggie goreng sedap letak telur.. buat kat rumah yang dah siap² tu jer pun.. dia punya memuji² macam ibu masak maggie ketam special jerkan... (hahahaha.. padehal tak pernah masak pun)




Bicara Hati : Bila saya potong rambut amir botak.. ramai tegur amir dah tembam balik dan berisi.. dah memang tembam pun .. berat dia naik balik baik demam ni 23kg gegegege... cikgu ain takda senang hati dia.. kat tadika tu.. takda sapa nak marah/ tegur dia lagi.










15 ulasan:

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) berkata...

Kekadang nabil pun macam tu Masya, bangun pagi nangis... budak2 memang camtu Masya kena cari sebab apa baru lah ok...

Bagus amir naik 23kg, nabil tak naik beratnya sejak keluar wad tu hanya 14 kg jer huhu

Fiza Rahman berkata...

Sabar jer lah. Nanti eloklah tu. ANak saya pon kekadang mcm tu juga.

Nafira usof berkata...

saja nak tarik perhatian ibu dia la tu~ mmg kena sabor banyak2 kalo nak melayan anak2 nih. zura pass kat hubby jer.. dia lagi penyabar dlm melayan kerenah anak2.. hehehehe

Cik Cammy Lia berkata...

umo ank bpe thn tu?

Anak sy stkt ni mujur la elok je.bgn je senyum2 hehe

Kakzakie berkata...

Kakak pun suka Amir berambut macam ini. Comel dan nampak montel pipi dia. Lagipun budak lelaki bagus dibotakkan biar otak cergas..

Nangis tu nak manja-manja biasalah org tak ada adik lagi:)

Nory Zoulkefle berkata...

makin besar makin manja yer..hehe

lizz berkata...

biasa la kekadang way peel dai nak manjer2 tu tak pun tak puas tidur akan merengek la jawabnyer..kemain sedap dia makan maggi tu...

Falsya berkata...

Aloh aloh manjanye amir..xpe tembam janji sihat..;)

Nazayiena Ayiena berkata...

Amir takut ngan cikgu Ain ya?

IbuNoey berkata...

amir,amir..gara-gara risau pedih luka tu,terjerit tak nak mandi...;)

teringat masa kecik-kecik dulu pun memang terjerit-jerit tak nak mandi bila ada luka kat badan..

Nastyna berkata...

kalau mama masak apa pun tetap sedap kan. Budak2 adalha harinya dia terasa nak manja2 lebih kot, bukan budak jer orang tua pun kadang2 bangun tdo mood tak elok kan. wrong side of bed kata omputeh kan. heheh

mama lieyna berkata...

Amir kecik lg kan, mesti la nak manja2x lg kan... sakit sikit pun, boleh la jdkan alasan tuk mnja2x.. budak bijak gitula:-)

IntaNBerliaN berkata...

Saya rasa saya paham sangat apa yg yana rasa... sebab alisha pun camni.. saya rasa kalu saya cite kat yana pasal bab nangis2 ni, yana lebih paham berbanding org lain.. sbb anak dorang tak nangis.. so, bila org tanya banyak sangat or komen banyak sangat, saya tak reti nak explain...

tapi dari komen yana selama ni, saya rasa amir n alisha ni sama je peel...

Puan Kutu berkata...

amir dah kacak,rambut sama abg aiman.haha..cmni kan senang rmbut botak je..

biasalah tu kadang2 buat perangai,klu hari2 nangis mmg tensi gak la.sekali sekala layankan je yana.amir nak manja2 je tu

LYAfrina berkata...

jauh beza sgt dgn asya berat amir.. asya bru je 12kg.. x normalkan utk umur 5thn..nk msuk 6 tahun..

alahai,...amir nk phatian tu..asya pon biasa camni..kdg2 tu..mmg tension gak.. tp yela..apa2 pon kna sabar...dh budak2...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...