♥ Jom Klik Sini Macam² Ada ♥

Jumaat, 21 Februari 2014

Home » , , , , , , » Percubaan Minum Susu Halibs

Percubaan Minum Susu Halibs



Kebetulan kat opis ni ada kawan opis dah jadi ahli, jadinya lebih mudah kalau ade dealer kat opis ni hihihihihi .. sebelum ni pernah bagi amir minum susu yang lagi satu tu yang ada bacaan al-quran alhamdulillah memang berkesan.. saya bagi awal pagi jer selalunya ... tak mampu kooo nak bagi pagi petang siang malam.. lagipun ada limit sehari 3 kali jer boleh minum susu tu ... 3 kali bukan 3 scop kikiki.. jangan salah paham pulak.. sekali bancuh tu yang 3 scop.. tp saya 2 scop pun dah berkesan alhamdulillah... tu pun kadang saya campurkan dengan susu yang biasa.. memang jimatlah sebulan sekotak jer 500gram.


Oklah berbalik pada susu halibs ni, dia lebih murah sikit harga pasaran sekitar rm 28.00 dengan kuantiti 500gram, kalau ikutkan ada bacaan al-quran jugak tapi saya tak pastilah kebenarannya sebab dia tak nyatakan tak boleh dilangkah pada kotaknya berbanding susu yang lagi satu yang saya bagi sebelum ni memang ada dinyatakan pada ruangan kotak.



Untuk kotak yang pertama kali saya cuba ni .. saya beli di Muslim Shop Klang.


Inilah kotak susu halibs tu, kandungannya sangat baik ada kurma (sesuailah dengan amir yang tak suka kurma tapi kismis dia suka) dan kelebihan DHA dan AHA. Warna susu ni seakan² kekuningan sikit.. amir saya belikan yang perisa vanilla dia ada jugak perisa coklat.. tapi amir dia tak minat kalau susu coklat.. sebab dia lagi suka makan coklat hahaha ...



Dah habis sekotak pun saya cuba, alhamdulilah kesan positif yang saya perasan amir dah kurang pelat cakap R, alhamdulillah sesangat... susu ni sesuai untuk kanak² usia lebih 1 tahun .. tapi kita yang dewasa pun boleh jugak minum kalau nak.. takda masalah lagi bagus... Kalau tak silap saya orang mengandung pun boleh minum.. lagi bijaklah anak lahir nanti sebab ada kelebihan DHA dan AHA kan.


Yups.. amir dia memang pelat cakap R, tapi tidaklah teruk sangat .. cuma saya risau jugak kalau melarat sampai besar tak betul cakap R.. saya google sana sini semuanya bagi tips yang sama cara nak hilangkan pelat R, seyes saya tak mampu dan tak sanggup nak buat kat anak saya macam tu.. saya tak mampu ... tak sampai hati.. jadi saya pilih alternatif ni.. harap sangat membantu.. alhamdulillah memang membantu walaupun tak banyak tapi sikit² ada perubahannya.




Bicara Hati : Usahalah tanpa jemu .. demi yang terbaik untuk anak².... >_____< , orang kata susu kambing pun bagus .. tapi saya tak pernah cuba lagi bagi kat amir.




15 ulasan:

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) berkata...

Akak nak cuba pulak untuk Nabil lah Masya... nak cuba cari kat Shah Alam ni ada jual ke tak.. Nabil pun pelat sebut R tu..

Kakzakie berkata...

Kakak tak pernah jumpalah susu ini Masya. Harga pun ok juga tu..

Anak pelat sebut 'R' biasalah Masya. Ada tu sampai besar dari Amir pun. Tapi lama-lama ok. Tapi kakak ada kawan dah lebih tua dari kakak pun memang tak boleh sebut.

msredcheesecake berkata...

susah nak dapat ke susu ni?

lia berkata...

Alhmdlh... ada perubahan positif pada Amir...

Nieyl berkata...

Singgah pagi...
Semoga akan byk perubahannya..:)

Nafira usof berkata...

Usaha seorang ibu pasti ade balasan dari Allah.. jangan berhenti berusaha.

pertama kali tengok n tahu pasal susu ni.. thanks Masya..:)

Fiza Rahman berkata...

Macam best jer susu ni masya. 1st time dengar.

n O e s u h a i m i berkata...

tak pernah tengok pun susu ni...bagus la klu ada nampak perubahan...

Falsya berkata...

Agak2 kalau falsya nak try boleh x??..pelat r ngan l nie makin teruk pulak..

Puan Kutu berkata...

sy pertama kali dengar pasal susu ni..Aiman skang makan kismis n kurma je..

- AZIE - berkata...

sy pun xpernah dgr susu ni..first time jgk dgr...

Tanpa Nama berkata...

Anak-anak sy try yg coklat, Halib Cocoa.. dah nak setengah tahun guna... alhamdulillah berbaloi.. produk IMP memang terbaik.. dulu beli sekotak sekotak jer tp skang klu beli bercarton utk buat stok kengkawan opis skali.. harga pon boleh berjimat dari kedai..

PUTRI ACHIEN berkata...

SAYA PUN PENGGUNA TEGAR SUSU HALIB NI.MMG SANGAT2 OK...BELI BANYAK UTK STOK...SAYA BAGI MINUM BABY START 6 BLN

Raza Nusantara berkata...

Assalammualaikum, saya ada menjual susu halib's.. Untuk yang berada di kawasan Shah Alam , anda boleh dapatkan di Alam Central Tingkat LG. atau hubungi saya 0129187367.

nr berkata...

sekarton brapa harga susu ni?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...