♥ Jom Klik Sini Macam² Ada ♥

Selasa, 26 November 2013

Home » , , , , » Berkhatan

Berkhatan



Bagi agama islam berkhatan ni wajib bagi kanak-kanak yang telah lahir seawal sehari hingga meningkat usia 12 tahun. Bagi yang mula-mula memeluk agama islam pun dikehendaki berbuat macam tu... Supaya diri bersih bila membuang hadas.. Iyerlah kot tak bersih macam mana ibadah nak diterima...

Pada cuti sekolah biasanya ibu bapa amik peluang khatankan anak, koooo ce tanya kat amir nak khatan memang laju jelah dia geleng kepala hahahahahaha.... Silapppp2 tak berhenti geleng tanda tak bersedia lagi.

Baru ni ni hujung minggu kami pergilah rumah sepupu dia yang berkhatan tu.... Muka takutt jer amir... Kikiki.. Sakan dia kene sakat... Sebab hubby kata kalau takmoo dengar cakap nak khatan dia kikikikiki....





Eh2 boleh pulak same pakej baju amir dengan langsir wak yah .... Yang berkhatan yang tengah pegang tab tu.. Tak nampak macam muka orang sakit pun... Relak jer.. Sebab sekarang kat klinik berkhatan dah tak macam dulu nak berbungkus bagai... Ni pakai macam klip jer.. Tu yang dia pun selamba dah pakai seluar... Huhuhuhu....




Bicara Hati : semalam cuti, hari ni macam mamunnn jer nak buat kerja... Huhuhuhu....







15 ulasan:

mama3heroo berkata...

salam pg masya..m3h cadang nk sunatkan hero sulong pd ujung thn dpn..

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) berkata...

Lain pulak dengan anak akak nabil masya... sibuk nak berkhatan...

Dah moden skrg masya, tak de la budak2 menanggung sakit sgt.. :)

Nafira usof berkata...

betol lah kan~ budak2 sekarang bersunat cara moden dh. tak de dh gantung2 kain pelekat bagai kan~
lepas sunat kat klinik rileks jer pakai seluar. zura setakat nih x de anak lelaki lagi. kalo ade, mau maknye dulu yang cuak.. hahahaha

Nazayiena Ayiena berkata...

Amir bila lg nak berkhatan?

Nory Zoulkefle berkata...

dah berkhatan, dah boleh kawen lah cmni...hehehehe...
dah bujang dah dia...

Khai♥Rin : anies berkata...

hebat! org dulu semggu pn lom tentu pakai seluar lg ;-)

nurbijen berkata...

sama dgn Irfan... lama geleng kepala bila saya sakat kata nak khatankan dia dan tunjuk gambar anak kwn2 yg sedang berkhatan...
DAnish pula lg offer diri... huhuhu

LYAfrina berkata...

hehe..lya ingatkan amir y bkhatan td...

Puan Kutu berkata...

amir sama macam aiman.tak nak sunat lagi..aiman ni jenis penakut..tunggu dia besar sikit la baru sunat

sal ya berkata...

anak2 buah dah selamat last year. tggl sorang je lagi. and mine ada dua. jdk kalau bersunat berdua la agaknya.

Sweetmama berkata...

ingatkan amir yang berkhatan tadi..

itulah kan zaman skrg dh x sama mcm dulu, skrg dh makin canggih..

Ummi Iman berkata...

Ingatkan Amir yg sunat ;)

IntaNBerliaN berkata...

a'aa kan, sekarang ni sunat dah sennag.. xda cam dulu dah

QasehnyaRania berkata...

Hihi.tahu pon cuak ye amir ;)
Tapi kalau berkhatan style kg terasa kemeriahannya kan

Deqla Manjew berkata...

khatan dulu ngan khatan sekrg dah lain.. dorg selamber badak je eh..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...