♥ Jom Klik Sini Macam² Ada ♥

Khamis, 27 Februari 2014

Home » , , , , , » Daya Imaginasi Amir Bila Sedang Bermain

Daya Imaginasi Amir Bila Sedang Bermain



Orang kata kalau anak yang suka berimaginasi ni otak² dia sedang bersambung, jadi dia punya daya imaginasi yang di luar kawalan ... berpikir daripada sudut² yang kreatif .. hihihihihi .... anak² yang bijak kalau imaginasit inggi ni .. aminnnnnnn .. kalau betullah macam tu.

Amir ni boleh dikategorikan macam tulah (bukanlah saya nak kata anak saya bijak @ bangga diri) cuma saya nak kongsikan cerita di suatu petang ... masa ni kat kampung ... sebelum tu saya mintak maaflah kalau ada yang bosan .. lagi² kisah anak.. lagi² kisah amir .. dah amir ni anak tunggal saya .. kisah amirlah saya coretkan.. kisah hati katanya kan ... kalau cerita bab ayah amir over kat blog lagi haru kikikiki ;p
 

Ni masa kat rumah mertua saya, amir dia kan suka amik peluang .. pantang jer dapat peluang main kat luar ni .. memang panjang langkah dan akalnya... huhuhuhu ... lagi² kalau petang hari, macam semalam saya up entry yang dia bukan main rajin siram pokok.

Tahap daya imaginasi amir ni pulak sekarang ni makinlah bijak tau, kadang² naik gelihati saya melayankan dia ... korang pun tahu kan .. amir dia memang peminat lori² ni .. baik lori sampah .. lori kontena .. lori simen ... lori barang, lori gas ... memang dia taksub sangat. (Sebab anak lelaki kan agaknya)





Sorry kalau gambar kurang memuaskan... tapi nak jugak abadikan kat blog ni.. hahahaha korang tahu tak bila saya tanya.. amir buat ape ni?? nanti atuk marah jangan main kereta sorong ni.. ibu ni lori ibu.. lori sambah ... nak parking ... mentang²lah kat rumah mak mertua saya tu ada kereta sorong lebih kemain ligat lagi dia tau... tu pun siap nak angkat daun kering ... sudahlah petang tu baru je mandi .. lepas main basikal. Dia main ni pulak .. saya tidaklah nak tegah beria².. tapi saya cakap jugak.. nak main.. main je kereta sorong tu.. jangan kutip batu².. ke daun kering.. kotor badan nanti baru mandi.




Bicara Hati : Pagi ni amir ngadu sakit perut, dah lama dia tak saki perut pagi² tetiba dia ngadu pulak .. risau saya ... nak bagi ubat cacing ke apa ni .. harap tengahari ni dah baik...







8 ulasan:

QasehnyaRania berkata...

dok kg best kan amir.mcm mcm boleh belasah main.hihi.

Zee Suhaini berkata...

biasa la masya..zee pon dok citer pasal anak jugak..kalo tak takde la modal nak up entri..hahaha
sian amir bosan tu main sensorang..takde ke anak2 jiran boleh main??

- AZIE - berkata...

hahahaha sy pulak yg gelak sama, memg peminat lori btl amir nie...

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) berkata...

Samalah dengan Nabil ni... bila bab lori memang dia suka...
Okey juga amir ni belasah kereta sorong atuknya tu :)

lia berkata...

he3 harus la x boring... sbb mmg suka baca pasal Amir & kids story...

Fiza Rahman berkata...

Bila sel2 mula berhubung.

Bestnya kawasan kampung. Luas.

Puan Kutu berkata...

cerita amirlayg paling best baca kt sini..bila imaginasi tinggi,maknanya amir mmg bijak

NORSHAHFEZA HAMSAN berkata...

hehehe bijaknye amir ye,,pndai die berimaginasi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...