♥ Jom Klik Sini Macam² Ada ♥

Jumaat, 21 Februari 2014

Home » , , , , , , » Sambal Sreng Wang Nang Memang Berapi

Sambal Sreng Wang Nang Memang Berapi


Ishhh .. ishh.. orang kata kalau tak kenal maka tak cinta, kalau tak rasa jangan kata dulu apa rasanya .. fuhhh mantap .. mantappp.. berapiii oooooo ....

Sekarang ni fenomena baru .. hahaha .. ko kalau bab makan memang nombor satu kan masya, bab makan bagilah kat kooo .. manalah tak tembam bagai di pam.. pam... takpa biar tembam janji abang sayang hihihihi ....;p berani dia kata sayang orang lain.. memang kene pulas peha tukang.

Baru jer baik daripada sakit perut.. memang cari nahas namanya kalau makan sambal sreng wang nang ni .. pedas ... mantapp terbaikk makan dengan nasi .. itulah kata kawan² saya .. saya??? balik kang baru nak cuba makan .. seyes wehh perut baru nak baik ni daripada meragam.. jangan cari nahas.




Hihihihi terbaikk sebotol rm 12.00 jer ... dah beli ikan pekasam.. tak sabarnya balik nanti nak makan tau... nyum²...



Kat opis ni kengkawan saya baru jer dapat tadi terus masak nasi .. makan .. dia orang cakap sedapp .. sebab kami memang pengemar cili padi atau dengan erti kata lain sambal pedas² ni memang selera kamilah ... lama tunggu nak merasa sambal ni tau.. gelihati tengok gelagat kengkawan kat opis tadi kemain memasing bertambah nasi (nasi masak kat opis jer.. sebab stok beras dengan periuk nasi memang ada) ... selera beul.. korang makanlah dulu yer... nanti waaaa .. pulun hadap kat rumah .. walaupun dalam hati kalau boleh nak hadap jugak .... ;p


Sambal sreng wang nang ni .. macam sambal tumis orang jawa katanya cili bawang, ikan bilis dan taucu sikit serta belacan, orang kata kalau jawa tak pandai masak dan makan sambal ni.. jangan mengaku jawa hihihi... tapi walau tahu masak.. nak jugak rasa yang wak nang punya .... dah rasa baru puashati. 


Kalau ada kawan² yang berminat nak beli bolehlah rujuk FB Wak Nang Klik Sini Eh.. 





Bicara Hati : Yang tak sabar balik nanti nak makan dengan ikan pekasam ... >____<









8 ulasan:

Sheila Salim berkata...

Assalamualaikum kak masya. heee saya tak pastilah pernah makan ke idak.. hehehee

lia berkata...

wahhhh sy pon pengemar pedas2 ni... meleleh air liur ni hu3

Mas Zull berkata...

assalamualaikum masya...kalau dah ada keturunan jawa mmg mesti buat sambal ni...sedap sangat...:)

Fiza Rahman berkata...

Perghhhh...merembes ailio dah ni masya ☺

Sya Nadia berkata...

ish3..terliur sy kak..

Puan Kutu berkata...

klu org jawa mmg la tak pedas bukan jawa la kan..sy tak tahan sikit dengan pedas..dulu en suami mkn pedas,skang pun [erut dh tak ngam..lega tk payah sambal2 ni semua..klu tak rajin gak buat sambal getuk tu

LYAfrina berkata...

lya pon klo nk mkn suka ada pedas2..tu la y myebabkan selera btambah.. hehe

Umi Qi berkata...

Sep sikit masya...Umi Qi pun mmg kaki mkn pedas2...baru terangkat hehhe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...